همشهری آنلاین: ریاض المالکی، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که هفته آینده- 31 سپتامبر- درخواست عضویت کامل در سازمان ملل متحد را ارائه می‌‌شود.

فلسطین وزیر خارجه تشکیلات خودگردان

  به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، بر اساس گزارش‌ها قرار است محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین روز ۲۳ سپتامبر در خواست عضویت به سازمان ملل را ارائه دهد.

 در همین حال، «بینامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی گفت که در جریان نطقش در نشست سالیانه مجمع سازمان ملل درباره مخالفت‌های اسرائیل در این مورد، سخنرانی خواهد کرد.

 آخرین دور گفت‌وگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطینیان یک سال پیش با شکست مواجه شد.

 از آن زمان فلسطینیان تلاش‌هایی را برای پیوستن به سازمان ملل به عنوان یکی از اعضای این سازمان که رسما مورد شناسایی قرار گرفته و مرزهای آن شامل مرزهای تعیین شده در سال ۱۹۶۷ می‌شود و پایتخت آن بیت‌المقدس شرقی است، آغاز کرده‌اند.

 اما اسرائیل و آمریکا می‌گویند، ایجاد کشور مستقل فلسطینی تنها از راه مذاکره مستقیم ممکن است.

 ریاض مالکی گفت که ما به سازمان ملل می‌رویم؛ تنها به این دلیل که می‌خواهیم شانس از سرگیری مذاکرات را بیشتر کنیم و سعی خواهیم کرد تا پیشنهادات ارائه شده را به دقت بررسی کنیم.

 مالکی افزود: «چنانچه پیشنهاد خوبی دریافت نکنیم، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز ۲۳ سپتامبر ساعت 12 و 30 دقیقه درخواست عضویت به سازمان ملل را ارائه خواهد کرد.»

 گزارش‌ها حاکی است دیپلمات‌های ارشد آمریکایی و اروپایی برای متوقف کردن تلاش‌های صورت گرفته برای عضویت کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل متحد، راهی خاورمیانه شده‌اند.

 «دنیس راس» مشاور ارشد کاخ سفید و «دیوید هیل» فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه، چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو و «ایهود باراک» وزیر جنگ این کشور دیدار کردند.

 «کاترین اشتون» رئیس سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا با سفر به اسرائیل با مقامات این کشور دیدار و مذاکره کرد.

 وی که چهارشنبه با نتانیاهو دیدار کرد، اقامت خود را در خاورمیانه برای ادامه گفت‌وگوها تمدید کرده است.

 تونی بلر رئیس گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه هم به منطقه سفر کرده است.

 هم‌زمان، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا به طور جداگانه با بلر و اشتون تلفنی گفت‌وگو کرده است.

 به گفته «مارک تونر» از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا، این (گفت‌وگوها) بخشی از تلاش فشرده ایالات متحده برای پیدا کردن راه‌حلی برای حرکت به جلو است.

کد خبر 145696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز