همشهری آنلاین: مقام‌های شورای ملی انتقالی لیبی روز یکشنبه طی مراسمی در شهر بنغازی آزادی کامل این کشور را رسما اعلام کردند.

آزادی لیبی رسما اعلام شد

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیه، سرانجام پس از کشته شدن دیکتاتور مخلوع لیبی توسط نیروهای انقلابی این کشور، مقام‌های شورای ملی انتقالی لیبی روز یکشنبه در بنغازی به شکل رسمی آزادی کامل لیبی را اعلام کردند.

در این مراسم هزاران تن از مردم لیبی در حالی که بسیاری از آنها پرچم این کشور را در دست داشتند، در شهر بنغازی گرد هم آمدند.

این در حالی است که اکثر شهرهای لیبی پس از ماه‌ها درگیری و جنگ شاهد جو آرامی است و مردمی که به دلیل ناامنی خانه‌های خود را ترک کرده بودند، به شهر و دیار خود بازگشته‌اند.

بر اساس این گزارش، جشن و پایکوبی در اکثر شهرهای لیبی به ویژه بنغازی در حال برگزاری است.

شورای ملی انتقالی لیبی وعده داده که ظرف کمتر از یک ماه دولت انتقالی جدید این کشور را تشکیل دهد و عمر این دولت را نیز هشت ماه اعلام کرده است.

طنین "الله اکبر" در مراسم اعلام آزادی لیبی

در همین حال مردم لیبی با صدای الله اکبر در شهر بنغازی به استقبال اعلام آزادسازی کامل این کشور پس از کشته شدن معمر قذافی، رفتند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، هزاران نفر از تجمع کنندگان در میدان التحریر بنغازی با خواندن سرودهای انقلابی، اعلام آزادی سازی لیبی را جشن گرفتند.

شخصیت های مختلف لیبیایی و خارجی در این مراسم حضور دارند.

علاوه بر مصطفی عبد الجلیل شمار دیگری از مسئولان ارشد شورای انتقالی در این جشن شرکت کرده اند.

آزاد سازی کامل لیبی پس از آن اعلام شد که سرت آخرین پایگاه نیروهای طرفدار معمر قذافی سه روز پیش با کشته شدن معمر قذافی سقوط کرد.

اعلام رسمی آزادسازی کامل لیبی ، پایان انقلابی است که هشت ماه طول کشید و همچنین نطقه آغازی برای روند سیاسی است که انتظار می رود طی بیست ماه آینده به  انتخابات عمومی منجر شود.

کد خبر 149238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز