ساعاتی پس از بازی داماش گیلان و پرسپولیس بود که در فضای مجازی تصاویری چندثانیه‌ای از خوشحالی بازیکنان پرسپولیس پخش شد.

فوتبال

این تصاویر مربوط به شادی گل محمد نصرتی و شیث رضایی و حرکات عجیب و مشهود این دو بازیکن بود، شیطنتی که شاید این دو بازیکن باور نمی‌کردند به این سرعت عرصه عمومی را اشغال کند.
هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس نمی‌توانند بهانه‌ای بابت این حرکت زشت بتراشند چرا که تصاویر تلویزیونی و عکس‌هایی که وجود دارد همه چیز را نشان می‌دهد ولی سالارکیا، رئیس کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس در اظهاراتی عجیب می‌گوید: «به هیچ عنوان این مسئله صحت ندارد. بازیکنان همیشه برای خوشحالی روی سروکله هم می‌پرند و یا گردن همدیگر را فشار می‌دهند. در صحنه‌ای که همه در حال خوشحالی بودند، بازیکنی از فرط خوشحالی پریده و وقتی درحال پایین‌آمدن بود دستش به قسمتی از بدن بازیکن دیگر برخورد کرده است و آقایان درباره این موضوع شانتاژ کرده‌اند.» حتی این تصاویر شنبه شب در یکی از بخش‌های خبری سیما پخش شد و سالارکیا در این خصوص می‌گوید: «از رسانه ملی هم گله دارم که چرا بدون بررسی این موضوع را بازتاب داده‌ است. آیا درنظر نمی‌گیرند که با احساسات برخی‌ها بازی می‌شود؟ این موضوع توسط رسانه‌ملی ترویج بی‌اخلاقی در جامعه است.» البته بعدا خبر رسید که کمیته انضباطی باشگاه در مورد این دو بازیکن جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد. این جلسه قرار بود دیشب برگزار شود.

محرومیت سنگین

اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اما در این خصوص می‌گوید: «متأسفانه در صحنه‌های شادی گل بازیکنان پرسپولیس در هر سه‌گل، شاهد کارهای زشتی از سوی بازیکنان بودیم که دیدن تصاویر تلویزیونی این صحنه‌ها شرم‌آور بود. کمیته انضباطی به‌شدت به این اتفاقات رسیدگی می‌کند و با خاطیان به‌شدت برخورد می‌شود. متأسفانه از این صحنه‌ها عکسبرداری شده ولی قابلیت چاپ در مطبوعات را ندارند.» نصرتی و رضایی جدا از جریمه‌های کمیته انضباطی حالا باید در انتظار برخورد ستاد تخلفات حرفه‌ای فوتبال هم باشند. علیرضا علیپور دبیر این ستاد می‌گوید: «این دو بازیکن باید روز سه‌شنبه در ستاد منشور اخلاقی حاضر شده و توضیحات خود را در این مورد به‌طور مکتوب ارائه کنند. به غیراز بحث احضار از سوی کمیته انضباطی، ستاد تخلفات حرفه‌ای هم به‌طور ویژه به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.» او ادامه می‌دهد: «یکی از این دو بازیکن به‌دلیل اینکه سابقه داشته به‌شدت با او برخورد می‌کنیم.

شاید در این فصل برای ملاحظه باشگاه پرسپولیس فقط تنبیه کمیته انضباطی برایش لحاظ شود اما فصل آینده به او اجازه قرارداد بستن با هیچ باشگاهی را نمی‌دهیم و این بازیکن منشوری می‌شود. در مورد دیگر بازیکن اما تصمیم دیگری گرفته می‌شود زیرا نخستین باری است که چنین کاری انجام داده و مورد ‌ اخلاقی دیگری نداشته است.» علیپور از اعلام نام دو بازیکن متخلف پرسپولیس خودداری کرد اما با توجه به صحبت‌های او می‌توان به این نتیجه رسید که رضایی منشوری می‌شود و نصرتی هم با جریمه دیگری مواجه خواهد شد. البته عزیز محمدی، رئیس سازمان لیگ مدعی شد اگر رای کمیته انضباطی کامل باشد کمیته منشور اخلاقی وارد نمی‌شود.

درگیری زارع و چاوشی

مازیار زارع و رضا چاووشی هم در پایان این مسابقه با یکدیگر درگیر شدند و حتی گفته می‌شود که زارع به بازیکن داماش و هواداران این تیم ناسزا گفته و احتمال محرومیت او هم وجود دارد.چاووشی مهاجم داماش می‌گوید: «داشتم با داور حرف می‌زدم که زارع آمد و به من فحش داد. برای تیم ملی و پرسپولیس متأسفم که این بازیکن بی‌ادب را در ترکیب خود دارند.» زارع اما در مورد درگیری با چاووشی حرف‌های دیگری دارد و تاکید می‌کند که بازیکن داماش به او ناسزا گفته است:«‌ متأسفانه بعضی‌ها در زمین فوتبال ‌به خانواده بازیکنان توهین می‌کنند. او به خانواده من توهین کرد و من هم می‌خواستم جوابش را بدهم. » هافبک پرسپولیس در این بازی با شعارهای هواداران داماش گیلان هم مواجه شد. اتفاقاتی که در بازی شنبه افتاد به‌طور حتم به ضرر پرسپولیس تمام خواهد شد.آنها در چند بازی نصرتی و رضایی را در اختیار نخواهند داشت در ضمن حسین بادامکی هم 3اخطاره شد و نکته مهم این است که پرسپولیس در هفته دوازدهم باید به مصاف سپاهان برود.

کد خبر 149884
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز