همشهری آنلاین: نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ارسال پرونده عدم پرداخت بودجه 2 میلیارد دلاری مترو به شعبه‌ای در قوه قضاییه اعلام کرد: چرا باید دولت کار را به جایی برساند که حق مردم تهران از بودجه مترو از طریق دادگاه پرداخت شود؟

حسن بیادی

به گزارش تهران سما،حسن بیادی با تاکید بر این که در تمام سالهای گذشته شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری تهران تلاش کردند دریافت مطالبات مردم در بخش حمل و نقل عمومی را در مفاهمه و مصالحه با دولت پیش ببرند، گفت: بسیار تلاش کردیم تا دولت را متوجه این موضوع کنیم که همدلی با شهرداری تهران و پرداخت سهم مردم از بودجه دولتی بهتر از افتادن در پیچ‌های طولانی کارهای قضایی و حقوقی است.

وی افزود: باید از نمایندگان مجلس که همچنان پیگیر مطالبات مردم تهران از دولت هستند تشکر کرد، هر چند هیچ کس مایل نبود که برای اجرایی شدن قانون پرداخت 2 میلیارد دلاری متروی تهران و سایر کلان شهرها کار به دادگاه کشیده شود اما برای این که حق مردم پایمال نشود، شورای شهر و شهرداری تهران حاضرند چنین هزینه‌هایی را پرداخت کنند.

بیادی اعلام کرد: مردم تهران وقتی این خبر را می‌شنوند که مجلس برای اجرای قانون پرداخت مطالبات حمل و نقل عمومی تهران مجبور شده پرونده را به قوه قضاییه بفرستد، این سئوال را مطرح می‌کنند که واقعاً چرا کار پرداخت مطالبات آنها از بودجه متروی تهران باید به دادگاه کشیده شود؟

وی گفت: مگر غیر از این است که دولت، مجلس، شورای شهر و شهرداری تهران همگی برای مردم کار می‌کنند و دغدغه تمام مسئولان باید تامین رفاه مردم باشد؟

وی با تاکید بر این که متروی تهران نماد بزرگ عدالت همگانی و خدمت رسانی به اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، افزود: شعارهای دولت و شخص رییس جمهور هم اجرای عدالت و خدمت به مردم است.

بیادی تاکید کرد: به همین دلیل همیشه انتظار داشتیم حتی دولت در ارائه خدمات بیشتر و اختصاص بودجه بالاتر به متروی تهران پیش قدم شود، نه این که وضع به جایی برسد که برای دریافت مطالبات به حق مردم کار به دادگاه کشیده شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: با این حال شورای شهر و شهرداری تهران تاکید دارند که خدمت رسانی به مردم تهران باید فارغ از مسائل سیاسی که دود آن به چشم مردم می رود، انجام شود.

کد خبر 148039
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز