گروه حوادث: رهگذران وقتی در جریان درگیری مرد طلافروش با دزدان مسلح قرار گرفتند، کرکره طلافروشی را پایین کشیدند تا سارقان مسلح موفق به فرار نشوند.

متهم

بعدازظهر 16مهرماه، رهگذران در خیابان تکاوران تهران با شنیدن فریاد استمداد مردی که از یک مغازه طلافروشی به گوش می‌رسید، در جریان سرقت مسلحانه از این مغازه قرار گرفتند. آنها وقتی به طلافروشی نزدیک شدند متوجه شدند 2مرد جوان که یکی از آنها کلت کمری در دست داشت با صاحب مغازه درگیر شده‌اند و قصد سرقت از آنجا را دارند. شاهدان بلافاصله دست به‌کار شدند و برای اینکه مانع از فرار دزدان شوند کرکره طلافروشی را پایین کشیدند و آن را قفل کردند. با محبوس شدن دزدان مسلح و مرد طلافروش در داخل مغازه، یکی از شاهدان با پلیس تماس گرفت و آنها را در جریان حادثه قرار داد. طولی نکشید که خودروهای پلیس آژیرکشان وارد خیابان تکاوران شدند و مقابل طلافروشی توقف کردند. ماموران بعد از محاصره مغازه، کرکره را بالا کشیدند و از دزدان مسلح خواستند که خودشان را تسلیم کنند. در همین هنگام آنها متوجه شدند که یکی از سارقان پس از محبوس شدن در مغازه، از ترس دستگیری اقدام به خودکشی کرده و خون زیادی از او رفته است. با دستگیری هر دوسارق، ماجرا به اورژانس گزارش شد و جوان مجروح به بیمارستان و همدستش به اداره آگاهی انتقال یافتند.

مشتریان مرموز

با دستگیری سارقان، پرونده به دستور دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی تهران در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. ماموران در نخستین اقدام به تحقیق از صاحب طلافروشی پرداختند. این مرد در تشریح ماجرا گفت: ساعت حدود 5بعدازظهر بود و من داخل مغازه نشسته بودم که پسر جوانی را پشت ویترین دیدم. او در حال تماشای طلاها بود و بعد با اشاره از من خواست که در مغازه را باز کنم. چون تصور می‌کردم قصد خرید طلا دارد، در را باز‌کردم و او وارد شد اما به محض ورود، اسلحه‌ای را از زیر پیراهنش بیرون کشید و شروع به تهدید من کرد. در همین هنگام همدست دیگر او هم وارد مغازه شد و آنها با گفتن این جمله که «اگر حرکت کنی، شلیک می‌کنیم» از من خواستند بی‌سر و صدا به گوشه مغازه بروم.

مرد طلافروش ادامه داد: سارقان جوان قصد داشتند یک سینی انگشتر و چند النگو سرقت کنند که برای جلوگیری از این کار با آنها درگیر شدم و شروع به داد و فریاد کردم. همان لحظه اهالی محل و رهگذران با شنیدن فریادهایم در جریان سرقت قرار گرفتند و در یک‌چشم بر هم زدن کرکره مغازه را پایین کشیدند تا مانع از فرار دزدان شوند. سارقان با دیدن این صحنه حسابی دستپاچه شدند و یکی از آنها که بسیار ترسیده بود با شکستن شیشه ویترین داخل مغازه و برداشتن یک تکه شیشه اقدام به خودکشی کرد اما قبل از اینکه اتفاق بدی برایش بیفتد، ماموران سر رسیدند و بعد از دستگیری هر دوسارق، جوان مجروح را به بیمارستان منتقل کردند. سرهنگ حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر دومتهم در یک محل زندگی می‌کردند و پس از تهیه یک قبضه کلت کمری، تصمیم به سرقت از طلافروشی گرفته بودند. وی ادامه داد: هم اکنون برای هر دومتهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات برای کشف دیگر جرائم احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 148730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز