همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد قرائت نامه شکایت 4 نماینده از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: برخی از تخلفات دولت که در این نامه عنوان شد نظیر اجرایی نشدن قانون تخصیص تهسیلات ارزی به متروی کشور محرز بود.

به گزارش مهر،علی اکبر اولیا با بیان این که در یکی از بندهای این ماده به امتناع از پرداخت وجوه مربوط به قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهرها اشاره شده بود،گفت:

این قانون در تاریخ 26 اسفند سال 88 مصوب شد و قبلا در این رابطه پرونده کلاسه در این کمیسیون مفتوح شده بود و با انجام مکاتبه با رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارائی ، رئیس کل بانک مرکزی و اخذ پاسخ و بررسی کامل با احراز تخلف از سوی کمیسیون اصل نود پرونده برای رسیدگی به ریاست قوه قضائیه ارائه شد.

 این نماینده مجلس توضیح داد: در جلسه مجلس باهنر که جایگزین لاریجانی بود اعلام کرد این نامه نیاز به بررسی دارد و اکنون نمی‌توان در این باره رای گیری کرد. چه اینکه تعداد نمایندگان در جلسه امروز بسیار اندک بود.

 نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس پیگیری‌های زیادی برای تحقق قانون تسهیلات ارزی انجام دادند اما با مقاومت دولت مواجه شدند که سرانجام این اعتبار به بودجه امسال منتقل شد.

 وی در ادامه افزود: باید در جلسات بعدی مجلس منتظر طرح این نامه و بررسی و رای نمایندگان باشیم. از سوی قوه قضائیه نیز در حال بررسی پرونده عدم اجرای این قانون برای مترو کشور است.

کد خبر 147040
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز