همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: دولت و مجلس این تدبیر را به کار برده است که در بحث حمل و نقل عمومی و تاکسی ها محدودیتی ایجاد نشود و بنزین به اندازه نیاز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گزارش سما ، محمد باقر قالیباف پس از جلسه فوق العاده پنجشنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهمیه بندی بنزین تاثیری در قیمت حمل و نقل عمومی تاثیر منفی نخواهد داشت گفت : بقیه موارد دیگر یک بحث روانی است که در جامعه امکان دارد به وقوع بپیوندد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به رد نظر شورای شهر در خصوص اخذ عوارض از معاملات بورس در فرمانداری تهران افزود: شورا نظرات فرمانداری را تا جاییکه می توانست تامین و به فرمانداری ابلاغ کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بورس در تهران کار می کند و ضوابط این اجازه را به ما می دهد تا از شرکت هایی که از شهر خدمات می گیرند عوارض دریافت کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه این موضوع با سیاست های دولت و قوانین مغایرتی ندارد تاکید کرد: این عوارض ها یکی از منابع جدی درآمد در شهر است و درحالیکه از افراد مستضعف در شهر برای یک خانه 40 متری عوارض دریافت می شود نمی توان از کسانیکه که میلیاردها تومان در شهردرآمد دارند عوارضی دریافت نشود.

وی با اعلام اینکه تا امروز هم برای دریافت این عوارض غفلت شده است گفت : به هرحال در صورتی که فرمانداری نظرات منفی داشته باشد این موضوع به شورای حل اختلاف فرستاده خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص اعلام نشدن نرخ جدید تاکسی ها نیز گفت: شهرداری پیشنهاد خود را به شورا راس موعد مقرر اعلام کرده است و شورا مطمئنا بعد از بررسی بودجه این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد.

کد خبر 17447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز