چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه حوادث: 2 سارق جوان که با تهدید چاقو دست به سرقت موبایل و پول‌های طعمه‌هایشان می‌زدند دستگیر شدند. متهمان در یکی از سرقت‌ها، گوشی موبایل زن جوان را در مقابل چشمان حیرت زده شوهرش ربودند.

حوادث

20 مرداد امسال زوج جوانی سراسیمه نزد ماموران کلانتری 129 جامی رفتند و از دو زورگیر خشن شکایت کردند. مرد جوان در تشریح ماجرا گفت: همراه همسرم از خیابان اسکندری می‌گذشتیم و من سرگرم حرف زدن با گوشی تلفن همراهم بودم که ناگهان صدای فریاد همسرم را از پشت سرم شنیدم. وقتی برگشتم، جوان حدودا‌ 20 ساله‌ای را دیدم که با تهدید چاقو و در زمان بسیار کوتاهی گوشی همسرم را از وی گرفت و قبل از اینکه بتوانم به وی برسم با سرعت به سمت موتوری دوید که منتظرش بود و همراه همدستش فرار کرد. با شکایت این زوج، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان زورگیر شروع شد. با توجه به مشخصاتی که شاکیان از سارقان ارائه کرده بودند، ماموران متوجه شدند که یکی از آنها دزد سابقه‌داری به اسم مهدی است.

وقتی عکس مهدی در اختیار شاکیان قرار گرفت، آنها او را شناسایی کردند و ماموران با محاصره مخفیگاه جوان سارق، وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. با اعتراف مهدی به سرقت گوشی زن جوان، پرونده در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و جست‌وجو برای دستگیری همدست او ادامه یافت. طبق اعترافات مهدی، همدست وی جوانی به اسم مجید بود که با اطلاع از دستگیری مهدی، بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود.

با وجود این، بررسی‌ها برای دستگیری مجید ادامه یافت و ماموران با زیرنظر گرفتن تمامی پاتوق‌های احتمالی وی متوجه شدند که او برای فرار از دست پلیس، به‌صورت مداوم مخفیگاهش را تغییر می‌دهد. با شناسایی آخرین محل اختفای مجید در جنوب تهران، این محل محاصره شد و ماموران در یک عملیات ضربتی، مرد جوان را دستگیر کردند. با انتقال مجید به اداره آگاهی، تعداد زیادی از کسانی که اموالشان از سوی دو سارق زورگیر به سرقت رفته بود با مراجعه به اداره آگاهی، مجید و مهدی را به‌عنوان دزد اموالشان شناسایی و از آنها شکایت کردند.

سرهنگ حسین خان بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به افزایش تعداد شاکیان، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان را در روزنامه‌ها صادر کرده تا دیگر شاکیان احتمالی نیز برای شکایت از آنها به پایگاه هشتم مراجعه کنند.

کد خبر 151310
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز