یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
۰ نفر

کنفرانس پنجم حمایت از انتفاضه مردم فلسطین روزهای نهم و دهم مهرماه در تهران برگزار می‌شود. موضوع فلسطین پیش از این نیز در نخستین کنفرانس بیداری اسلامی در شهریورماه مورد بحث نخبگان شرکت‌کننده در این کنفرانس قرار گرفته بود.

حسین شیخ‌الاسلام،

روز گذشته، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از قطعی شدن حضور حدود 20 رئیس مجلس در اجلاس فلسطین خبر داد. در این خصوص با حسین شیخ‌الاسلام، دبیرکل کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین گفت‌وگو کردیم.

  • اهداف کنفرانس پنجم با توجه به شرایط کنونی منطقه چیست؟

هدف از برگزاری این اجلاس در این برهه خاص که توازن قوا به نفع مقاومت در منطقه به هم خورده (اسرائیلی‌ها ضعیف شده اند) این است که ما بتوانیم همه توانایی هایمان را در پشتیبانی از مقاومت و حضور مردمی برای آزادی فلسطین جمع کنیم تا همه فلسطینی‌ها به حقوق کامل خودشان برسند و همه آوارگان به سرزمین خودشان برگردند.

  • محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی روز جمعه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که در خواست به رسمیت شناختن حاکمیت فلسطین را به‌عنوان کشوری مستقل در تمام سرزمین‌هایی که اسرائیل در سال 1967 اشغال کرده به پایتختی بیت المقدس تسلیم بان کی مون دبیر کل سازمان ملل کرده تا به شورای امنیت ارائه دهد. این تصمیم چه اثری روی کنفرانس دارد؟

در حال حاضر وضعیت خاصی در فلسطین حاکم است. حکومت خودگردان فلسطین اقدام یکجانبه‌ای در راستای تشکیل دولت مستقل در سازمان ملل انجام داده است. معتقدم همایش پنجم حمایت از انتفاضه فلسطین به واسطه تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در بررسی درخواست تشکیل کشور مستقل فلسطین حائز اهمیت است.

  • موضع ایران در این کنفرانس چیست؟

ما معتقدیم فلسطین باید به‌طور کامل آزاد شود و نباید به کمتر از آن رضایت دهیم. اصلاً شعار کنفرانس «فلسطین، وطن فلسطینیان» است. آقای احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور نیز در سازمان ملل به روشنی روی این موضوع تأکید کردند. ما اعتقاد به کل فلسطین داریم، چرا که کل فلسطین برای فلسطینیان است. تمام تلاش ما در این کنفرانس این است که هرچه بیشتر حقوق فلسطینیان را احقاق کنیم.

کد خبر 146610
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز