پرسپولیس عصر دیروز با نمایشی ناهماهنگ مقابل نفت تهران متوقف شد تا بحران این تیم با استیلی به اوج برسد.

نیمکت نشینان پرسپولیس

سرخ‌پوشان بازی را هجومی آغاز کردند ولی روند بازی نشان داد که حملات پرسپولیس بیشتر احساسی است و آنها برنامه تاکتیکی خاصی برای بازکردن دروازه نفت ندارند. از طرفی بازیکنان نفت هم بیشتر روی ضدحملات برنامه داشتند و حتی در دقیقه۲۹ شوت پورعلی‌گنجی به تیر دروازه پرسپولیس اصابت کرد. در نیمه اول دو تیم بازی سرد و یکنواختی به نمایش گذاشتند؛ در ضمن در این نیمه نفت 2 تعویض اجباری داشت. علیرضا عزتی و محمدحسین مهرآزما به‌دلیل مصدومیت از ترکیب نفت خارج شدند و مرتضی پورعلی‌گنجی و مجتبی زارع به میدان آمدند. باید به این موضوع هم اشاره کرد که غیبت علی کریمی مثل بازی قبلی باز هم پرسپولیس را دچار مشکل کرد و تیم استیلی در غیاب او حرف خاصی برای گفتن نداشت.

در نیمه دوم اما شرایط کمی برای پرسپولیس تغییر کرد و به‌نظر می‌رسید شاگردان حسین فرکی حتی به کسب تساوی در این بازی هم راضی شده باشند. پرسپولیس فشار روی دروازه نفت تهران را بیشتر کرد ولی چند فرصت گلزنی این تیم توسط کاظمیان به هدر رفت. کاظمیان در نیمه دوم تحرک بیشتر و بازی مثبتی از خود نشان داد ولی در اقدامی عجیب توسط استیلی تعویض شد تا مهرداد اولادی وارد زمین شود. تشویق علی کریمی توسط تماشاگران پرسپولیس هم در نوع خود جالب بود ولی این بازیکن به‌دلیل مصدومیت شرایط ورود به بازی را نداشت و روی نیمکت پتویی دور خود پیچیده بود و هر از گاهی نیز به‌صورت ایستاده بازی را تماشا می‌کرد. اولادی هم در خط حمله کار خاصی انجام نداد و پرسپولیس در نهایت مقابل میهمان خود با تساوی بدون گل متوقف شد.

نتایج ضعیف پرسپولیس در بازی با نفت تهران هم ادامه پیدا کرد و تماشاگران با شعارهای مختلف خواهان کنارگذاشتن استیلی از رأس کادر فنی این تیم شدند. این مربی قول داده بود که با گذشت زمان شرایط پرسپولیس را تغییر دهد ولی پس از 11هفته هیچ تغییری در این تیم ایجاد نشده و حتی می‌توان گفت که پرسپولیس نسبت به ابتدای فصل ضعیف‌تر هم شده است. این شرایط به هیچ عنوان برای مسئولان پرسپولیس راضی‌کننده نیست و گویی استیلی با این تیم به آخر خط رسیده است. شاید به‌زودی شاهد تغییراتی در کادر فنی این تیم باشیم. از علی‌دایی، حمید درخشان و مصطفی دنیزلی به‌عنوان گزینه‌های جدی جانشینی استیلی نام برده می‌شود.

داماش، برنده شهرآورد

روز گذشته اما 3 دیدار دیگر برگزار شد که در یکی از بازی‌ها داماش شهرآورد گیلان را با پیروزی پشت سر گذاشت. جهانگیر عسگری در دقیقه ۲۴ روی کرنر ارسالی مهدوی‌کیا تنها گل این بازی را به ثمر رساند تا داماش در زمین ملوان 3 امتیاز با ارزش بگیرد. ابراهیم قاسمپور داماش را از بحران خارج کرده و در 4بازی 10 امتیاز گرفته است. از نکات حاشیه‌ای این بازی می‌توان به درگیری فیزیکی عسگری، گلزن داماش با هواداران ملوان اشاره کرد؛ سایت‌ها خبر دادند که لیدرهای ملوان این بازیکن را کتک زده‌اند. تراکتورسازی تبریز اما در زمین خودش با تساوی 2-2 مقابل سایپا متوقف شد. تراکتور در دقیقه ۱۴ توسط سیاوش اکبرپور به گل رسید ولی در دقیقه ۳۲ با اشتباه فروزان، دروازه‌بان جوانی که بازی اول خود را در لیگ برتر تجربه می‌کرد، گل تساوی سایپا توسط ابراهیم صادقی به‌ثمر رسید. شاگردان امیر قلعه‌نویی در دقیقه۴۳ توسط علیزاده به گل دوم رسیدند اما در دقیقه۵۶ عباس محمدرضایی گل دوم سایپا را به ثمر رساند تا تراکتور از این بازی خانگی فقط یک امتیاز بگیرد.

در دیگر بازی دیروز شاهین بوشهر توانست نخستین پیروزی خود را با فیروز کریمی جشن بگیرد. این تیم در بوشهر به مصاف فجرسپاسی رفت و با یک‌گل میهمان خود را شکست داد. تک‌گل این دیدار در دقیقه۵۱ توسط منصور تنهایی به‌ثمر رسید. بعد از این بازی شایعاتی در مورد برکناری اصغر کلانتری، سرمربی فجر شنیده شد ولی هنوز مسئولان این باشگاه تصمیم خاصی نگرفته‌اند.

تابلو نتایج

راه آهن یک - سپاهان یک
فولاد صفر - مس کرمان یک
ملوان صفر - داماش گیلان یک
تراکتورسازی 2 - سایپا 2
شاهین یک - فجرسپاسی صفر
پرسپولیس صفر - نفت تهران صفر

کد خبر 149051
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز