همشهری آنلاین: یک مسئول نظامی لیبی جزئیات مراسم تدفین معمر قذافی را که با حضور سخنگو و فرمانده گارد مردمی نظام سابق این کشور انجام شد، فاش کرد.

جزئیات مراسم تدفین قذافی به گفته یکی از شاهدان

به گزارش ایسنا، یک مسئول نظامی لیبی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با روزنامه الشروق اعلام کرد که معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی به همراه معتصم پسرش و ابوبکر یونس، وزیر دفاعش در ساعات اولیه روز سه‌شنبه در بیابانی در نزدیکی شهر مصراته دفن شد.

وی اظهار کرد که در مراسم تدفین قذافی، نماینده‌ای از شورای ملی انتقالی، نماینده‌ای از شورای محلی شهر مصراته و یکی از مسئولان امنیتی این شهر به همراه منصور ضو، مسئول گارد مردمی ویژه قذافی و موسی ابراهیم، سخنگوی نظام قذافی حضور داشتند.

این مسئول نظامی اظهار کرد که هنگام تدفین قذافی و پسر و وزیر دفاعش از اجساد آنها عکس گرفتند و از حاضرین خواستند تا سوگند یاد کنند که هرگز مکان دفن آنها را فاش نکنند.

وی در مورد مکان دفن آنها اظهار کرد: نزدیک دوساعت‌ونیم از شهر مصراته دور شدیم و پس از آن به یک منطقه بیابانی رفتیم که در این مسیر نیز خودروها 150 کیلومتر پیش رفتند و به دنبال آن جسد آنها را روی دوش گرفتیم و در قبرهایی عمیق که نیروهای امنیتی کنده بودند، گذاشتیم.

این مسئول لیبیایی با اعلام این که در طول مسیر چشمان منصور ضو و احمد ابراهیم را بسته بودند تا نتوانند مکان دفن قذافی را شناسایی کنند، افزود: هنگام گذاشتن اجساد در قبر، ماده شیمیایی روی آنها ریختیم تا مانع از پخش شدن بوی اجساد شود.

وی تاکید کرد: پس از قرار دادن اجساد در قبر، روی آنها خاک ریخته و آن را هم‌سطح زمین کردند تا هیچ‌کس نتواند آنها را پیدا کند.

این در حالی است که الصادق الغریانی، مفتی لیبی پیش از این قذافی را مرتد دانسته و تاکید کرده بود که نباید برروی جنازه وی نماز میت خواند و باید وی را در مکانی نامعلوم دفن کرد تا طرفدارانش نتوانند قبرش را تبدیل به زیارتگاه خود کنند و یا اینکه انقلابیون جسد وی را از خاک بیرون بکشند.

کد خبر 149620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز