همشهری‌آنلاین: لیگ برتر فوتبال بعد از وقفه‌ای ۲۰ روزه از جمعه 27 آبان با برگزاری 7 دیدار از سرگرفته می‌شود. در روز اول هفته سیزدهم، پرسپولیس و استقلال بازی ندارند و روز شنبه به مصاف حریفان خود می‌روند.

*فولاد خوزستان - تراکتورسازی؛ نبرد قلعه‌نویی و جلالی

فولاد در این فصل نتوانست با مجید جلالی خوب نتیجه بگیرد و در وضعیت نامناسبی قرار دارد و جلالی برای اینکه بتواند تماشاگران سخت‌گیر اهوازی که مدتی پیش علیه او و دستیارانش شعار دادند را راضی کند باید تراکتورسازی را با تمامی ستاره‌هایش شکست دهد. قلعه‌نویی اما نمی‌خواهد دست خالی از اهواز به تبریز برگردد و دوست دارد برای آشتی با تماشاگران پرشور و پرشمار تراکتورسازان برای آنها سه امتیاز سوغات ببرد. نبرد قلعه‌نویی و جلالی جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ دو مربی با دو سبک متفاوت!

* ملوان انزلی - فجرسپاسی شیراز؛ دیدار رفقای بحران‌زده‌

ملوان و فجر تیم‌های شانزدهم و هفدهم جدول شرایط مشابهی دارند و هر دو به نوعی بحران‌زده محسوب می‌شوند. هیئت مدیره باشگاه فجر به سرمربی تیمش اولتیماتوم داده و در آن سوی میدان رئیس هیئت مدیره باشگاه ملوان با وعده پرداخت مطالبات بازیکنان تلاش کرده آنها را در شرایط مناسب به میدان بفرستد. بازیکنان این تیم چند روزی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتشان حاضر به تمرین نشدند.

کلیک کنیدبازنده این بازی هر تیمی که باشد در وضعیت وخیمی قرار می‌گیرد. از نکات جالب اینکه فرهاد پورغلامی و علی کلانتری سرمربیان دو تیم زمانی با یکدیگر در تیم ملی نوجوانان همکار بوده‌اند. آنها با تفکرات فنی یکدیگر کاملا آشنا هستند و از رفقای قدیمی محسوب می‌شوند و اکنون باید برای بقا با یکدیگر مبارزه کنند.

* شاهین بوشهر - مس کرمان؛ میزبان بی‌پول مقابل بلاژ

فیروز کریمی به تماشاگران بوشهری وعده داده چهره واقعی شاهین را بعد از تعطیلات خواهند دید اما او در تعطیلات مشکلات زیادی را پشت سرگذاشت و ۷ بازیکن تیم را به دلیل اعتصاب و شرکت نکردن در تمرینات کنار گذاشت. شاهین که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند باید با تیمی بازی کند که خبری از مشکلات مالی ندارد. مس کرمان با بلاژویچ نتایج قابل قبولی گرفته و در چهار مسابقه شکستی نداشته است. باید دید سرمربی پیشین تیم ملی ایران برابر کریمی می‌تواند موفق شود یا نه.

* مس سرچشمه - داماش گیلان؛ جدال برای بقا

مس سرچشمه با اصغر شرفی نتوانسته از بحران فاصله بگیرد و همچنان در انتهای جدول است ولی داماش توانست از شوک تغییر سرمربی نتیجه بگیرد. ابراهیم‌ قاسمپور داماش را از انتهای جدول جدا کرد. هرچند این تیم برابر پرسپولیس شکست خورد اما آن باخت در سایه حرکت زشت و غیراخلاقی دو بازیکن پرسپولیس گم شد و داماش در تعطیلات لیگ به دور از حاشیه به تمرین پرداخت و اکنون نیز روزگار آرامی را سپری می‌کند اما شرفی اگر نتواند برابر داماش موفق شود شاید یک قدم به در خروجی باشگاه مس نزدیک‌تر شود.

* راه آهن - سایپا؛ نبرد آقایان مهندس!

علی دایی با راه آهن ناکام بزرگ لیگ یازدهم تا اینجای کار لقب گرفته است. این تیم اکنون در رده پانزدهم است در حالی که دایی قول داده بود راه آهن نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار بگیرد و دغدغه سقوط نداشته باشد. دایی اگر می‌خواهد تیمش در شرایط بهتری قرار بگیرد باید سایپا را شکست دهد تیمی که زمانی با آن قهرمان لیگ برتر ایران شد و اکنون یک مربی جوان هدایت آن را برعهده دارد. تجربه مربیگری مجید صالح کم نیست اما او برابر علی دایی قرار می‌گیرد که چند فصل سرمربی تیم‌های مختلف لیگ برتری بوده ولی صالح اولین سال سرمربیگری خود را تجربه می‌کند. نبرد این دو مربی، نبرد دو مهندس است. یکی با تجربه زیاد و دیگری تجربه کمتر.

* ذوب آهن اصفهان- نفت آبادان؛ اعتصابیون برابر شاغلام

ذوب آهن در این فصل نشانی از نایب قهرمان فصل گذشته آسیا را ندارد. تیمی که بی‌حاشیه و مقتدارنه بازی می‌کرد در این فصل اسیر حاشیه‌های بی‌پولی شد و بازیکنانش چند روزی اعتصاب کردند تا شاید بتوانند مطالبات‌شان را از باشگاه دریافت کنند. اکنون بازیکنان ذوب آهن که وعده شنیده‌اند باید برابر نفت آبادان بازی کنند. ابراهیم‌زاده تلاش کرده انگیزه فوتبالی‌ شاگردانش بر مسایل مالی غلبه کند باید دید او چقدر در این کار موفق بوده است. از سویی دیگر پیروانی نیز مدام در کش و قوس رفتن و ماندن است. تیم پیروز این میدان حداقل تا چند روز بر مشکلات حاشیه‌اش غلبه می‌کند.

* شهرداری تبریز - نفت تهران؛ نفت به دنبال صدرنشینی

نفت تهران شگفتی ساز بزرگ لیگ برتر می‌تواند دوباره به صدر جدول بازگردد. این تیم که تراکتورسازی را در هفته هفتم در تبریز شکست داده شاید تواند بر دیگر تیم تبریزی هم غلبه کند و بازهم به صدر جدول بازگردد. نفت در این فصل بارها در خارج از خانه به پیروزی رسیده است. البته استقلالی‌ها دوست دارند شهرداری در این بازی از نفت امتیاز بگیرد تا بتوانند با خیال راحت‌تری به بازی با صبا در قم فکر کنند.


به گزارش فارس در دو دیدار آخر هفته سیزدهم لیگ برتر استقلال میهمان صبای قم است و پرسپولیس باید به مصاف سپاهان برود.

* برنامه هفته سیزدهم - جمعه 27 آبان

شاهین - مس کرمان - ورزشگاه بهشتی بوشهر - ساعت 15:15

ملوان - فجر سپاسی - ورزشگاه تختی انزلی - ساعت ۱۵:۱۵

فولاد خوزستان - تراکتورسازی - ورزشگاه تختی اهواز - ساعت ۱۶:۴۵

راه آهن - سایپا - ورزشگاه اکباتان تهران - ساعت ۱۵:۱۵

شهرداری تبریز - نفت تهران - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز - ساعت ۱۴:۳۰

مس سرچشمه - داماش گیلان - ورزشگاه باهنر کرمان - ساعت ۱۵:۱۵

ذوب آهن - نفت آبادان - ورزشگاه فولاد شهر اصفهان - ساعت ۱۵:۱۵

* برنامه هفته سیزدهم - شنبه 28  آبان

صبای قم - استقلال - ورزشگاه یادگار امام (ره) قم - ساعت ۱۶:۳۰

پرسپولیس- سپاهان ورزشگاه آزادی تهران - ساعت ۱۶:۲۰

کد خبر 151354
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز