سه‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

هشمهری آنلاین: جسد قذافی برای دفن به معتمدان شورای انتقالی لیبی تحویل داده شد.

libia

 بنا به گفته یک مقام رسمی لیبی جسد در حال متلاشی شدن او  به دو نفر از معتمدان دولت انتقالی لیبی تحویل داده شد تا در دل صحرا دفن شود.

نیروهای شورا بعد از دستگیری‌ قذافی جسد او را در سردخانه‌ای گذاشتند و بر سر این‌که با آن چه کنند با هم بحث و جدل کردند تا این‌که فاسد شدن جسد مجبورشان کرد تا روز دوشنبه درهای سردخانه را ببندند.

عبدالمجید یکی از مقام‌های رسمی شورای انتقالی لیبی در گفت‌و گوی تلفنی با رویترز گفت:"فقط دو نفر آدم بسیار مورد اعتماد برای انجام این ماموریت مخفی انتخاب شده‌اند. آنها سرباز و نگهبان نیستند اما از افراد بسیار مورد اطمینان در شورای انتقالی لیبی هستند.

افرادی دیگر از مقام‌های رسمی شورای انتقالی گفته‌اند قذافی دفن شده اما عبدالمجید این گزارش‌ها را نادرست خواند و گفت:"حرفم را باور کنید، این کار زمان می‌برد و تدفین دور از چشم رسانه‌ها انجام خواهد شد."

مرگ قذافی 69 ساله بعد از 8 ماه درگیری و جنگ به شرایط پیچیده این کشور به خصوص در این دو ماه بعد از سقوط طرابلس ، پایان داد.

more

   فروپاشی رژیم دیکتاتوری معمر قذافی

این در حالی است که پسر قذافی، سیف‌الاسلام در یک ویدیو که از تلویزیون سوریه پخش شده اعلام کرده انتقام مرگ پدرش را خواهد گرفت. او معمر قذافی را شهید نامیده و گفته در برابر بیگانگان مقاومت خواهد کرد.

گفته می‌شود سیف‌الاسلام در نزدیکی مرز در محدوده بین لیبی و نیجر و الجزایر است.

کد خبر 149438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز