چهارشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان زورگیر برای اجرای نقشه سرقت، خودرو قرض می‌گرفتند. اعضای این باند بعد از آخرین سرقت تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و هرکدام در عملیات جداگانه‌ای دستگیر شدند.

متهمان

تحقیقات پلیس آگاهی پایتخت برای دستگیری اعضای این باند با شکایت مرد جوانی آغاز شد که مدعی بود سارقان 5 میلیون و 400 هزار تومان پول او را دزدیده‌اند. جوان شاکی به ماموران گفت: همراه 2 نفر از دوستانم برای خرید ماشین راهی پارکینگ عبدل‌آباد شده بودیم که در حوالی اتوبان خلیج ناگهان 2 خودروی پژو 206 سفید و پژو 405 نقره‌ای ما را محاصره کردند. در یک چشم برهم‌زدن، 6 مرد که چاقو و قمه در دست داشتند از ماشین پیاده شدند و به ما که سوار تاکسی دوستم بودیم حمله کردند. آنها حتی شیشه ماشین را هم شکستند و بعد از ضرب و شتم ما، همه پول هایم را گرفتند و پا به فرار گذاشتند.

با شکایت مرد جوان پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران ارسال و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد. از آنجا که مرد شاکی توانسته بود شماره پلاک هر دو خودروی سارقان را به خاطر بسپارد، مهم‌ترین سرنخ پرونده در اختیار پلیس قرار گرفت.بررسی‌ها نشان می‌داد که خودروی 206 سفیدرنگ متعلق به زن جوانی به نام نادیه است. این زن وقتی ماموران را مقابل خانه خود دید، مدعی شد که خودرو به نام اوست اما همسرش به نام مهدی بیشتر اوقات از آن استفاده می‌کند. زن جوان وقتی از زبان ماموران ماجرای سرقت را شنید ادعا کرد که در روز حادثه، دایی‌اش برای چند ساعت خودروی آنها را قرض گرفته و مدعی شده بود که می‌خواهد برای وصول طلبش به عبدل‌آباد برود و وی از ماجرای سرقت بی‌خبر است.

اظهارات این زن در حالی بیان می‌شد که ماموران در ادامه تحقیقات توانستند صاحب دومین خودروی سارقان را هم شناسایی کنند. این مرد وقتی از ماجرای سرقت با خبر شد، گفت: روز حادثه یکی از دوستانم به نام مهدی نزد من آمد و خواست که برای رساندن همسرش به جایی، خودروام را قرض بگیرد. من هم با درخواستش موافقت کردم اما هرگز تصور نمی‌کردم که وی با خودروی من دست به سرقت و زورگیری بزند.

با اظهارات این مرد دستور بازداشت مهدی صادر شد و ماموران خیلی زود متوجه شدند که این مرد یک مجرم سابقه‌دار است و با اینکه اردیبهشت امسال به همراه چند نفر از همدستانش به اتهام سرقت خودرو دستگیر و راهی زندان شده بود اما توانسته بود با سپردن وثیقه آزاد شود و فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از‌سر بگیرد. با این اطلاعات ماموران به جست‌وجو برای دستگیری مهدی ادامه دادند تا اینکه توانستند مخفیگاه او را در جنوب تهران شناسایی کنند. آنها با هماهنگی قضایی راهی مخفیگاه متهم شدند اما او که از حضور پلیس در محل باخبر شده بود به پشت بام گریخت و پا به فرار گذاشت. کارآگاهان که حدس می‌زدند مرد جوان برای مخفی شدن به خانه یکی از دوستان یا آشنایانش خواهد رفت، راهی تمامی محل‌هایی شدند که احتمال حضور وی در آنجا بود و سرانجام متهم را در خانه یکی از دوستانش در شهرری محاصره کردند.

متهم برای فرار از محاصره پلیس با قمه‌ای که در دست داشت به یکی از ماموران حمله کرد و بعداز نبردی تن به تن پا به فرار گذاشت اما در همین هنگام هدف شلیک پلیس قرار گرفت و با اصابت یک گلوله به پایش، دستگیر شد. با انتقال این مرد به درمانگاه وی تحت درمان قرار گرفت و در بازجویی‌ها گفت: من و همدستانم چون خودرو نداشتیم، تصمیم گرفتیم با خودروهای قرضی دست به زورگیری بزنیم غافل از اینکه همین کار باعث دستگیری‌مان خواهد شد.

بعد از اعترافات متهم، ماموران موفق شدند 3 عضو دیگر این باند را نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کنند. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهمان دستگیرشده دارای سوابق سرقت خودرو و نگهداری مواد‌مخدر هستند که تحقیقات برای کشف دیگر سرقت‌های احتمالی آنها ادامه دارد و مالباختگان احتمالی می‌توانند برای شناسایی اعضای این باند به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 143973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز