گروه حوادث: زن و شوهر جوان 4روز تمام تلاش کردند تا با سوراخ‌کردن دیوار طلافروشی دست به سرقت از آنجا بزنند اما با گذشت چند روز از این سرقت میلیونی، پلیس راز آنها را برملا کرد.

حوادث

چند روز پیش ماموران پلیس شهرستان خمام در استان گیلان در جریان دستبرد سارقان به یک طلافروشی در این شهر قرار گرفتند و برای بررسی موضوع راهی محل سرقت شدند. صاحب طلافروشی مدعی بود زمانی که برای صرف ناهار مغازه را بسته و به خانه رفته، فرد ناشناسی با سوراخ کردن دیوار وارد طلافروشی شده و بیش از 2 کیلو طلا دزدیده است. بعد از اظهارات این مرد، تحقیقات برای کشف راز سرقت میلیونی شروع شد. دیوار پشتی طلافروشی مشرف به یک باغ بود و وقتی ماموران وارد باغ شدند، نزدیک دیوار طلافروشی یک پتک، قیچی‌آهن بری، چکش و کلنگ کشف کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که سارقان با استفاده از این ابزار ابتدا دیوار بتنی مغازه را تخریب و سپس با استفاده از قیچی آهن‌بری، لایه فلزی پشت دیوار بتنی را سوراخ کرده و بعد وارد مغازه شدند اما آنچه باعث تعجب پلیس شد، این بود که دزدان همه طلاها را سرقت نکرده بودند و فقط بخشی از آن را ربوده بودند.

دزد نقابدار

ماموران که با معمایی پیچیده روبه‌رو شده بودند به بررسی فیلم ضبط شده در دوربین مداربسته طلافروشی پرداختند. این فیلم مرد جوانی را نشان می‌داد که سر و صورتش را با نقاب و کلاه کشی پوشانده و بعد از اینکه از سوراخ دیوار وارد مغازه می‌شود، بخشی از طلاها را سرقت می‌کند اما در همین هنگام با دیدن فردی در بیرون از مغازه، دستپاچه شده و بدون اینکه بقیه طلاها را داخل کیسه‌اش بریزد، از سوراخ دیوار خارج شده و متواری می‌شود. گرچه طبق تصاویر به دست آمده، سرقت توسط یک نفر صورت گرفته بود اما مهم‌ترین سؤالی که وجود داشت این بود که مرد جوان چطور توانسته به تنهایی دیوار بتنی و فلزی مغازه را در کمتر از 2ساعت سوراخ کرده و وارد مغازه شود.

کارآگاهان برای پیداکردن پاسخ این سؤال، بار دیگر راهی باغ مورد نظر شدند و در آنجا حدود 600گرم طلا را که سارق جوان به‌خاطر دستپاچگی روی زمین ریخته بود، کشف کردند. آنها، ماجرای سرقت را به تمامی طلافروشی‌ها و کارگاه‌های طلا‌سازی‌ اطلاع دادند و برای پیدا کردن ردی از سارقان به تحقیق از صاحب باغ و افرادی پرداختند که در آن حوالی زندگی می‌کردند.

یک سرنخ

چند روز بعد، از یکی از طلافروشی‌ها خبر رسید که مرد جوانی به اسم نادر برای فروش مقداری طلای بدون فاکتور به این طلافروشی رفته است. کارآگاهان با شناسایی نادر متوجه شدند که او در یک کارگاه تولیدی در نزدیکی مغازه طلافروشی شاکی کار می‌کند. از سوی دیگر صاحب طلافروشی نیز مدعی بود که نادر چند روز قبل از سرقت، به مغازه‌اش رفته و به بهانه‌های مختلف با او درباره سیستم ایمنی مغازه حرف زده است.

با این اطلاعات، ماموران که حدس می‌زدند سرقت از سوی نادرصورت گرفته، راهی خانه او شدند و وی را دستگیر کردند. آنها قبل از انتقال مرد جوان به اداره آگاهی متوجه دستپاچگی همسر او شدند و از آنجا که احتمال می‌رفت این زن نیز در سرقت شرکت داشته، او هم بازداشت شد. زوج جوان بعد از انتقال به اداره آگاهی، در بازجویی‌ها به سرقت از مغازه طلافروشی اعتراف کردند و در این میان نادر به افسر پرونده گفت: می‌دانستم که آژیر خطر طلافروشی مورد نظر خراب است و برای همین نقشه سرقت از آنجا را طرح کردم.

من و همسرم 4 روز تمام تلاش کردیم که دیوار مغازه را سوراخ کرده و به آنجا دستبرد بزنیم. در این مدت همسرم نزدیک طلافروشی کشیک می‌داد و زمانی که مرد طلافروشی برای خوردن ناهار به خانه‌اش می‌رفت، من وارد باغ می‌شدم و با پتک و کلنگ دیوار بتنی را خراب می‌کردم. وقتی این دیوار خراب شد، در روز چهارم، با قیچی، ورقه آهنی پشت دیوار را سوراخ کردم و وارد مغازه شدم. زمانی که در حال جمع‌آوری طلاها بودم، مردی که از پیاده‌رو رد می‌شد، مرا دید. برای همین نزدیک طلافروشی شد و من پشت پیشخوان پنهان شدم. بعد از رفتن او، از ترس اینکه لو بروم، با عجله بخشی از طلاها را دزدیدم و فرار کردم.

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان، با بیان این خبر گفت: متهم و همسرش بیش از یک کیلو از طلاهای مسروقه را در محلی زیر خاک پنهان کرده بودند که تمامی آنها کشف شد و مقداری از طلاها هم از یک مالخر به دست آمد که تحویل مالباخته شد. وی افزود: با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 150096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز