همشهری آنلاین: کنگره آمریکا کمک 200 میلیون دلاری به مقام‌های فلسطین را بلوکه کرد.

abbas

این حرکت بعد از درخواست محمود عباس رئیس‌جمهور حکومت خودگردان این کشور برای به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطین در سازمان ملل انجام‌می‌شود.

به‌گزارش ایندیپندنت کنگره فلسطینی‌ها را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده‌است.

با توقف کمک حدودا 200 میلیون دلاری ایالات متحده به مقام‌های فلسطین پروژه‌هایی مانند برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی، کمک‌های غذایی و حمایت از تلاش برای ساخت یک کشور به‌خطر می‌افتد.

این حرکنت خشم کنگره را از اقدام عباس برای عضویت در سازمان ملل نشان می‌دهد.

بنا به گزارش نشریه انگلیسی ایندیپندنت توقف کمک مالی که قرار بود در طی سال مالی جاری ایالات متحده آمریکا پرداخت شود علامتی ملموس از جدی‌بودن رهبران کنگره در تهدید به تعلیق دیگر کمک‌ها در سال آتی درصورت ادامه اقدام‌های مشابه عباس در سازمان ملل  است .

جمهوری‌خواهان در کنگره به‌تازگی خواستار تعلیق کمک‌های مالی به فلسطین  تا 600 میلیون دلار شده‌اند.این متوسط کمک آمریکا به مقام‌های فلسینی است که از سال 2008 پرداخت می‌وشد.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین را از سوی شورای امنیت وتو خواهد کرد.

دولت اوباما بحث و استدلال می‌کند کمک به فلسطین بخشی از تعهد آمریکا برای به‌وجود آوردن آینده امن و راه‌حل دو کشور برای فلسطینی‌هاست.

بیل کلینتون یکی از رئیس‌جمهورهای پیشین آمریکا ماه پیش به نمایندگان هشدار داد موضوع کمک به فلسطین را به دولت واگذار کنند چون "همه به اندازه کافی می‌دانند کنگره آمریکا اسرائیل دوست‌ترین هیئت پارلمانی در دنیاست.و لازم نیست آنها این موضوع را نشان بدهند."

 

کد خبر 147142
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز