در آخرین بازی هفته یازدهم لیگ برتر، استقلال در ورزشگاه فولادشهر مقابل تیم آماده ذوب‌آهن حق اشتباه ندارد. تیم پرستاره پایتخت از 2 بازی قبلی‌اش مقابل ملوان و راه آهن تنها

فوتبال

 تیم پرستاره پایتخت از 2 بازی قبلی‌اش مقابل ملوان و راه آهن تنها یک امتیاز گرفته و شکست در این بازی فشار روی مظلومی را بیشتر خواهد کرد؛ به همین دلیل مظلومی تمرینات روزهای اخیر تیمش را پشت درهای بسته برگزار کرده است. ذوب‌آهن اما که در 2 بازی قبلی مقابل صبای قم و مس سرچشمه برنده و به صدر جدول نزدیک شده، درصورت شکست استقلال مثل این تیم 20 امتیازی می‌شود. مظلومی درباره بازی حساس امروز (ساعت 16:45)‌می‌گوید: «دیدار استقلال و ذوب‌آهن همیشه یک بازی جذاب و البته سخت بوده که خوشبختانه استقلال همیشه در اصفهان خوب بازی کرده است. می‌دانیم که بازی سختی در اصفهان پیش رو داریم و باید با تیمی بازی کنیم که چند سال است بازیکنانش کنار هم بازی می‌کنند و کادر فنی نیز شناخت بسیار خوبی از بازیکنانش دارد.»

آبی‌پوشان مجتبی جباری، بازیساز و گلزن هفته‌های اخیرشان را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارند و این بر دغدغه‌های مظلومی افزوده است. ظاهرا او می‌خواهد سیستم تیمش را به 2-4-4 تغییر دهد و کیانوش رحمتی، آندو، خسرو حیدری و فریدون زندی یا محسن یوسفی در خط میانی بازی می‌کنند. خط حمله استقلال را زوج مجیدی و میداوودی تشکیل می‌دهند، درحالی‌که برهانی به‌دلیل مصاحبه‌های اعتراضی روزهای اخیر احتمالا بازی نخواهد کرد. این در حالی است که ذوب‌آهن هم برای این بازی غایبان مهمی دارد؛ سینا عشوری مصدوم‌ و ‌ هوگو ماچادو، بازیساز پرتغالی ذوب‌آهن‌‌محروم است. ابراهیم‌زاده اما در خط میانی می‌تواند روی حدادی فر حساب کند که به ترکیب اصلی بازگشته و در بازی‌های قبلی نمایش خوبی داشته است.

ابراهیم‌زاده این بازی را 6امتیازی می‌داند و امیدوار است تیمش با شکست استقلال به صدر جدول نزدیک شود: «با توجه به تمرینات روزهای اخیر، بازیکنان آماده‌اند تا برابر تیم هجومی استقلال که خط هافبک، حمله و دروازه‌بان بسیار خوبی دارد، بازی قابل‌قبولی‌ ارائه کنند. ضمن اینکه این بازی در اصفهان و مقابل تماشاگران خودمان برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم این دیدار را با موفقیت پشت‌سربگذاریم. اگر مشکل خاصی پیش نیاید و درصورت پیروزی مقابل استقلال، می‌توانیم در بازی‌های بعدی توانایی‌های خود را به نمایش بگذاریم و تا 3-2 هفته دیگر صدرنشین خواهیم شد.» جالب اینکه در 20 رویارویی قبلی در لیگ برتر، هر تیم 6 بار به پیروزی رسیده اند.

صبا در فکر جبران

در دیگر بازی حساس امروز، صبای قم میزبان شهرداری تبریز است. پدیده شروع فصل در 2 بازی قبلی مغلوب پرسپولیس و سپاهان شد و این می‌تواند زنگ خطری برای ویسی باشد. با وجود این، سرمربی جوان صبا با اطمینان از برد تیمش صحبت می‌کند و می‌گوید:« شرایط تیم ما با شهرداری تبریز متفاوت است. آنها 2 برد را کسب کرده‌اند، درحالی‌که ما 2 باخت را به‌دست آورده‌ایم. آنها روحیه خوبی دارند اما ما از لحاظ روحی کمی پایین هستیم. به هر حال این یک بازی خانگی است که3 امتیاز حیاتی آن‌را باید کسب کنیم و‌ جز بردن به هیچ‌چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. تحت هر شرایطی تلاش می‌کنیم با یک فوتبال سالم 3 امتیاز را کسب کنیم تا جبران نتیجه گذشته شود و در بالای جدول بمانیم؛ اگر نجنبیم تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن به ما می‌رسند.» او سیر نزولی تیمش را تکذیب می‌کند و می‌گوید:

«افرادی که این اظهارنظر را مطرح می‌کنند، آدم‌های بدبینی هستند که فوتبالی نیستند. آنها دلالانی هستند که در فصل نقل و انتقالات نتوانستند در تیم ما به بردی برسند و جیب‌شان را پر کنند. قیمت تمام بازیکنانی که من گرفته‌ام به اندازه جاسم کرار است ولی با تیم استقلال تقریبا هم امتیاز هستیم؛ این بسیار خیره‌کننده است.» سرمربی صبای قم اضافه می‌کند:« سال گذشته در هفته دهم تیم ما فقط 11 امتیاز داشت اما در حال حاضر در رده سوم جدول هستیم و می‌توانیم بگوییم که به اندازه نیم‌فصل سال قبل امتیاز کسب کرده‌ایم. سال گذشته در نیم‌فصل اول فقط 6 برد داشتیم، بنابراین اگر سایر بازی‌هایمان را هم ببازیم مهم نیست؛ مهم این است که ما کارمان را انجام می‌دهیم.» صبا19 امتیازی است و شهرداری تبریز از10 بازی قبلی‌اش 14 امتیاز دارد.

نفت آبادان در خانه قعرنشین

در دیگر بازی امروز هم مس سرچشمه قعرنشین، میزبان نفت آبادان است. انتخاب اصغر شرفی هم نتوانسته این تیم را از سریال شکست‌ها نجات دهد و این مربی قدیمی در 5 بازی روی نیمکت مس تنها یک برد به دست آورده است. مس سرچشمه با 4 امتیاز در قعر جدول شرایط بسیار بدی دارد و حتی درصورت پیروزی هم از این رتبه تکان نمی‌خورد. نفت آبادان اما با هدایت پیروانی 14امتیازی است.

کد خبر 149032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز