جمعه ۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۳
۰ نفر

حمید استیلی شنبه 7 آبان برای دوازدهمین بار در لیگ برتر روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست.

حمید استیلی

کسب3 برد، 4 تساوی و 4 شکست از 11 بازی قبلی، این تیم را در رده یازدهم قرار داده که به هیچ عنوان برای هواداران پرسپولیس راضی‌کننده نیست. حالا استیلی در گام دوازدهم روز سختی در ورزشگاه سردار جنگل رشت خواهد داشت. تیم او باید مقابل داماش گیلان قرار بگیرد، تیمی که با ابراهیم قاسمپور مربی آبادانی‌اش یکباره اوج گرفت. داماش که با کسب 15 امتیاز در رده هشتم قرار دارد در آخرین بازی خود تیم پرقدرت نفت تهران را در جام حذفی شکست داد تا نشان دهد این روزها روی نوار پیروزی گام برمی‌دارد.

پرسپولیس در شرایطی به مصاف داماش می‌رود که بازیکنان این تیم به‌دلیل انجام یک بازی 120دقیقه‌ای مقابل مس رفسنجان خسته هستند، در ضمن بارش باران در تهران باعث شد تا بازیکنان این تیم روز گذشته تمرین نکنند تا برنامه‌های کادر فنی به هم بریزد. حالا پرسپولیسی‌ها باید خودشان را آماده یک بازی سخت در زمین چمن گل آلود ورزشگاه سردار جنگل کنند. عباس آقایی هافبک داماش که سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد در توصیف شرایط زمین چمن می‌گوید: «در سه روز گذشته بارش باران در رشت سیل‌آسا بوده و مطمئنا کیفیت زمین چمن بسیار بد خواهد بود و نباید توقعی برای دیدن یک بازی زیبا داشته باشیم.»

کادر فنی پرسپولیس نام مهرداد اولادی، ابراهیم شکوری و حمید علی عسگری را برای سفر به رشت از لیست پرسپولیس خط زد و محمد نصرتی هم به‌دلیل سه اخطاره بودن در دیدار با داماش حضور ندارد. این در حالی است که نام علیرضا محمد و علی کریمی که مصدوم بودند در لیست 18 نفره دیده می‌شود ولی شانس بازی کردن کریمی کم است. از طرفی داماش جهانگیر عسگری را به‌دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد و شاید محمد محمدی دروازه‌بان این تیم هم مثل 2 بازی اخیر توسط ابراهیم قاسمپور نیمکت نشین شود.

پرسپولیس در شرایطی مقابل داماش قرار می‌گیرد که هیچ نتیجه‌ای جز کسب 3امتیاز مسئولان این باشگاه را راضی نخواهد کرد. این تیم در 11 هفته گذشته آنقدر امتیاز از دست داده که دیگر بازی در خارج از خانه هم نمی‌تواند بهانه‌ای برای از دست دادن امتیاز باشد. از طرفی مسئولان پرسپولیس در حال انجام مذاکرات جدی با مصطفی دنیزلی هستند ولی گفته می‌شود پیشنهاد مالی این مربی سنگین است و این مانعی برای باشگاه پرسپولیس به شمار می‌آید. به‌نظر می‌رسد استیلی با نتیجه نگرفتن در این بازی با نیمکت پرسپولیس خداحافظی کند، دیداری که سرمربی سرخ‌ها را مقابل مهدی مهدوی‌کیا قرار خواهد داد. برخورد این‌دو که زمانی در پرسپولیس و تیم ملی همبازی بودند، با توجه به اتفاقات ابتدای فصل در نوع خودش جالب و حساس خواهد بود.

دست کم نمی‌گیریم

قاسمپور در آستانه رویارویی با پرسپولیس می‌گوید:« تلاش می‌کنیم تیمی قوی مقابل پرسپولیس به میدان بفرستیم، هر چند نباید از حوادث و اتفاقات غفلت کنیم. طبق پیش‌بینی هواشناسی هوا بارانی خواهد بود. چمن ورزشگاه هم نه خوب است و نه خیلی بد. امیدواریم مسئولان برگزاری این بازی تدابیری بیندیشند تا زمین چندان لغزنده نباشد.»او در مورد پرسپولیس می‌گوید:« درست است که پرسپولیس نتایج خوبی نگرفته اما بازیکنان خوبی دارد. وضعیت کنونی آنها باعث نمی‌شود تا این تیم را دست کم بگیریم. تیم‌های پرسپولیس و استقلال همیشه بزرگ هستند و همیشه حریف سرسختی خواهند بود.»
سرمربی داماش درباره شرایط روحی بعضی از بازیکنان از جمله مهدوی‌کیا به خاطر قرار گرفتن مقابل پرسپولیس تاکید می‌کند:

«همه بازیکنان برای این مسابقه مهم آماده هستند. مهدوی‌کیا بازیکن فوق‌العاده‌ حرفه‌ای است که سال‌های زیادی در آلمان بازی کرده و نسبت به شرایط این بازی آگاه است. او پیش از این هم در استیل آذین برابر پرسپولیس قرار گرفته و ما نگران این مسائل نیستیم.» گفتنی است ابراهیم قاسمپور تا کنون 8 بار مقابل پرسپولیس مربیگری کرده که در7 بازی شکست خورده است.امیر عابدینی مدیرعامل داماش که سال‌ها سابقه مدیریت در باشگاه پرسپولیس را دارد در مورد این بازی می‌گوید: «بدون شک بازی سنگینی خواهد بود ولی کاش زمانی با پرسپولیس روبه‌رو می‌شدیم که در بحران نبود و در اوج قرار داشت زیرا در این صورت ‌ بازی زیباتری را می‌توانستیم ارائه کنیم.»

کد خبر 149645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز