دوشنبه ۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

گروه حوادث: با روشن شدن هوا، سرقت‌های دزد ایستگاه‌های اتوبوس آغاز می‌شد.

متهم

 این مرد در ساعات اولیه صبح در ایستگاه‌ها حاضر می‌شد و با نزدیک شدن به طعمه هایش، جیب آنها را خالی می‌کرد. این مرد که باقر نام دارد زمانی دستگیر شد که قصد داشت در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی در شرق تهران، از یکی از مسافران جیب بری کند. او اما خبر نداشت که در میان مسافران، تعدادی از ماموران پلیس آگاهی نیز با لباس مبدل حضور دارند تا سارقان جیب بری را که در ایستگاه‌های اتوبوس دست به سرقت می‌زنند شناسایی کنند. درست زمانی که باقر قصد سرقت از مسافر اتوبوس را داشت، ماموران متوجه او شدند و وی را هنگام ارتکاب جرم دستگیر کردند.

سارق حرفه‌ای به محض دستگیری مدعی شد که بی‌گناه است و ماموران او را اشتباهی دستگیر کرده‌اند. او گفت که یک دستفروش است و برای فروش اجناسش قصد سوار شدن به اتوبوس را داشته است اما وقتی ماموران از وی خواستند اجناسش را نشان دهد، ادعای تازه‌ای را مطرح کرد. مرد سارق این بار مدعی شد که قصد دارد با اتوبوس به یک مرکز درمانی برای معالجه برود اما این ادعا هم در حالی بیان می‌شد که او نه دفترچه بیمه و نه مدارک درمانی‌‌اش را همراه خود داشت.

وقتی مرد جوان نتوانست بی‌گناهی خود را ثابت کند، ماموران او را به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران انتقال دادند و با انجام انگشت‌نگاری از وی مشخص شد که متهم یک تبهکار سابقه دار است و از سال 69تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده است. با مشخص‌شدن این موضوع، بازجویی از مرد سارق آغاز شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بیش از 30 فقره سرقت و جیب‌بری در ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آر‌تی به‌ویژه در خیابان ولیعصر و خیابان انقلاب اعتراف کرد. متهم مدعی شد: حدود ساعت 7 صبح، زمانی که همه قصد رفتن به محل کارشان را دارند و ایستگاه‌های اتوبوس حسابی شلوغ می‌شود، خودم را به افراد داخل ایستگاه یا اتوبوس نزدیک کرده و در یک چشم بر هم زدن محتویات جیبشان را خالی می‌کردم و از ایستگاه یا اتوبوس خارج می‌شدم.

بعد از اعترافات این مرد، ماموران راهی مخفیگاه او شدند و در آنجا با کلکسیونی از مدارک و اسنادی روبه‌رو شدند که وی از طعمه‌هایش سرقت کرده بود. سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال می‌رود متهم از افراد زیادی با این روش سرقت کرده باشد، قاضی پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 152461
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز