جمعه ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: نویسنده آمریکایی گفت، جنگ‌های اشغال‌گرانه و ناعادلانه موجب افزایش نرخ خودکشی در میان کهنه سربازان آمریکایی شده است.

آمریکا


آلن رولند روز پنجشنبه (۱۷ آذر) در گفت‌وگو با بخش آمریکای وب سایت پرس تی‌وی گفت، در هر ۸۰ دقیقه، یک کهنه سرباز جنگ‌های عراق و افغانستان در آمریکا اقدام به خودکشی می‌کند.

وی گفت، تنها در سال ۲۰۰۹، یک هزار و ۸۶۸ کهنه سرباز آمریکایی اقدام به خودکشی کردند که این رقم از تلفات نظامی آمریکا در این دو جنگ بیشتر است.

رولند در مقاله‌ای تحت عنوان جنگ‌های ناعادلانه آمریکا، افزایش خودکشی کهنه سربازان می‌نویسد، کهنه سربازانی که آموزش دیده‌اند تا غیرنظامیان را در شرایط ناعادلانه بکشند، اکنون برای آرامش از مواد مخدر استفاده می‌کنند و به محض بازگشت به موطن‌ خود، گزینه و شرایط مناسبی برای ادامه زندگی‌شان نمی‌یابند.

وی تصریح کرد، مشکلاتی نظیر اختلالات ناشی از استرس پس از حادثه، فریادی خاموش است که هرگز شنیده نمی‌شود اما از سوی کهنه سربازان تجربه شده است.

روانشناسان می‌گویند، حضور طولانی‌مدت در افغانستان و عراق و اعزام چندباره سربازان به این دو کشور از عوامل عمده اختلالات روانی در میان نظامیان آمریکایی است.

مواردی چون اقدام به خودکشی، انزوا، اعتیاد، اضطراب، افسردگی و از هم پاشیدگی نظام خانواده از پیامدهای فشارهای ناشی از شرکت در جنگ به شمار می‌آیند.

همچنین بنا بر اعلام اداره کار آمریکا، حدود ۱۲ درصد از کهنه سربازان آمریکایی بی‌کار هستند که این رقم از متوسط آمار بیکاری‌ کل کشور که نه درصد اعلام شده، بیشتر است.

سازمان امور کهنه سربازان آمریکایی در مرداد ماه اعلام کرد، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ کهنه سرباز یا در خیابان‌ها و یا در خانه‌های موقت زندگی کرده یا از بن‌های کمکی فدرال برای پرداخت اجاره‌خانه استفاده می‌کنند.

کد خبر 153307
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز