گروه حوادث: پیرمرد 73ساله وقتی متوجه شد دزد مسلح با تهدید همکارش قصد سرقت از دخل فروشگاه را دارد، با او درگیر شد و بعد از نبردی تن‌به‌تن، دزد مسلح را فراری داد.

درگیری

این حادثه چند روز پیش در یک پمپ بنزین در شهر اکرینگتن آمریکا رخ داد. درحالی‌که عقربه‌های ساعت، 10شب را نشان می‌داد، مرد نقابداری وارد فروشگاه پمپ بنزین شد و در یک چشم برهم‌زدن خودش را به دخل فروشگاه رساند.او درحالی‌که یک چاقوی آشپزخانه بزرگ در دست داشت، تیغه آن را به سمت زن صندوقدار گرفت و با تهدید از او خواست همه موجودی صندوق را داخل کیف آبی‌رنگی که همراهش بود، بریزد.

زن جوان درحالی‌که وحشت کرده بود، خواست فریاد بزند اما دزد نقابدار با حرکتی سریع کشوی دخل را کنار زد و تعدادی اسکناس به سرقت برد. در همین هنگام، پیرمرد 73ساله‌ای که در پمپ‌بنزین کار می‌کرد، متوجه ماجرا شد و به کمک همکارش شتافت.او با دیدن دزد نقابدار، یک قوطی کنسرو برداشت و به طرف او دوید. پیرمرد از پشت سر به دزد مسلح حمله کرد و دستان او را گرفت اما در همین هنگام متوجه چاقوی بزرگی شد که وی در دست داشت. او با دیدن چاقو، چند قدم عقب رفت و در همین هنگام دزد نقابدار که شوکه شده بود، کیفش را در فروشگاه جا گذاشت و از ترس دستگیرشدن، اقدام به فرار کرد.
چند دقیقه بعد، وقتی خبر این سرقت به گوش پلیس رسید، تیمی از ماموران راهی محل حادثه شدند. زن صندوقدار که خود را در یک‌قدمی مرگ دیده بود از ترس می‌لرزید و پیرمرد 73ساله به بیان جزئیات سرقت پرداخت.

ماموران وقتی متوجه شدند مرد سارق کیفش را در محل جا گذاشته است، به بررسی‌های تخصصی دراین‌زمینه دست زدند و با پیداکردن آثار انگشت مرد سارق روی کیف، موفق شدند او را شناسایی کنند. طبق اطلاعات پلیس، سارق نقابدار، جوان 27 ساله‌‌ای به اسم «دولین» بود که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و جمعه گذشته، پس از اینکه در بازجویی‌ها به سرقت مسلحانه اعتراف کرد، از سوی دادگاه به تحمل 5سال و 4ماه حبس محکوم شد. این، اما پایان ماجرا نبود؛ چراکه با انتشار تصاویری از نبرد تن‌به‌تن مرد سالخورده و دزد مسلح که توسط دوربین مداربسته فروشگاه ضبط شده بود، رسانه‌های آمریکا از پیرمرد به‌عنوان یک قهرمان یاد کردند.

او که درک گرین‌وود نام دارد در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که از 6سال پیش تا‌کنون به‌صورت نیمه‌وقت در پمپ بنزین کار می‌کند و این نخستین‌بار در همه عمرش است که از نزدیک شاهد صحنه سرقت بوده و هیچ‌وقت تصور نمی‌کرده که با یک دزد مسلح درگیر شود.

کد خبر 151777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز