یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
۰ نفر

گروه حوادث: طعمه‌های مرد سارق وقتی می‌دیدند او به زبان و لهجه آنها حرف می‌زند، فریب حرف هایش را می‌خوردند و سر سفره‌اش می‌نشستند.

حوادث

آنها بعد از نوشیدن نخستین لیوان چای، بیهوش می‌شدند و وقتی چشم باز می‌کردند، اثری از اموالشان نبود. صبح 25 مرداد امسال مردی سراسیمه نزد ماموران کلانتری 209 تهران رفت و مدعی شد دزد اموالش را در داخل ترمینال شناسایی کرده است. شاکی ادعا می‌کرد که مرد سارق چند روز قبل با تعارف کردن چای مسموم او را بیهوش کرده و اموالش را سرقت کرده بود و حالا هم در داخل ترمینال به‌دنبال طعمه دیگری می‌گردد.

ماموران با شنیدن حرف‌های مرد جوان دست به کار شدند و با راهنمایی‌های او، مرد سارق را دستگیر کردند. این مرد با نشان دادن مدارک شناسایی مدعی شد که محسن نام دارد و از شهرستان برای انجام کاری به تهران آمده و تا حالا شاکی را ندیده است. اظهارات متهم در حالی بیان می‌شد که ماموران در بررسی مدارک شناسایی او متوجه شدند که این مدارک متعلق به فرد دیگری هستند. آنها در ادامه تحقیقات، صاحب اصلی مدارک را شناسایی کردند و این مرد وقتی در کلانتری حاضر شد متهم دستگیر شده را به‌عنوان سارق اموالش شناسایی کرد.

48ساعت بیهوشی

مرد جوان گفت: حدود 2 ماه پیش برای انجام کاری در یکی از مراکز دولتی به تهران آمده بودم. آن روز در بلوار کشاورز در حال استراحت بودم که این مرد ( متهم دستگیر شده) نزد من آمد و شروع به حرف زدن کرد. او به زبان ما حرف می‌زد و می‌گفت که در همان اداره‌ای کار می‌کند که من می‌خواستم به آنجا بروم. بعد هم مدعی شد به خاطر همشهری بودنمان حاضر است کمکم کند اما اول باید صبحانه بخورد. برای همین 2بسته خامه و نان خریدم و روی چمن‌های بلوار مشغول خوردن صبحانه شدیم که بعد از چند دقیقه من بیهوش شدم. وقتی به هوش آمدم، یکی از بستگانم را بالای سرم دیدم که از من می‌خواست بیدار شوم. حسابی تعجب کرده بودم. تازه فهمیدم که 48 ساعت تمام بیهوش بوده‌ام و کارگران شهرداری، در روز اول به تصور اینکه روی چمن‌ها خوابیده‌ام، به سراغم نیامده‌اند. روز بعد نیز وقتی دیده‌اند همانجا روی چمن‌ها افتاده‌ام، فهمیده‌اند که بیهوش شده‌ام و از طریق تلفن همراهم با خانواده‌ام در شهرستان تماس گرفته و آنها را به محل حادثه کشانده‌اند.

دزد سابقه‌دار

با اظهارات مرد جوان، متهم دستگیر شده که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت‌های سریالی با استفاده از چای مسموم اعتراف کرد. او گفت: با حضور در ترمینال‌ها یا ایستگاه‌های مترو، افرادی را که اهل یکی از استان‌های غربی کشور بودند، شناسایی می‌کردم. چون به زبان آنها تسلط کامل داشتم، سر صحبت را باز می‌کردم و بعد از ریختن طرح دوستی، آنها را به صرف چای یا صبحانه دعوت می‌کردم. وقتی طعمه‌هایم چای مسموم را سر می‌کشیدند، بلافاصله بیهوش می‌شدند و آن‌وقت بود که اموالشان را سرقت می‌کردم و متواری می‌شدم.

سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که متهم اسماعیل نام دارد و از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری، خرید و فروش مشروبات الکلی و مشارکت در سرقت دستگیر و راهی زندان شده است. وی ادامه داد: این مرد بیشتر سرقت‌هایش را در پایانه‌های مسافربری یا مناطق غربی و مرکزی تهران مرتکب شده است و کسانی که با این شگرد اموالشان به سرقت رفته می‌توانند برای شناسایی و طرح شکایت از او به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 144300
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز