گروه شهری: روز گذشته با حضور شهردار تهران دهمین میدان میوه و تره بار در میدان هروی با هزینه 15 میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش همشهری این میدان در زمینی به وسعت 6 هزار متر مربع و با زیر بنای 4250 متر مربع احداث شده و عملیات اجرایی آن از سال 82 شروع شده بود.

در این میدان میوه‌هایی که قابل عرضه نیستند به آب میوه تبدیل شده و در کنار غرفه بسته‌بندی،  میوه، سبزی‌های پاک کرده و وکیوم عرضه می‌شود.

از دیگر خدمات ویژه در میدان هروی، تاکسی سرویس برای حمل ونقل مشتریان، در بعضی غرفه‌ها حتی تحویل جنس  به صورت رایگان به در منازل و وجود فضایی برای بازی کودکان  است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه نیازمند تحول اساسی در سازمان میادین هستیم گفت: این تحول به دلیل حساسیت کار با تأخیر انجام می‌شود که دلیل آن کم جرأتی در اجرای آن است، هر چند که به نظر من به اندازه مکانیزه کردن خدمات شهری حساسیت ندارد.

وی با انتقاد از نوع کیفیت میوه‌هایی که در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود گفت:  این گونه میوه‌ها دارای ضایعات زیاد و کیفیت پایین است و در نهایت برای مصرف کننده گرانتر تمام می‌شود، هرچند که به نظر می‌رسد ارزانتر است.

شهردار تهران به شهروندان قول داد با طرحی که در حال انجام است به گونه‌ای عمل شود که در سازمان میوه و تره بار بخشی از نیازهای ضروری افراد مانند بسته بندی، حمل و نقل و تحویل سفارش‌ها درب منازل در همه سطوح و با قیمت تمام شده میادین به درستی انجام شود.

وی افزود: این کار به طور حتم شدنی است و مصمم هستیم امسال در دو منطقه این طرح را به صورت آزمایشی اجرا کنیم که ساز و کار آن فراهم شده است و قصد داریم از آغاز سال جدید و شروع تابستان این کار به بهترین شکل انجام شود.

قالیباف در ادامه گفت: سیاست‌های ما بر آن بنا شده که خدمات روان، در دسترس و عادلانه در شهر توزیع شود که با کمک خوب سازمان و همه میادین امیدوارم که رضایت شهروندان حاصل شود.

وی گفت: به شهروندان اطمینان می‌دهم که مجموعه مدیران در شهرداری بر این موضوع اصرار دارند که با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با یک خرد جمعی در ابعاد مورد نیاز شهروندان پر شتاب حرکت کنیم.

وی با اشاره به نیازمندی‌های مختلف شهروندان افزود: در بخش عمرانی شهر امروز شاهد این هستیم که هیچ پروژه نیمه تمامی در شهر باقی نمانده است که مشغول اتمام آن نباشیم. همچنین در حوزه خدمات رسانی نیز بر اساس این که محله‌محوری را اساس توسعه شهر قرار دادیم، رسیدگی به نیازهای مردم  که از ضروری‌ترین وظایف ماست در محله‌ها تأمین می‌شود، به گونه‌ای که با فرهنگ شهروندان منطبق و نزدیک محل زندگی آنان باشد، که ایجاد مراکزی مانند میادین میوه و تره بار که پاسخ به امور اقتصادی و نیازهای شهروندان در این زمینه است، در این راستا صورت گرفته است.

قالیباف در ادامه گفت: این شتاب در سایر بخش‌ها مانند حوزه بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و غیره نیز باید اتفاق بیفتد تا رضایت شهروندان را در همه زمینه‌ها فراهم شود.

همچنین عبدالرحمن چراغعلی مدیر عامل سازمان میوه و تره بار در مراسم بهره‌برداری از میدان میوه و تره بار هروی گفت: این میدان شرایط اشتغال‌زایی برای 180 نفررا فراهم کرده است در ضمن احداث خوابگاه و تأمین خدمات رفاهی برای کارگران، ایجاد سالن غذاخوری و حمام از امکاناتی است که در این میدان برای کارگران مهیاست.

چراغعلی گفت: طی برنامه‌ریزی انجام شده کارت‌های اعتباری کارمندان شهرداری در این میدان قابل استفاده خواهدبود. وی افزود: با همکاری بانک اقتصاد نوین کارت‌هایی با عنوان سامیت کارت تهیه شده که به میزان 30هزار تومان شهروندان می‌توانند از این طریق خرید کنند.

کد خبر 10838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز