گروه حوادث: «به سرقت خودروهای مدل بالا اعتیاد پیدا کرده‌ام و نمی‌توانم آن را ترک کنم.»

متهم

این ادعای مرد جوانی است که تا‌کنون چندین بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر و راهی زندان شده است. متهم که مهدی نام دارد در یک خانواده ثروتمند بزرگ شده و هیچ نیازی به پول‌های دزدی ندارد. 5 آبان ماه امسال مرد میانسالی به شعبه ششم دادسرای ناحیه 5 تهران رفت و خبر از سرقت خودروی مدل بالایش داد. او گفت: برای انجام کاری، خودروی هیوندایم را در پارکینگی در طرشت پارک کردم و پس از آن به‌دنبال کارهایم رفتم. وقتی برگشتم ناباورانه دیدم که ماشینم را دزدیده‌اند و اثری از آن نیست.

وی افزود: کارت عابر بانکم نیز داخل ماشینم بود و من رمز آن را کنارش نوشته بودم و احتمال دارد که دزد ماشینم، حسابم را هم خالی کند. پس از شکایت این مرد، دستور مسدود شدن حساب بانکی او صادر شد و تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند. آنها در بررسی‌های نخست دریافتند که سارق در دقایق اولیه پس از سرقت از 2مغازه در فلکه اول صادقیه خرید کرده است. وی ابتدا به یک طلافروشی رفته و یک و نیم میلیون تومان طلا خریده و سپس به یک فروشگاه موبایل رفته و چند دستگاه گوشی به ارزش 2 میلیون تومان خریداری کرده است.

ماموران برای یافتن ردی از این مرد به بازبینی تصاویر دوربین مداربسته طلافروشی‌ای پرداختند که متهم از آنجا خرید کرده بود. آنها در این بررسی توانستند تصویری از چهره مرد سارق به‌دست آورند و با بررسی آلبوم مجرمان سابقه دار دریافتند که متهم مرد 33ساله‌ای به نام مهدی است که یک ماه پیش به اتهام سرقت خودرو بازداشت شده و چند روز بعد با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده است.بررسی‌ها نشان می‌داد که مهدی از سال 87 تاکنون 10 بار به اتهام سرقت خودرو دستگیر شده و به زندان رفته است اما هر بار بعد از آزادی از زندان فعالیت‌های مجرمانه‌اش را ازسر گرفته است.با اطلاعات به‌دست آمده تحقیقات برای دستگیری این جوان آغاز شد تا اینکه ماموران دریافتند مهدی قرار است در روز 15 آبان ماه به خاطر رسیدگی به پرونده قبلی‌اش به دادسرای ناحیه 20 تهران برود. برای همین کارآگاهان با مستقرشدن در اطراف دادسرا، آنجا را زیرنظر گرفتند و همان روز متهم تحت تعقیب را درحالی‌که سوار بر یک خودروی مزدا 323 به دادسرا مراجعه کرده بود، دستگیر کردند. در تحقیقات اولیه معلوم شد خودرویی که متهم سوار آن بود نیز سرقتی بوده و به همین دلیل وی به اداره آگاهی انتقال یافت.

ادعای عجیب

متهم وقتی در اداره آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت ادعای عجیبی را مطرح کرد. او گفت: پدرم وضع مالی خوبی دارد و من هیچ وقت برای به دست آوردن پول دست به سرقت نزده‌ام. بلکه من عاشق خودروهای هیوندا و مزدا هستم و به همین دلیل آنها را می‌دزدم. وی ادامه داد: بیشتر اوقات ماشین‌ها را می‌دزدیدم و وقتی با آنها گشتی می‌زدم، این خودروها را در کنار خیابان رها می‌کردم و به سراغ خودروی دیگری می‌رفتم.

در یکی از سرقت‌ها نیز وقتی خودروی هیوندا را دزدیدم و چشمم به کارت عابر بانک راننده افتاد، آن را برداشتم و بعد از اینکه گشتی با ماشین زدم، آن را در اطراف شهرک دانشگاه رها کردم و با استفاده از کارت عابربانک اقدام به خرید طلا و گوشی کردم. من به سرقت خودرو اعتیاد دارم و هیچ‌وقت نتوانسته‌ام آن‌را ترک کنم. پس از اعتراف عجیب این مرد جوان، برای وی قرار قانونی صادر شد و تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه متهم مدعی است که به سرقت خودرو اعتیاد دارد، احتمال دارد که او خودروهای زیادی را سرقت کرده باشد، به همین خاطر تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های او ادامه دارد.

کد خبر 152462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز