آخرین دیدار از رقابت‌های جام ولایت عصر دیروز بین تیم استقلال و پرسپولیس برگزار شد که سرخ‌پوشان تهرانی با تساوی2 بر 2 مقابل رقیب سنتی خود، قهرمانی این مسابقات را از آن خود کردند.

فوتبال

هرچند سرخابی‌ها با بازیکنان نیمکت‌نشین خود پا به این دیدار گذاشتند ولی شکست نخوردن در این دیدار برای مربیان هر دو تیم حائز اهمیت بود.این بازی در شرایطی آغاز شد که پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی به گل رسید. شاگردان حمید استیلی که بازی را تهاجمی آغاز کردند در محوطه جریمه استقلال توسط امیرحسین فشنگچی صاحب توپ شدند ولی حمید عزیززاده مدافع استقلال، او را سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. هوشنگ نصیرزاده، کارشناس داوری در مورد صحنه‌ای که منجر به خطای پنالتی شد می‌گوید: «عزیززاده بازیکن استقلال‌ با زانو به بازیکن پرسپولیس ‌ پشت پا‌ زد و باعث بر هم خوردن تعادل فشنگچی شد. در درست‌بودن این پنالتی شکی وجود نداشت.» بعد از اعلام پنالتی توسط سعید مظفری‌زاده، این هادی نوروزی بود که پشت توپ ایستاد تا در دقیقه6 دروازه هادی زرین‌ساعد را باز کند. بعد از گل پرسپولیس، شاگردان پرویز مظلومی در فکر جبران نتیجه بودند. در این میان هر دو تیم چند فرصت گلزنی داشتند که از دست دادند ولی استقلال در دقیقه33 در نهایت به گل مساوی رسید. در این لحظه مهدی امیرآبادی با سانتر از جناح راست، برهانی را در فرصت گل قرار داد و این بازیکن هم که در گذشته سابقه بازکردن دروازه پرسپولیس را داشت، با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه پرسپولیس را باز کرد.

نکته قابل توجه در این صحنه اشتباه میثاق معمارزاده بود که از دروازه خارج نشد و فقط تماشاگر بود. گل برهانی باعث شد تا دو تیم با تساوی یک‌بریک به رختکن بروند. پرسپولیس در نیمه دوم هم شروع خوبی داشت و خیلی زود به گل رسید. در دقیقه 47 فشنگچی که از استقلال پنالتی گرفته بود از پشت محوطه جریمه استقلال با پاسی عمقی نوروزی را صاحب توپ کرد و مهاجم پرسپولیس از زاویه بسته و روی اشتباه زرین‌ساعد، گل دوم را به ثمر رساند. نکته قابل توجه این بود که استقلال در نیمه دوم علی حمودی را جایگزین محسن یوسفی کرد؛ در ضمن الونگ بازیکن سابق پرسپولیس هم که به تازگی با استقلال قرارداد امضا کرده، در دقیقه 54 وارد زمین شد. پرسپولیس بعد از زدن گل دوم کمی عقب کشید و همین موضوع باعث شد تا استقلال درصدد جبران گل خورده باشد. این اتفاق در دقیقه69 رخ داد و آبی‌های تهران به گل تساوی رسیدند. در این لحظه سانتر فریدون زندی از روی نقطه کرنر با ضربه سر حنیف عمران‌زاده همراه شد تا مدافع آبی‌ها برای دومین بار عقب‌ماندگی تیمش را جبران کند. در این گل معمارزاده باز هم مقصر بود و نمایش ضعیف خود را تکمیل کرد. در دقیقه79 بود که علیرضا محمد مدافع راست پرسپولیس به‌دلیل خطای هند، کارت زرد دوم را گرفت و از زمین مسابقه اخراج شد تا سرخ‌ها 10نفره شوند. استقلالی‌ها در 10دقیقه پایانی پرسپولیس را تحت فشار گذاشتند تا شاید به گل برتری برسند ولی تلاش آنها نتیجه نداد و این بازی با تساوی 2بر2 به پایان رسید. بدین ترتیب پرسپولیس با 4 امتیاز توانست قهرمان جام ولایت شود.

در حاشیه بازی استقلال - پرسپولیس

دیدار استقلال و پرسپولیس در حالی برگزار شد که حدود 25هزار نفر این دیدار را از نزدیک تماشا کردند و این یکی از کم‌تماشاگرترین بازی‌های تاریخ این دو تیم بود. در این دیدار میک‌مک درموت و آنتونیو سیموئز دستیاران کارلوس کی‌روش در جایگاه ویژه حضور داشتند و شهرآورد را از نزدیک تماشا کردند. در ضمن بازیکنان تیم ملی جوانان پاکستان هم برای تماشای این بازی در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی بودند.نکته جالب توجه در بازی دیروز این بود که تماشاگران دو تیم در طول 90دقیقه بارها علیه سرمربی تیم حریف شعار دادند. در شروع این دیدار عمران‌زاده و زندی به سمت استیلی رفتند و از سوی پرسپولیسی‌ها نیز هاشمیان، بادامکی و شیری به سمت مظلومی رفتند.

کد خبر 150569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز