همشهری آنلاین: معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین‌های اشغالی عرب با محکوم کردن حملات روز گذشته و امروز رژیم صهیونیستی به غزه، از سکوت بین‌المللی در قبال آن انتقاد کرد.

اتحادیه عرب حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، محمد صبیح حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی و مناطق مسکونی در نقاط مختلف غزه را که منجر به شهادت بیش از هشت فلسطینی شد، محکوم کرد.

وی جامعه جهانی و گروه چهارجانبه بین‌المللی را به لزوم جلوگیری از این جنایت‌ها و تامین امنیت ساکنان فلسطین اشغالی فراخوانده و تاکید کرد که سکوت تردید برانگیز جهانی در قبال نقض آشکار حقوق بشر، اشغالگران اسرائیلی را به ادامه جنایت های خود تشویق می کند.

الصبیح همچنین تحقیق در این جنایت‌ها و اشد مجازات در حق عاملان آن را خواستار شده و گفت که تل آویو سیاست جنون آمیز توام با افراطی گری را علیه فلسطینی‌ها در پیش گرفته و در صدد ناکام گذاشتن تمام تلاش‌ها برای تحقق روند صلح است.

وی تاکید کرد که تجاوزات اسرائیل و حملات هوایی آن به مناطق مسکونی و نیز توسل به زور و سلاحهای ممنوعه، دلیل دیگری بر نقض قانون بین المللی و ساده ترین قوانین حقوق بشر و معاهده چهارم ژنو مربوط به حمایت از غیر نظامیان در زمان جنگ است.

این مسوول عرب افزود: این تجاوزات ثابت می کند که تل آویو به تلاش‌هایی که برای پیشبرد روند صلح در جریان است بی‌اعتنا است به ویژه اینکه تجاوزات و حملات آن در حالی رخ داده است که گروه چهارجانبه بین المللی در تلاش برای خارج کردن روند صلح از رکود است.

کد خبر 149857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز