گروه حوادث: زندانی قدیمی بند زنان به محض آزادی از زندان نقشه سرقت از طلافروشی‌های سطح کشور را به اجرا گذاشت.

حوادث

این زن 43ساله که مهری نام دارد، همراه 2زن دیگر وارد طلافروشی‌ها می‌شد و بعد از سرگرم کردن صاحب مغازه، نقشه سرقت را عملی می‌کرد. 26خرداد ماه امسال ماموران کلانتری 149 تهران در جریان سرقت از یک طلافروشی در جنوب‌غرب پایتخت قرار گرفتند و راهی محل سرقت شدند.

مرد طلافروش با مشاهده ماموران گفت: 3زن برای خرید طلا وارد مغازه‌ام شدند و طوری رفتار کردند که من اصلا به آنها شک نکردم. آنها از من خواستند یکی از سینی‌های طلا را که پشت ویترین بود به آنها نشان دهم و من هم این کار را انجام دادم. این سه زن مرتب با هم صحبت می‌کردند و در آخر بدون اینکه خریدی انجام دهند مغازه‌ام را ترک کردند. اما پس از رفتن آنها متوجه شدم که5 النگو از داخل سینی کم شده و فهمیدم که آنها با پرت کردن حواسم، دست به سرقت طلاها زده‌اند.

برای همین به‌دنبال مشتریان سارق از مغازه بیرون آمدم اما رفته بودند. پس از اعلام این شکایت بررسی‌های پلیسی از سوی کارآگاهان اداره هفدهم آغاز شد. شواهد حکایت از آن داشت که این سرقت تنها سرقت این 3زن سارق نبوده، چرا که به فاصله چند روز طلافروش‌های دیگری هم با حضور در اداره پلیس شکایات مشابهی مطرح کردند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که زنان جوان به‌عنوان مشتری وارد طلافروشی‌های پایتخت و دیگر شهرها می‌شدند و به صورت سریالی دست به سرقت طلاها می‌زدند. آنها در یکی از این سرقت‌ها با مراجعه به یک طلافروشی در شهر قزوین اقدام به سرقت 48دستبند به ارزش 15میلیون تومان کرده بودند.

با افزایش شکایت‌ها، بررسی‌های پلیسی وارد مرحله‌ تازه‌ای شد و مدتی بعد ماموران متوجه شدند دوربین مداربسته یکی از طلافروشی‌ها، تصویر واضحی از سارقان ضبط کرده است. این تصویر در اختیار تیم تحقیق قرار گرفت و ماموران با بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار، یکی از زنان سارق را شناسایی کردند.

تحقیقات نشان می‌داد این زن که مهری نام دارد یک مجرم سابقه‌دار است و پیش از این هم به اتهامات مختلف بازداشت و راهی زندان شده است. با شناسایی محل زندگی این زن، او در 17تیرماه امسال دستگیر شد و گرچه سعی داشت خود را بی‌گناه جلوه دهد، اما با مشاهده شواهدی که علیه او بود لب به اعتراف گشود.

او در بازجویی‌ها به ده‌ها سرقت از طلافروشی‌های بابلسر، رامسر، بابل، قزوین، ورامین، تهران و استان البرز اعتراف کرد و مدعی شد که سرقت‌ها را با همدستی 2 نفر از بستگان خود انجام می‌داد. سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، با اشاره به اینکه تحقیقات برای دستگیری همدستان متهم ادامه دارد، گفت: بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه4 تهران مجوز چاپ عکس متهم در روزنامه‌ها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از او به اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت مراجعه کنند.

کد خبر 145956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز