چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵ - ۱۰:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: زیر گذر بنی‌هاشم واقع در شرق تهران با حضور شهردار افتتاح شد. با افتتاح این زیر گذر بخش عمده‌ای از ترافیک منطقه کاسته می‌شود.

دکتر محمد باقر قالیباف با تأکید بر تعیین تکلیف و تکمیل هر چه سریعتر بزرگراه شهید زین‌الدین گفت: عده‌ای به بهانه‌های واهی و بیهوده از تکمیل این بزرگراه جلوگیری کرده و وقت مردم را تلف می‌کنند.

 به دلیل توقف تکمیل بزرگراه شهید زین‌الدین از لویزان، روزانه صبح و غروب شهروندان در ترافیک این محدوده معطل مانده که آلودگی هوا و ترافیک فشارهای روحی و عصبی را به آنان تحمیل می‌کند؛ درحالیکه با اتصال و احداث ادامه این بزرگراه این مشکلات حل می‌شوند.

وی تاکید کرد: آنهایی که مانع از احداث ادامه بزرگراه شهید زین‌الدین شده‌اند، باید به افکارعمومی جواب دهند که چرا مردم را منتظر گذاشته‌اند و مشکل کار کجاست؟ و رسانه‌ها نیز این موضوع را پیگیری کنند که چرا تکلیف این پروژه روشن نمی‌شود.

قالیباف افزود: این در حالیست که با اتمام بزرگراه شهید زین‌الدین و اتصال شرق به غرب، ترافیک این منطقه برطرف می‌شود.

شهردار تهران گفت: معتقدم سازمان جنگلها و قوه قضاییه باید با هماهنگی با شهرداری، هر چه سریعتر تکلیف مردم و این پروژه را مشخص کنند، چراکه پیگیریهای قانونی انجام و احداث بزرگراه ابلاغ شده و قوه قضاییه در قطع درختان حکم را به نفع شهرداری داده، اما در بهانه‌ای دیگری سازمان جنگلها با ادعای مالکیت جنگلهای لویزان از شهرداری تقاضای پرداخت پول دارد و به همین دلیل این پروژه متوقف مانده است اما انتظار داریم قوه قضاییه زودتر این موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی افزود: آلودگی هوا و ترافیک در انتهای بزرگراه مردم را دچار مشکل کرده و اینک این سؤال مطرح است که آیا یک درخت مهم بود اما انسان‌هایی که وقتشان و سلامتشان را از دست می‌دهند مهمتر از درختان نیستند؟! 

قالیباف همچنین درخصوص انتقال پرنده فروشی‌های خیابان مولوی به مکانی دیگر گفت: آنفلوآنزای مرغی و سایر مباحث در سلامت شهروندان بسیار اهمیت دارد؛ اما انتقال پرنده‌فروشی‌ها تنها بر عهده شهرداری نبوده، بلکه بخشهایی از این موضوع مربوط به نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قوه قضاییه است. به عنوان مثال شهرداری نمی‌تواند به عنوان ضابط قضایی وارد عمل شود، اما در حیطه وظایف خود آماده همکاری است.

وی در ادامه با بیان این که 740 نقطه دارای آبگرفتگی تهران شناسایی شده است، افزود: از این تعداد 300 نقطه اصلاح شده و اصلاح مابقی نیز در دستور کار قرار دارد تا دیگر شاهد آبگرفتگی نباشیم.

قالیباف همچنین در خصوص پرداخت وام مسکن 10 میلیون تومانی به مالکان بافتهای فرسوده گفت: پرداخت این وام در منطقه مورد نظر ادامه دارد، اما مدت دار است و پرداخت آن دائمی نیست.

شهردار تهران در ادامه از اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سال آینده خبر داد و گفت: کلیه پروژه‌های نیمه تمام در سال 86 تکمیل می‌شود و از سال آینده پروژه‌های جدید در تهران شروع خواهد شد.

وی گفت: بودجه سال 86 با اولویت پروژه‌های عمرانی و با رویکرد محلی در حال تنظیم است و از سازمان فنی و عمرانی شهرداری تهران انتظار داریم که کلیه مطالعات و بررسی‌ها را در زمستان امسال انجام داده و از اردیبهشت ماه سال 86 بهانه‌ای برای شروع کارهای جدید نداشته باشیم.

قالیباف در خصوص پروژه زیر گذر بنی‌هاشم نیز گفت: از زمانی که اتوبان شهید همت تکمیل و بخشی از بزرگراه شهید زین‌الدین احداث شده، مردم منطقه در دسترسی به شمال و جنوب تهران دچار مشکل شده بودند که با احداث زیرگذر بنی هاشم تا حدودی مشکلات رفت و آمد آنها حل می‌شود.

شهردار تهران درباره مشکلات ساکنین دره مهران نیز گفت: عده‌ای بدون سند مالکیت در این منطقه ساکن شده‌اند و توقع دارند که با آنان همچون سایر شهروندان که دارای زمین، ملک و سند هستند، رفتار شود که شرایط این اجازه را نمی‌دهد اما در تلاشیم که با همکاری سایر دستگاهها مشکلات مربوط به ساکنان دره مهران را نیز حل و فصل کنیم.

 پل زیرگذر بنی‌هاشم به طول 240 متر با سواره‌رو 7 متری به صورت رفت‌وبرگشت بوده و دارای دو پیاده‌رو هر کدام به طول 5/1 متر و دو نهر روباز است.

این پروژه به منظور تسهیل در رفت ‌و آمد شهروندان منطقه که به دلیل احداث بزرگراه‌های اطراف دچار مشکل شده بودند، احداث و عملیات اجرایی آن از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و هم اکنون به بهره‌برداری رسید. 39 میلیون تومان بابت رفع معارضین تاسیساتی و 4.5 میلیارد تومان جهت هزینه‌های عملیات پروژه زیر گذر بنی‌هاشم صرف شده است.

نصر آزادانی، مدیرعامل سازمان فنی و عمرانی شهر تهران در این مراسم از افتتاح تعدادی از پروژه‌های عمرانی شرق تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: فاز یک امتداد بزرگراه امام علی (ع) تا گلبرگ در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید و پل آغاز و دسترسی‌های مسیلهای باختر نیز افتتاح می‌شود.

پل وفادار در تقاطع بزرگراه شهید همت نیز بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید و گشایش جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی از خیابان پلیس و مطهری نیز دستور کار است.

کد خبر 10272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز