هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که صدرنشینی استقلال تهران با 27 امتیاز ادامه پیدا کرد.

فوتبال

این در حالی بود که شاگردان پرویز مظلومی می‌توانستند با توجه به شکست تراکتورسازی و ذوب آهن، با کسب 3امتیاز موقعیت خود را مستحکم‌تر کنند ولی در قم فقط یک امتیاز گرفتند تا این بارهم نتوانند از ورزشگاه قم پیروز بیرون آیند. هنوز 2دقیقه از بازی نگذشته بود که رضا عنایتی روی اشتباه حنیف عمران‌زاده توپ را در اختیار گرفت و درحالی‌که با مهدی رحمتی تک به تک شده بود، گل اول بازی را به‌ثمر رساند. بعد از این گل، استقلال روی دروازه صبا فشار آورد و سرانجام به گل تساوی رسید. اسماعیل شریفات و فرهاد مجیدی روی یک حمله مشارکت داشتند که در شلوغی محوطه جریمه صبا توپ به آرش برهانی رسید، او از تعلل مدافعان و دروازه‌بان حریف استفاده کرد و در دقیقه 17 گل تساوی را زد. این دیدار تا پایان 90 دقیقه دیگر گلی نداشت و دروازه‌بان‌های دو تیم چند بار مانع از به ثمر رسیدن گل شدند.

مظلومی در نیمه دوم برای رسیدن به گل برتری، در دقایق 56 و 80 مجتبی جباری و میلاد میداوودی 2 بازیکن ملی‌پوش خود را وارد زمین کرد ولی آنها هم نتوانستند تاثیری در تغییر نتیجه داشته باشند. استقلال حتی نتوانست از 10 نفره شدن صبا استفاده کند چرا که میلاد نوری هافبک این تیم در دقیقه 76 با کارت قرمز داور مواجه شد. با این حال استقلالی‌ها با گرفتن یک امتیاز مقابل تیم سوم جدول و حفظ صدرنشینی، راضی به تهران برگشتند.

فوتبال نبود

مظلومی بعد از بازی خطاب به خبرنگاران گفت: «2 بازیکن ملی‌پوش را در ترکیب اصلی قرار دادم اما به‌دلیل خستگی، کیفیت لازم را نداشتند. ضمن اینکه با مصدومیت حیدری نتوانستیم از جاسم کرار استفاده کنیم چون یک تعویض اجباری انجام دادیم. با این حال از این مساوی راضی هستم. البته به‌دلیل کیفیت بد زمین 2 تیم فوتبال بازی نکردند و این فوتبال بزن زیرش بود.»
عبدالله ویسی هم بعد از پایان بازی گفت: «هر دو تیم از مساوی ناراضی بودند، با این حال افتخار می‌کنم که مقابل یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا خوب بازی کردیم. اگر بازیکن ما اخراج نمی‌شد، می‌توانستیم استقلال را شکست بدهیم. با اخراج یک بازیکن برنامه تاکتیکی ما به هم ریخت و نتوانستیم برنامه‌های خود را به‌خوبی اجرا کنیم.» سرمربی صبا در مورد اعتراض به داوری افزود: «در آن لحظه خون به مغزم نرسید و به داور اعتراض کردم ولی در پایان بازی از داور عذرخواهی کردم.»

شعار علیه استیلی

آخرین دیدار هفته سیزدهم در ورزشگاه آزادی برگزار شد و پرسپولیس در این بازی خانگی مقابل سپاهان به تساوی رسید. شاگردان حمید استیلی می‌توانستند با پیروزی در این دیدار چند پله در جدول صعود کنند ولی با این تساوی 17امتیازی شدند تا در رده دهم قرار بگیرند. هر چند موقعیت‌های گل هر دو تیم نزدیک به هم بود ولی نکته مهم در بازی دیروز این بود که پرسپولیس و سپاهان تمایلی به انجام بازی کاملا تهاجمی نداشتند. البته پرسپولیس در نیمه اول یک بار توسط جواد کاظمیان تیر دروازه سپاهان را به لرزه در آورد و در نیمه دوم هم ضربه کریمیان به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد تا قفل دروازه‌ها شکسته نشود. در دقیقه 78 هادی نوروزی مهاجم پرسپولیس به‌دلیل اعتراض به داور از بازی اخراج شد و همین موضوع فشار حملات سپاهان را بیشتر کرد.

از طرفی کرانچار، نویدکیا و یانوش را به زمین آورد و سپاهان در دقایق پایانی3-2 فرصت مناسب گلزنی را از دست داد. کرانچار بعد از این بازی گفت: «ما به تساوی در این بازی راضی نبودیم و 3 امتیاز را می‌خواستیم ولی متأسفانه در دقایق آخر چند فرصت را از دست دادیم.» او در مورد نیمکت‌نشینی نویدکیا تاکید کرد: «او به تازگی از مصدومیت رهایی یافته و به همین دلیل نیمه دوم وارد زمین شد.»
تماشاگران پرسپولیس بعد از پایان بازی دوباره علیه حمید استیلی شعار دادند و خواهان برکناری او شدند. استیلی که از این شرایط به‌شدت ناراحت بود، گفت: «من نمی‌دانم اینهایی که علیه من و بازیکنان شعار دادند چه هواداری هستند؛ مگر ما مقابل تیم کوچکی بازی می‌کردیم؟ ما 7 بازیکن ملی‌پوش داشتیم و 2 محروم؛ با این شرایط اصلا تمرین نکرده بودیم و نمی‌دانم این هواداران
چه می‌خواهند. آنها به ما استرس می‌دهند و بهتر است در ورزشگاه خالی بازی کنیم.»

مظلومی:‌پزشک تیم ملی لطفا کاری به بازیکنان ما نداشته باشد

پزشک تیم ملی معتقد است که خسرو حیدری برخلاف نظر او، در مسابقه استقلال و صبای قم به میدان رفته است. علیرضا شهاب می‌گوید: «برخلاف تاکیدهای جدی که درباره مصدومیت خسرو حیدری به باشگاه استقلال کردیم اما این بازیکن با بازی مقابل صبا تا دقیقه 59 دوباره مصدوم شد. خسرو حیدری به هیچ وجه نباید در این مسابقه به میدان می‌رفت. ما حساسیت زیادی نسبت به آسیب‌دیدگی این بازیکن از ناحیه همسترینگ و روند بهبودی‌اش داشتیم.» پزشک تیم ملی که از مصدومیت این بازیکن دلخور به‌نظر می‌رسد، اضافه می‌کند: «برای ما کاملا واضح و روشن بود که این بازیکن فعلا نباید بازی کند.»اما مظلومی در پاسخ پزشک تیم ملی می‌گوید: «پزشک تیم ملی لطفا کاری به بازیکنان ما نداشته باشد و کار خودش را انجام بدهد.»

کد خبر 151572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز