همشهری‌آنلاین: کتاب فراسوی رشد اقتصادی: پیش درآمدی بر توسعه پایدار؛ ترجمه دکتر محمد رضا سرکار آرانی و دکتر عباس معدندار آرانی از سوی نشر نی منتشر شد.

توسعه اقتصادی سرکار آرانی

 به گزارش همشهری‌آنلاین فراسوی رشد اقتصادی یکی از منابع آموزشی توسعة پایدار است که به همت بانک جهانی منتشر شده است. این اثر چارچوب فکری اثربخش و مفیدی برای اندیشیدن به مفاهیم و شاخص های توسعه، امکان سنجش آن و راهبردهای عبور از رشد اقتصادی به سوی توسعة پایدار عرضه می کند.

نویسنده با بهره گیری از رهیافتی بین رشته ای درطرح مباحث مربوط به توسعه، رشد اقتصادی و نوسازی اجتماعی و تجزیه و تحلیل آنها، روابط پیچیده میان جنبه های مختلف توسعه از جمله رشد جمعیت، رشد اقتصادی و بهبود و ترویج بهداشت و آموزش، شهرنشینی، جهانی‌شدن، مسائل محیط زیست، فقر، نابرابری درآمدها ودگرگونی های اجتماعی و سیاسی را تبیین می‌کند.

مطالعه این کتاب به پژوهشگران، اندیشمندان و کارشناسان برنامه ریزی توسعه و اقتصاددانان و علاقه مندان به یادگیری و تفکر در مفاهیم و شاخص های بنیادی توسعه کمک می‌کند تا به درک معتبری از مفاهیم نظری توسعة پایدار، نوسازی اجتماعی و تشخیص اثربخشی از جایگاه ایران در مقایسه با سایر کشورها دست یابند.

فراسوی رشد اقتصادی منبع مفیدی است برای دانشجویانی که به مباحث توسعه، به ویژه در درس های کلیات اقتصاد، جامعه شناسی توسعه و اقتصاد آموزش، علاقه دارند.

 دکتر محمدرضا سرکارآرانی پیش از این کتاب آموزش به مثابه فرهنگ را برگردان فارسی کرده بود.

فراسوی رشد  اقتصادی؛ پیش‌درآمدی بر توسعه پایدار/ تاتیانا سوبوتینا/ مترجمان: محمدرضا سرکار آرانی، عباس معدن‌دار آرانی/ ناشر: نشر نی‌، قیمت:5000 تومان، قطع رقعی

کد خبر 150537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز