گروه حوادث: دزد خانه‌های شمال پایتخت، جوانی شیشه‌ای بود که با رساندن خود به بالکن خانه‌ها، نقشه سرقت را عملی می‌کرد.

متهم

ساعت 3 بامداد 8 مهرماه سال‌جاری مرد جوانی در خانه خود درحوالی ولنجک مشغول پذیرایی از میهمانانش بود که ناگهان سایه مردی را در بالکن خانه‌اش دید و سراسیمه فریاد زد: «دزد...دزد»، سپس به سرعت به سمت بالکن دوید اما مرد سارق با شنیدن صدای فریاد او از بالکن طبقه دوم روی سقف خودروی 206 که در حیاط پارک شده بود پرید تا راهی برای فرار پیدا کند. صاحبخانه و میهمانانش به طرف حیاط رفتند تا مانع فرار سارق شوند اما او به‌سرعت پا به فرار گذاشت و در تاریکی شب ناپدید شد.

مرد صاحبخانه قصد بازگشتن به خانه را داشت که متوجه شد 3 مرد جوان در نزدیکی خانه ‌اش ایستاده‌اند. او از آنها سراغ دزد ناشناس را گرفت اما آنها اظهار بی‌اطلاعی کردند. با این حال چون رفتار آنها مرموز بود، مرد صاحبخانه و میهمانانش آنها را دستگیر کردند و به ماموران پلیس تحویل دادند. ماموران در بازرسی بدنی از 3مرد جوان مقداری کراک کشف کردند و آنها را به بازداشتگاه انتقال دادند. روز بعد پرونده با دستور قضایی در اختیار پایگاه‌یکم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و همزمان مرد صاحبخانه با حضور در اداره‌آگاهی مدعی شد که سارق ناشناس به خانه ‌اش دستبرد زده است. او به ماموران گفت: وقتی جوان سارق فرار کرد، به طبقه دوم خانه‌ام رفتم و ناباورانه دیدم که انگشتر برلیان، گردنبند و مقداری تراول چک به همراه پول نقد و گوشی تلفن همراه از داخل اتاقم سرقت شده است.

با شکایت مالباخته، 3جوان مرموز تحت بازجویی قرار گرفتند و خود را بی‌گناه دانستند؛ در حالی‌که بررسی‌ها حکایت از این داشت که آنها سابقه دار هستند و اعتیاد شدیدی به مواد‌مخدر دارند. اما بازجویی از مردان جوان ادامه یافت و آنها سرانجام به افشای راز سرقت از خانه شاکی پرداختند. یکی از آنها گفت: سرقت از سوی جوان 25 ساله‌ای به نام علی رخ داده است. او شیوه ‌اش این بود که در شمال پایتخت از بالکن وارد خانه‌ها می‌شد و سرقت می‌کرد اما ما در این دزدی نقشی نداشتیم و آشنایی ما با علی صرفا به‌خاطر مواد‌مخدر بود. با افشای این حقیقت تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری علی آغاز شد اما او جای مشخصی نداشت و این مسئله کار پلیس را سخت‌تر می‌کرد.

کارآگاهان پس از بررسی‌های گسترده سرانجام ردپای متهم را در منطقه دره فرحزاد به دست آوردند و با کنترل این محل، وی را در 25 آبان‌ماه دستگیر کردند.این متهم که اعتیاد شدیدی به شیشه و کراک دارد در بازجویی‌ها به سرقت از خانه‌ها در مناطق شمال تهران وشهرک نفت، چهاردیواری پونک، فرحزاد و ایثار اعتراف کرد و مدعی شد که بعد از رساندن خود به بالکن خانه‌ها دست به سرقت می‌زده است. سرهنگ علی اکبرپور، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرائم ارتکابی متهم از سوی کارآگاهان پایگاه یکم ادامه دارد.

کد خبر 151784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز