استقلال و شاهین بوشهر یکی از دو مسابقه پایانی هفته چهاردهم لیگ برتر را در حالی برگزار می‌کنند که آندرانیک تیموریان و فیروز کریمی می‌توانند در این مسابقه حضور داشته باشند.

فوتبال

پیش‌از این به‌نظر می‌رسید که هافبک استقلال و سرمربی شاهین از حضور در مسابقه هفته چهاردهم لیگ محروم باشند.

اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی در این رابطه می‌گوید: «با توجه به اینکه رای انضباطی فیروز کریمی سه شنبه به امضا رسید و رای آندرانیک تیموریان نیز سه‌شنبه به وی اعلام شده، آنها می‌‌توانند که پیش از اتمام زمان قانونی ابلاغ رای که 72 ساعت است، تیم‌های استقلال و شاهین بوشهر را همراهی کنند.»

پرویز مظلومی در هفته‌های گذشته نسبت به خستگی ملی‌پوشانش اعتراض کرده بود و در آخرین مسابقه این تیم خسرو حیدری هم مصدوم شد تا این بازیکن را در اختیار نداشته باشد. به غیر از این بازیکن، حنیف عمران‌زاده نیز محروم است و نمی‌تواند استقلال را مقابل شاهین همراهی کند. به همین دلیل، حضور آندرانیک تیموریان می‌تواند در یک مسابقه خانگی به استقلال کمک کند. البته سرمربی استقلال معتقد است که بود و نبود تیموریان در این مسابقه برایش فرقی نمی‌کند.

مظلومی می‌گوید: «دیروز به ما اعلام کردند تیموریان می‌تواند بازی کند و دیگر فرقی برای ما ندارد چرا که روی نفرات دیگر حساب کرده بودیم. البته در این مسابقه وضعیت آرش برهانی را هم باید بررسی کنیم و حضور او هم مقابل شاهین مبهم است.»

سرمربی استقلال درباره اینکه نتوانسته‌اند در این چند روز به‌خوبی تمرین کنند، عنوان می‌کند: «تمرین ما یا پشت دروازه بود یا در نصف زمین و همین باعث شده چند نفر مصدوم داشته باشیم اما امیدوارم بتوانیم 3 امتیاز مسابقه را بگیریم. با تیم خوبی بازی داریم ولی این بازی خانگی است و باید از امتیاز آن استفاده کنیم.»

آبی‌پوشان با توجه به تساوی نفت و صبا، امیدوارند با گرفتن 3 امتیاز این بازی خانگی از تعقیب‌کنندگانشان فاصله بگیرند.

استقلال در آخرین مسابقه خود مقابل صبا به تساوی دست یافت و شاهین بوشهر هفته پیش مس کرمان را شکست داد. شاهین از 13 مسابقه قبلی خود 18 امتیاز کسب کرده و با مربیگری فیروز کریمی در میانه جدول جا خوش کرده است. حضور کریمی روی نیمکت شاهین و رقابت با استقلال جذاب خواهد بود و حضور هادی شکوری و وحید طالب‌لو در ترکیب شاهین نیز به حساسیت بازی کمک خواهد کرد.

فیروز کریمی درباره رویارویی تیمش با استقلال می‌گوید: «ما به ارائه یک بازی خوب فکر می‌کنیم. استقلال به‌عنوان تیمی قوی در ایران، آسیا و دنیا مطرح است و بازی برابر آنها ساده نیست. ممکن است ما مانند استقلال مهره‌های کهکشانی‌ نداشته باشیم، اما هم‌اکنون بهترین خط دفاع لیگ را داریم که تقابلش با استقلال که یکی از بهترین خطوط حمله را دارد، دیدنی خواهد بود. درباره ستاره‌های استقلال هم باید بگویم که ما ناچاریم در برابر ستاره‌های این تیم ماه رو کنیم و شما در بازی پنجشنبه انواع و اقسام ماه‌های کامل و هلال را خواهید دید.»

دوئل قلعه‌نویی و دایی

تراکتورسازی و راه‌آهن نیز دیگر مسابقه را برگزار خواهند کرد. مردان امیر قلعه‌نویی هنوز ثبات لازم را در این فصل پیدا نکرده‌اند. شکست‌های خانگی و پیروزی‌های خارج از خانه گویای روند پر نوسان این تیم در این فصل بوده است. تراکتورسازی هفته پیش نیز به فولاد باخت تا امروز مقابل مردان علی دایی با اعتمادبه‌نفس پایین‌تری به میدان برود. بدون تردید تقابل 2 سرمربی سابق تیم ملی جذاب خواهد بود. آیا تراکتورسازی با شکست راه‌آهن خود را به صدر جدول نزدیک می‌کند یا راه‌آهن در این بازی سخت خارج از خانه با گرفتن امتیاز به وضعیت خود در جدول سر و سامان می‌دهد؟ این مسابقه ساعت 15:15 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود.

کد خبر 152061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز