سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: 4 بچه محل اعضای یک شبکه تبهکاری بودند که با جیب بری در اتوبوس‌های بی‌آرتی 800‌میلیون تومان به جیب زده بودند.

متهمان

راز فعالیت این باند 7‌شهریورماه امسال و با زیرکی افسر کلانتری‌148 انقلاب فاش شد. آن روز افسر جوان در حال گشتزنی در خیابان انقلاب بود که متوجه رفتار مرموز 2‌مرد شد. مردان جوان با هل دادن مسافران از اتوبوس پیاده شدند و مأمور کلانتری متوجه شد که آنها هنگام هل دادن مسافران در حال خالی کردن محتویات جیب‌های آنها هستند. او با مشاهده این صحنه، ماجرا را به همکارانش اطلاع داد و مردان جوان قبل از دور شدن از محل توسط مأموران دستگیر شدند. با کشف چندین کیف جیبی و کارت شناسایی و عابر بانک متعلق به افراد مختلف از آنها، هر دو سارق به کلانتری انتقال یافتند اما در بازجویی‌ها مدعی شدند که اصلا یکدیگر را نمی‌شناسند و تا به حال هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند.

آنها درحالی اظهار بی‌گناهی می‌کردند که یکی از مأموران کلانتری هر دو متهم را شناخت. مامور جوان پیش از این هم متهمان را به اتهام جیب‌بری دستگیر کرده بود و با مشخص شدن این موضوع هر‌دوی آنها برای ادامه تحقیقات به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند. در بررسی‌های اولیه معلوم شد که این دو جوان از مجرمان سابقه دار هستند و یکی از آنها که پیمان نام دارد در سال85 نیز به اتهام جیب بری دستگیر و به 5‌سال زندان محکوم شده بود. تحقیقات نشان می‌داد که او پس از پایان دوران محکومیتش، دوباره فعالیت‌های مجرمانه‌‌اش را از سر گرفته و به جیب‌بری روی آورده است.

طبق اطلاعات پلیس، متهم دیگر نیز که بهرام نام دارد یک مجرم سابقه دار بود که تا‌کنون چند بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود. با مشخص شدن این موضوع، هر دو متهم لب به اعتراف گشودند و در این میان بهرام به ماموران گفت: چند وقت پیش به همراه 3 نفر از بچه‌محل‌هایم به نام‌های علی، پیمان و مهدی نقشه سرقت و جیب بری از مسافران اتوبوس‌های بی‌آرتی را طرح کردیم.
وی افزود: علی سرکرده باند شد چون از همه ما سوابق مجرمانه‌‌اش بیشتر بود و تجربه‌های زیادی در این زمینه داشت. او وظیفه‌‌اش این بود که با صحبت کردن با مسافران اتوبوس، حواس آنها را پرت کند. بعد ما وارد عمل می‌شدیم و در یک لحظه محتویات جیبش را خالی می‌کردیم. پس از پایان هرسرقت نیز اگر کارت عابر بانک با رمز آن یا چک بانکی به دست می‌آوردیم، سریع از حساب طعمه‌هایمان برداشت می‌کردیم و همه چیز را بین هم تقسیم می‌کردیم.

وی ادامه داد: پس از سرقت 20درصد پول‌ها به من و پیمان می‌رسید و 80‌درصد نیز سهم مهدی و علی بود، چون آنها جیب بری می‌کردند و باید سهم‌شان بیشتر می‌شد.با اعترافات این دو متهم کارآگاهان مخفیگاه مهدی را در خیابان قزوین شناسایی کرده و در یک عملیات ضربتی او را در حالی‌که در خواب بود، دستگیر کردند. علی، سرکرده باند نیز در میدان آزادی شناسایی و دستگیر شد. متهمان در بازجویی‌ها به سرقت و جیب‌بری در اتوبوس‌های بی‌آرتی اعتراف کردند و با دستور قضایی راهی بازداشتگاه شدند.

سرهنگ ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: تا‌کنون ده‌ها نفر از طعمه‌های این باند شناسایی شده‌اند و ارزش اموال سرقت شده از آنها حدود 800‌میلیون تومان برآورد شده است. وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که هر 4 متهم پرونده از مجرمان سابقه‌دار هستند و بیشتر سرقت‌هایشان را در داخل ایستگاه‌ها و اتوبوس‌های بی‌آرتی انجام داده‌اند. رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: قاضی پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه سوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 146203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز