پیروزی مقابل داماش گیلان در رشت، پرسپولیس را از وضعیت اورژانس خارج کرد تا شاید حضور حمید استیلی روی نیمکت سرخ‌ها فعلا ادامه داشته باشد.

فوتبال

استیلی درصورت نتیجه نگرفتن در این بازی باید از پرسپولیس خداحافظی می‌کرد ولی در روزی که بازیکنان برای ابقای او تا آخرین توان خود تلاش کردند، پرسپولیس 3 امتیاز با ارزش گرفت.

پرسپولیس در دقیقه 15 روی سانتر غلامرضا رضایی و ضربه سر وحید هاشمیان به گل رسید ولی خوشحالی این تیم 7 دقیقه بیشتر دوام نداشت؛ چرا که محمد غلامی روی اشتباه شیث‌رضایی با علیرضا حقیقی تک به تک شد و دروازه او را باز کرد.

نیمه اول با تساوی به پایان رسید ولی پرسپولیس در نیمه دوم و در دقیقه 48 روی سانتر رضایی و این بار ضربه سر هادی نوروزی به گل دوم رسید. داماش بعد از این گل فشار خود را روی دروازه حریف بیشتر کرد و سرانجام در دقیقه 60 بود که غلامی با عبور از محمد نصرتی و ارسال پاس زمینی، رضا چاوشی را در موقعیت گل قرار داد و این بازیکن هم گل تساوی را به ثمر رساند. با مساوی شدن بازی، هر دو تیم با احتیاط بیشتری بازی را ادامه دادند و این روند تا دقایق پایانی ادامه داشت.

در دقیقه 87 اما مهدی مهدوی کیا در کنترل توپ اشتباه کرد و محمد نوری هم با یک استارت سریع مهدوی‌کیا را جا گذاشت تا گل سوم پرسپولیس را به‌ثمر برساند و سرخ‌ها 16 امتیازی شوند و با پیروزی 3-2 زمین مسابقه را ترک کنند. نوری که در این فصل با بازی‌های ضعیفش سر و صدای هواداران پرسپولیس را درآورده بود، در کمتر از 4 روز، زننده 2گل مهم و پیروزی بخش برای این تیم بود تا به نوعی مجوز ادامه کار استیلی در پرسپولیس را تمدید کند. نوری سه‌شنبه شب در بازی جام‌حذفی با گل دقیقه 117 خود باعث پیروزی سرخپوشان شد و در رشت هم با گل دقیقه87 پیام‌آور شادی برای پرسپولیسی‌ها بود. جالب اینکه در هر دو دیدار نوری در 3 دقیقه به پایان بازی گل‌ زد. این پیروزی در سخت‌ترین شرایط به کمک استیلی آمد و شاید مسئولان پرسپولیس را از ایجاد تغییر در کادر فنی منصرف کند.

این چهارمین برد سرخپوشان در این فصل بود. نکته جالب در مورد بردهای پرسپولیس این است که سرخپوشان با زدن گل اول برد خود را تضمین می‌کنند. پرسپولیس در دو بازی خانگی مقابل نفت آبادان و صبای قم و در دو بازی خارج از خانه مقابل فجرسپاسی و داماش گیلان زننده گل اول بازی بوده و هر چهار بازی را با برد پشت سر گذاشته است.

فشارها کم شد

استیلی در مورد پیروزی تیمش می‌گوید: «این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم؛ آنها در این مدت خیلی اذیت شدند. متأسفانه فشارهای زیادی از نخستین بازی روی من و بازیکنان وجود داشت و با بردهایی که به دست می‌آوریم فشارها کمتر می‌شود.»

او همچنین در مورد تعویض علی کریمی در این دیدار می‌گوید: «کریمی مصدوم بود و می‌ترسیدم آسیب‌دیدگی‌اش تشدید شود، به همین دلیل او را تعویض کردم، چون در بازی‌های دیگر به کریمی نیاز داریم.»

استیلی از اضافه شدن کریم باقری و احمدرضا عابدزاده به پرسپولیس حرف می‌زند و این در حالی است که باقری حضور در کادر فنی پرسپولیس را تکذیب کرده و عابدزاده هم اظهارنظری در این مورد نداشته است.

البته می‌گویند مذاکره با باقری و عابدزاده فقط با نظر علی پروین انجام شده و او که مخالف آمدن مربی خارجی است، قصد دارد برخی از پیشکسوتانی را که نزد هواداران پرسپولیس محبوب هستند را به این تیم بیاورد.

استیلی در مورد حضور باقری و عابدزاده می‌گوید: «آقای پروین با هماهنگی من از عابدزاده و باقری برای کمک به پرسپولیس دعوت کرده و امیدوارم بتوانیم از تجربه‌های این دو استفاده کرده و شرایط پرسپولیس را بهتر کنیم.»

ابراهیم قاسمپور هم که کماکان در حسرت شکست دادن پرسپولیس باقی مانده، بعد از بازی گفت: «داماش مستحق باخت نبود و این نکته را گل آخر پرسپولیس ثابت می‌کرد که تنها یک اشتباه فردی باعث شد تا حریف گل پیروزی‌اش را بزند.»

او در مورد عدم‌تغییر در ترکیب اصلی تیمش افزود: «وقتی بازیکنانم در زمین عملکرد خوبی دارند، دلیلی ندارد که دست به تعویض بزنم.»

کد خبر 149775
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز