گروه حوادث: 2 دزد شیشه‌ای بعد از سرقت میلیونی از خانه ویلایی قصد آزار و اذیت صاحبخانه را داشتند اما صدای زنگ خانه، نقشه آنها را ناتمام گذاشت.

متهم

ساعت 10 صبح 17 مرداد، ماموران کلانتری 102 پاسداران در جریان سرقت میلیونی از خانه‌ای در حوالی میدان نوبنیاد قرار گرفتند.
صاحبخانه که زن جوانی بود، به ماموران گفت: صبح زود همسرم به محل کارش رفت و من و دختر 16ساله‌ام در خانه استراحت می‌کردیم که ناگهان من صدای پا شنیدم. به گمان اینکه همسرم به خانه برگشته به سمت حیاط رفتم اما در یک لحظه 2 جوان ناشناس را دیدم که با چاقو به سمتم حمله کردند.

آنها با تهدید چاقو از من و دخترم خواستند که سکوت کنیم و پس از آن دست و پای ما را بستند. سپس تهدیدم کردند که اگر جای پول و جواهراتم را به آنها نشان ندهم، دخترم را می‌کشند. وی افزود: وقتی محل نگهداری طلاها را به آنها نشان دادم، 18 میلیون تومان پول و طلا را سرقت کردند و سپس به طرف من آمدند و می‌خواستند مرا مورد آزار و اذیت قرار دهند که ناگهان زنگ خانه به‌صدا درآمد. دزدان هم ترسیدند و به‌گمان اینکه همسرم به خانه برگشته از دیوار پشتی خانه که مشرف به یک فضای سبز بود فرار کردند.

پس از شکایت این زن، تیمی از ماموران اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شدند و تحقیقات برای دستگیری سارقان شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد یکی از دیوارهای خانه شاکی که مشرف به فضای سبز است، فاقد حفاظ بوده و دزدان از این طریق وارد خانه شده بودند. با این اطلاعات ماموران به کمک شاکی و دخترش به چهره نگاری از دزدان پرداختند و در بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه دار یکی از سارقان را به نام محمد شناسایی کردند. مدتی بعد مخفیگاه این مرد در کیانشهر شناسایی شد و درحالی‌که او برای فرار از دست پلیس زیر رختخواب‌های کمد دیواری خانه‌اش مخفی شده بود، به دام ماموران افتاد.

این مجرم حرفه‌ای که پیش از این هم به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر و زورگیری دستگیر و راهی زندان شده بود، در بازجویی‌ها مخفیگاه همدستش را لو‌داد و به این ترتیب دومین متهم پرونده نیز دستگیر شد. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از خانه شاکی و ضرب و شتم دختر 16 ساله او اعتراف کردند و مدعی شدند به خاطر اعتیاد به شیشه و تامین هزینه خرید مواد دست به این سرقت زده‌اند.

وی ادامه داد: آنها اعتراف کردند که بعد از سرقت، قصد آزار و اذیت زن جوان را داشته‌اند که با شنیدن صدای زنگ خانه متواری شده بودند. براساس این گزارش، هر دو متهم پرونده با صدور قرار بازداشت موقت از سوی قاضی پرونده در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

کد خبر 147060
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز