همشهری آنلاین: رئیس سازمان لیگ ضمن اعلام آخرین وضعیت باشگاه‌های ایرانی برای کسب پروانه حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: با وجود پیگیری‌هایی که شده است تنها چهار ورزشگاه مورد تایید قرار گرفته‌اند و دیگر ورزشگاه‌ها مشکلاتی دارند که باید برطرف شود.

عزیز محمدی

عزیزالله محمدی در گفتگو با مهر، در خصوص آخرین وضعیت باشگاه‌های ایرانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین اعتراض سرمربی تیم استقلال به تعویق بازی پرسپولیس در هفته سیزدهم لیگ برتر گفت: زمان بازی استقلال از قبل شنبه تعیین شده و قرار بود بازی پرسپولیس نیز روز جمعه برگزار شود. از آنجائیکه زمان بازگشت ملی پوشان دو تیم به کشور یکسان بود با درخواست باشگاه پرسپولیس برای تعویق بازی این تیم با سپاهان به روز شنبه موافقت شد.

 وی افزود: برای ما در سازمان لیگ باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یکسان بوده و از آنجائیکه فاصله بازی ملی پوشان با دیدارهای این دو تیم چهار روز شده است - در حالیکه در گذشته این فاصله زمانی حداکثر سه روز بود - در همین راستا برای تیم استقلال از ابتدا چهار روز فاصله از زمان بازی تیم ملی مقابل اندونزی تا دیدار هفته سیزدهم را در نظر گرفتیم که با این شرایط اعتراض سرمربی استقلال بی‌دلیل بوده و ما عدالت را برای هر دو تیم رعایت کرده‌ایم.

 رئیس سازمان لیگ برتر خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم این فاصله را بیشتر از چهار روز کنیم دیگر نمی‌توانیم لیگ را به موقع تمام کنیم. در حال حاضر روز شنبه تیم صبای قم با استقلال بازی داشته و چهارشنبه نیز باید با تیم فوتبال نفت تهران بازی کند، اگر بازی این تیم را با استقلال یک روز به تاخیر می‌انداختیم در حق تیم صبا ظلم نمی شد؟

 محمدی درباره درخواست اتحادیه فوتبال برای صدور پروانه حرفه‌ای توسط این اتحادیه خاطرنشان کرد: ما در این خصوص تفاهم نامه‌ای را با رئیس فدراسیون فوتبال امضا کردیم که سازمان لیگ برخی از وظایف خود را در این باره مانند آموزش، پیگیری و ... به اتحادیه فوتبال واگذار کند. البته اتحادیه برای احراز شرایط حرفه‌ای توسط باشگاه‌ها به فدراسیون فوتبال کمک خواهد کرد اما صدور پروانه حرفه‌ای توسط فدراسیون فوتبال صورت می‌گیرد و تایید نهایی پروانه حرفه‌ای باشگاه‌ها برعهده AFC است.

 رئیس سازمان لیگ در خصوص آخرین وضعیت بررسی شرایط باشگاه‌های ایرانی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور پروانه حرفه‌ای اظهار داشت: مدارکی که باشگاه‌ها ارائه داده‌اند هیچکدام مشکلی ندارند و فقط تراز مالی باشگاه تراکتورسازی می‌بایست حسابرسی شده و در این خصوص شفاف سازی صورت می‌گرفت.

 وی همچنین با یادآوری اینکه فقط چهار ورزشگاه کشورمان مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار گرفته است، اظهار داشت: تنها چهار ورزشگاه به طور کامل مورد تایید AFC قرار گرفته‌اند که عبارتند از: آزادی تهران، فولادشهر اصفهان، شهید باهنر کرمان و ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز. ضمن اینکه وضعیت ورزشگاه‌های تیم‌های داماش و فجرسپاسی به دلیل آنکه در این فصل به رقابت‌های لیگ برتر صعود کرده‌اند باید توسط AFC بررسی شود.

 محمدی در ادامه افزود: از دیگر ورزشگاه‌ها ایرادهایی گرفته شده است که عمده آن به نداشتن جایگاه خبرنگاران و اتاق کار رسانه‌ای و همچنین مجزا نبودن ورودی خبرنگاران در ورزشگاه‌ها بازمی گردد به عنوان مثال ورزشگاه راه آهن در خصوص جایگاه خبرنگاران و اتاق کار رسانه‌ها مشکل داشته یا ورزشگاه تختی انزلی و دستگردی نیز ایراد مشابهی با ورزشگاه راه آهن دارند.

 وی تصریح کرد: ورزشگاه‌های تختی اهواز و آبادان نیز دارای ایرادات مشابهی هستند به طوریکه AFC از اینکه راه ورود تماشاگران با خبرنگاران یکسان بوده و راه جایگاه VIP این دو ورزشگاه نیز مجزا نیست از آنها ایراد گرفته و تاکید کرده است که باید این دو ورزشگاه از MIXED-ZONE برخوردار شوند.

کد خبر 151290
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز