گروه بورس: پذیره‌نویسی عمومی سهام «شرکت بورس کالا» اسفندماه آغاز می‌شود.

علی اکبر هاشمیان، دبیر کمیته اجرایی تشکیل بورس کالا، با اعلام این مطلب گفت: هیأت مؤسس بورس کالا برای عرضه عمومی سهام نشستی برگزار می‌کند و به این ترتیب حداقل 30 درصد سهام باقی مانده این شرکت از طریق پذیره‌نویسی به فروش می‌رسد.

به گفته هاشمیان، فراخوان پذیره‌نویسی سهام شرکت بورس کالا تا دو هفته آینده در رسانه‌ها منتشر خواهد شد. او تأکید کرد: بورس کالا، آماده عملیاتی کردن معاملات آتی (فیوچرز) است.

به گفته او تطبیق این نوع معاملات با موازین شرعی به مراحل نهایی رسیده و نرم‌افزارهای لازم برای انجام این گونه معاملات فراهم آمده است.

دبیر کل بورس فلزات تهران گفت: شرایط برای انجام معاملات سلف مجدد، در بورس فلزات آماده است و در صورت اعلام نرخ کارمزد این نوع معاملات از طرف سازمان بورس، سلف مجدد در معاملات بورس فلزات به کار گرفته می‌شود.

هاشمیان اعلام کرد: در 10 ماه سپری شده از سال 85 ارزش مبادلات انجام شده در بورس فلزات تهران نسبت به دوره مشابه سال قبل 65 درصد رشد داشته، ضمن این که حجم داد و ستدها نیز 12 درصد افزایش یافته است.

به گفته او در این میان 11 درصد کل حجم مبادلات به مس، 5 درصد آلومینیوم و بقیه به سبدی از محصولات آهنی و فولادی اختصاص داشته است.

کد خبر 14834

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز