گروه حوادث: با دستگیری اعضای 2 باند که دست به سرقت محموله کامیون‌ها می‌زدند، راز6 سرقت بزرگ به ارزش بیش از یک میلیارد تومان فاش شد.

متهم

اعضای نخستین باند 2 مرد بودند که با مدارک جعلی، محموله‌های میلیونی را از کارخانه‌ها تحویل گرفته و متواری می‌شدند.

راز سرقت‌های این باند زمانی فاش شد که مسئولان کارخانه‌ای در کاشان متوجه شدند محموله‌ای که قرار بوده در اختیار کارخانه‌ای در شهرکرد قرار بگیرد، به مقصد نرسیده است. آنها وقتی اطمینان یافتند این محموله 460 میلیون تومانی به سرقت رفته است، راهی اداره آگاهی شدند و از سارق محموله شکایت کردند. نماینده حقوقی کارخانه در تشریح ماجرا به ماموران گفت: چند روز پیش قرار شد یک محموله 460 میلیون تومانی مس را به کارخانه‌ای در شهرکرد بفرستیم. برای همین با یک شرکت باربری تماس گرفتیم و درخواست کامیون کردیم. همان روز راننده‌ای به کارخانه آمد و با ارائه کارت شناسایی و مدارک ماشین، مدعی شد که از شرکت باربری آمده است. ما هم محموله مس را در کامیون او بارگیری کردیم و وی راهی مقصد شد اما با گذشت 3 روز از این ماجرا، محموله به مقصد نرسید و فهمیدیم که به سرقت رفته است.

با این شکایت، کارآگاهان ابتدا راهی کارخانه مورد نظر شدند و به بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین مداربسته پرداختند. آنها در این بررسی‌ها به سرنخ‌هایی از راننده کامیون دست یافتند و در تحقیقات تخصصی متوجه شدند که این مرد فریدون نام دارد و در شهرکرد زندگی می‌کند. این مرد که تصور نمی‌کرد به این زودی دستگیر شود بعد از انتقال به اداره آگاهی به سرقت محموله 460 میلیون تومانی اعتراف کرد و گفت: بعد از اینکه فهمیدم کارخانه مورد نظر قصد ارسال محموله مس به شهرکرد را دارد، با تهیه مدارک جعلی و معرفی خودم به‌عنوان راننده معرفی‌شده از سوی باربری به آنجا رفتم و محموله را بارگیری کردم.

وی ادامه داد: پس از سرقت این محموله، آن را به اسلامشهر بردم و در اختیار همدستم قرار دادم تا به مرور زمان آن را بفروشد و بعد پول به دست آمده را با هم تقسیم کنیم اما چند روز بعد از سرقت، من دستگیر شدم. متهم علاوه بر اعتراف به سرقت محموله مس، پرده از راز سرقت 2 محموله مواد‌غذایی به ارزش حدود 600 میلیون تومان برداشت و گفت که این محموله‌ها را نیز با همین شگرد به سرقت برده و به فروش رسانده است. سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، همدست او در اسلامشهر دستگیر شد و هم‌اکنون تحقیقات درخصوص اینکه چطور این افراد از وجود محموله‌ها باخبر می‌شدند و شناسایی دیگر همدستان احتمالی آنها ادامه دارد.

در کمین کامیون‌ها

اعضای دومین باند سرقت محموله کامیون‌ها، سارقانی بودند که با تهدید چاقو و قمه نقشه سرقت‌هایشان را عملی می‌کردند. متهمان که3 مرد و یک زن هستند، با شناسایی کامیون‌های حامل محموله‌های با ارزش، با یک خودروی پژو 405، آنها را تعقیب می‌کردند و وقتی کامیون به جاده‌ای خلوت می‌رسید، سد راهش می‌شدند. سپس با تهدید چاقو، دست و پای راننده را بسته و کامیون را با بارش به سرقت می‌بردند. اعضای این باند در آخرین سرقت، قصد ربودن یک کامیون در مسیر اصفهان- تهران را داشتند که از سوی پلیس دستگیر شدند.

ماجرا از این قرار بود که آن روز، وقتی ماموران گشت پاسگاه مورچه‌خورت سرگرم گشتزنی در جاده بودند متوجه شدند که یک خودروی پژو 405، سد راه یک کامیون شده و آن را در کنار جاده متوقف کرده است. ماموران که به ماجرا مشکوک شده بودند، به طرف کامیون رفتند و دیدند که مردی وارد اتاقک کامیون شده و با تهدید به‌وسیله چاقو، در حال بستن دست‌های راننده است و یک زن و 2 مرد نیز داخل پژو 405 نشسته‌اند. سرنشینان پژو، به محض مشاهده خودروی پلیس، پا به فرار گذاشتند و مردی که در حال تهدید راننده بود نیز با عجله پشت فرمان نشست و با سرقت کامیون، فرار کرد.

فرار او خیلی طول نکشید و ساعاتی بعد ماموران موفق شدند با سد کردن راه کامیون، سارق 23 ساله را که مسعود نام دارد، دستگیر کنند. این مرد بعد از انتقال به اداره پلیس به سرقت کامیون مورد نظر و سرقت چند کامیون دیگر با همدستی دوستانش اعتراف کرد و مدعی شد که مهراب یک مجرم سابقه دار است که به اتهام سرقت مسلحانه، تحت تعقیب پلیس شهرستان کوهپایه نیز قرار دارد. سر هنگ غلامعباس بلفکه، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان این خبر گفت: با اطلاعاتی که از متهم دستگیر شده به دست آمد، همدستان او نیز در شهرستان نجف آباد اصفهان دستگیر شدند و به سرقت 3 کامیون در جاده‌های خلوت استان اعتراف کردند.

کد خبر 151214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز