مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۹
۰ نفر

درحالی‌که خدمت‌رسانی مترو تهران، به‌گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو، به‌دلیل پرداخت‌نشدن یارانه بلیت از سوی دولت، با مشکل روبه‌رو شده است، مدیران دولتی بر وعده‌های خود پای می‌فشارند و خبر از پرداخت شدن یارانه بلیت مترو طی روزهای آتی می‌دهند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه دیروز با بیان اینکه یارانه بلیت مترو هنوز پرداخت نشده است، گفت: نخستین تاثیر عدم‌پرداخت یارانه‌ها بر خرابی واگن‌ها و تجهیزات است. علی محمدقلی‌ها با بیان این مطلب اظهار کرد: عدم‌پرداخت یارانه بلیت مترو توسط دولت مشکلات زیادی را برای ما ایجاد می‌کند و برای آنکه خدمت‌رسانی مترو دچار مشکل نشود مجبوریم پرداخت حقوق و مزایای پرسنل را در اولویت قرار دهیم و دیگر قادر به تعمیر و تامین قطعات یدکی مورد نیاز قطارها نیستیم که این مسئله تاثیر مستقیم بر خرابی واگن‌ها و تجهیزات مترو دارد.

قلی‌ها با بیان اینکه افزایش چند برابری هزینه برق مترو نیز بر مشکلات دامن زده، گفت: در زمینه برق مترو منتظر پاسخ استفساریه مجلس هستیم تا تکلیف‌مان روشن شود.مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: تفاوتی که مترو با سایر سامانه‌های حمل‌ونقلی دارد این است که وقتی یک قطار دچار مشکل می‌شود، کل خط مسدود شده و تمام ایستگاه‌ها دچار تجمع مسافر می‌شوند و قطارهای بعدی مجبور به توقف هستند؛ چنانچه تعداد زیادی از مسافران حتی در قطارهای داخل تونل‌ها می‌مانند، به همین دلیل مسئله تعمیر و نگهداری واگن‌ها باید به‌طور مداوم و دقیق صورت گیرد که متأسفانه با عدم‌پرداخت یارانه بلیت مترو در این زمینه دچار مشکل هستیم.

قلی‌ها ادامه داد: متأسفانه از ابتدای سال تاکنون ریالی از یارانه بلیت مترو از دولت دریافت نکرده‌ایم که امیدواریم این اعتبارات هرچه سریع‌تر محقق شود تا با مشکلات جدی‌تر مواجه نشویم. در همین ارتباط، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز از تحقق نیافتن وعده دولت مبنی بر استفاده از فاینانس خارجی توسط مترو خبر داد و اختصاص نیافتن اعتبارات ارزی، مصوب مجلس را موجب اختلال در خدمت‌رسانی به مردم دانست. اما از سوی دیگر قائم مقام سازمان شهرداری‌های وزارت کشور، دیروز وعده داد که 240 میلیارد تومان از یارانه بلیت حمل‌ونقل عمومی کل کشور به‌زودی پرداخت می‌شود. غلامحسین تابشفر در ادامه اعلام کرد: به‌منظور بهره‌مندی شهرداری‌ها از تسهیلات ارزی 2میلیارد دلاری مصوب قانون بودجه سال 90 کل کشور از محل صندوق توسعه ملی، با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه شاهد نهایی شدن و تعیین بانک عامل برای استفاده شهرداری‌ها از این تسهیلات در قالب عقود اسلامی هستیم.گفته‌های این مدیر دولتی که همگی بر حمایت دولت و رسیدن اعتبارات دولتی به قطارهای شهری در آینده تاکید دارد درحالی است که تداوم خدمت‌رسانی مترو تهران، به‌عنوان تنها مترو کاملا فعال کشور، به سختی و تنها با اعتبارات شهرداری تهران ممکن است.

کد خبر 146882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز