گروه حوادث: مشتریان بانک‌ها و صرافی‌ها طعمه مردی بودند که خود را کارمند بانک یا صرافی جا می‌زد. احوالپرسی گرم این مرد با بقیه کارمندان مهم‌ترین بخش از نقشه متهم برای جلب اعتماد طعمه‌ها و اجرای نقشه سرقت بود.

متهم

21 تیرماه امسال زن جوانی نزد ماموران کلانتری 109 تهران رفت تا از سارقی که با معرفی خود به‌عنوان کارمند بانک، پول‌هایش را سرقت کرده بود شکایت کند. این زن به ماموران گفت: برای واریز کردن پول به حسابم به بانک رفته بودم و به خاطر شلوغی، در گوشه‌ای ایستاده بودم که مرد شیک‌پوشی به طرفم آمد. او خودش را از کارمندان بانک معرفی کرد و مدعی شد که می‌توانم کار بانکی‌ام را به او بسپارم تا معطل نشوم. من هم 720 هزار تومان پول نقد همراهم را به همراه شماره حسابم به او دادم و وی به پشت گیشه و نزد یکی از کارمندان رفت. وقتی دیدم او با کارمند دیگر در حال گفت‌وگوست، باورم شد که وی نیز کارمند بانک است و با خیال راحت به طرف صندلی‌ها برگشتم و نشستم اما وقتی نگاهی به پشت گیشه انداختم نه از مرد کارمند خبری بود و نه از پول‌های من. همان لحظه به سراغ کارمند دیگر رفتم و وقتی او گفت که مرد شیک پوش یک مشتری عادی بوده و در بانک کار نمی‌کند، فهمیدم که فریب یک دزد حرفه‌ای را خورده‌ام.

با شکایت این زن، پرونده در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد سارق شروع شد. چند روز بعد شکایت‌های دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد کارمند قلابی بانک از افراد دیگری هم با همین شگرد سرقت کرده است. اما وقتی ماموران با بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته بانک، تصویر کارمند قلابی را به دست آوردند، به موضوع مهمی پی بردند.

پرونده قدیمی

ماموران متوجه شدند که کارمند قلابی بانک، مرد کلاهبرداری است که آنها از چند ماه قبل در تعقیب او بودند. همان مرد میانسالی که با ایستادن مقابل صرافی‌ها، افرادی را که قصد خرید و فروش ارز داشتند، شناسایی و نقشه شومش را عملی می‌کرد. این مرد طوری با صاحب صرافی‌ها احوالپرسی می‌کرد که طعمه هایش تصور می‌کردند وی همکار صاحب مغازه است و به همین دلیل پول یا دلارهایشان را در اختیار او قرار می‌دادند اما در همین هنگام مرد سارق به بهانه حرف زدن با گوشی تلفن همراهش و با گفتن این جمله که « داخل مغازه آنتن نمی‌دهد»، از صرافی خارج می‌شد و با سرقت اموال طعمه‌هایش پا به فرار می‌گذاشت.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران دریافتند که با یک تبهکار حرفه‌ای روبه‌رو هستند. آنها احتمال می‌دادند که این مرد بعد از سرقت از مشتریان صرافی‌ها، برای اینکه دستگیر نشود شگردش را تغییر داده و حالا به دزدی از مشتریان بانک‌ها روی آورده است. بنابراین با توزیع تصویر او در بانک‌ها، تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری وی آغاز کردند.

ملاقات در بانک

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری متهم ادامه داشت، چند روز پیش زن جوانی هیجان زده به کلانتری 109 بهارستان رفت و مدعی شد که دزد پول هایش را در داخل بانک شناسایی کرده است. این زن یکی از طعمه‌های سارق تحت تعقیب بود که هنگامی که برای انجام کاری به بانک رفته بود، مرد سارق را در حال شناسایی طعمه‌ای تازه مشاهده کرده بود. ماموران با شنیدن حرف‌های زن جوان راهی بانک مورد نظر شدند و متهم را که هنوز در حال شناسایی طعمه بود و کت و شلوار شیکی به تن داشت، دستگیر کردند. با انتقال این مرد به اداره آگاهی، وی از سوی مالباخته‌ها شناسایی شد و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد.

سرهنگ غیاثوند، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهم در تحقیقات به سرقت از مشتریان بانک‌ها و صرافی‌ها اعتراف کرد و تا‌کنون 10 نفر از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی از او شکایت کرده‌اند. وی ادامه داد: از آنجا که متهم از سال گذشته اقدام به این سرقت‌ها کرده، از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای شناسایی و طرح شکایت از او به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 144175
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز