همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: امروز در حوزه ساخت مترو به جایی رسیده‌ایم که با اطمینان اعلام می‌کنیم چنانچه مشکلات مالی و پولی نباشد قادر خواهیم بود سالانه ۵۰ کیلومتر تونل مترو بسازیم و به بهره برداری برسانیم.

 به گزارش ایلنا، محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره برداری از ۴۹ دستگاه واگن جدید مترو، ۲۰۰ اتوبوس دو کابین تندرو ورود هزار و ۱۲۳ دستگاه تاکسی جدید و آغاز فعالیت تاکسی‌های تبلیغاتی گفت: یکی از راه‌هایی که کرامت انسان‌ها را حفظ کنیم این است که تلاش کنیم کیفیت زندگی در شهر بالا برود و به واقع این مهم‌ترین رسالت ما نیز هست.  

 وی تصریح کرد: امروز مشکلات زیادی سر راه داریم اما مدیریت شهری در بیان مشکلات به مردم، کمتر سخن می‌گوید چرا که معتقدیم مشکلات از آن ما مسئولان است که باید در جلسات پیگیری کنیم و مردم تنها باید خروجی کار را ببینند.

 قالیباف ادامه داد: ورود اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارهای جدید مترو در آستانه مهرماه نتیجه برنامه‌ریزی‌هایی است که از سال گذشته صورت گرفته تا بتوانیم در این ماه که با رشد حدود ۲۰ درصدی مسافر مواجه هستیم خدمات رسانی بهتری به شهروندان ارائه دهیم و این امر در راستای ارتقای کیفیت زندگی و حفظ کرامت شهروندان صورت می‌گیرد.

 شهروندان نیاز به آرامش روحی دارند

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک مواجهند و فشارهای اقتصادی و کاری زیادی را تحمل می‌کنند، افزود: باید تلاش کنیم در تمام زمینه‌ها فضا و شرایط بهتری را برای زندگی مردم در شهر فراهم کنیم چنان چه علاوه بر توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه فضاهای سبز با جدیت دنبال شده تا آرامش را برای شهر و شهروندان به ارمغان آوریم و توسعه رود دره‌ها، احداث بوستان‌های بزرگ مانند بوستان ولایت و یا بوستان آبشار در منطقه ۲۲ بخشی از این اقدامات است که سبب شده فضای سبز شهر نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد.

 شهردار تهران تصریح کرد: بعضی‌ها می‌گویند این کار‌ها اسراف است اما شهر و شهروندان نیاز به این فضا‌ها دارند و باید به روح و روان شهروندان اهمیت داده شود.

 توسعه راه‌ها در اولویت

وی ادامه داد: امروز همچنین ۷۰ درصد از بودجه شهرداری با هدف حمل و نقل هزینه می‌شود که توسعه راه‌ها و اقدامات عمرانی و توسعه ناوگان حمل و نقل بخشی از این اقدامات است، چنانچه در راستای تسهیل تردد‌ها در مهرماه در محدوده غربی شهر تقاطع شهید ستاری را نیز افتتاح خواهیم کرد.

 قالیباف در ادامه با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی رانی و ارتقای کیفیت خدمات رسانی از موضوعات مورد توجه مدیریت شهری بوده است، افزود: ما باید ۶۰ درصد از خدمات رسانی اتوبوسرانی را به بخش خصوصی واگذار می‌کردیم که خوشبختانه امروز از مرز ۵۰ درصد گذشته‌ایم و تلاش داریم تا ضمن توسعه کمی ناوگان، توسعه کیفی و ارتقای سطح خدمات رسانی را به شهروندان داشته باشیم.

 شهردار تهران با بیان اینکه سلایق و دیدگاه‌ها متفاوت است و این توقع وجود ندارد که همه مثل هم فکر کنند و تصمیم بگیرند گفت: اما همه مردم این توقع را دارند که در راه خدمت با آن‌ها صادقانه برخورد شود.

 دولت و مجلس همراهی کنند

او تصریح کرد: توقع ما از دوستان در دولت و مجلس این است که در راه خدمت به مردم و رفع مشکلات جدی و زیاد موجود ‌‌نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند تا بتوانیم زخم‌های شهر و شهروندان را التیام بخشیم و با حرکت جهادی در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

 قالیباف تاکید کرد: بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید مجموع خطوط مترو به ۲۱۸ کیلومتر و فاصله حرکت قطار‌ها به ۲ دقیقه برسد و رسیدن به این مهم از اصلی‌ترین اهداف ماست.

 شهردار تهران افزود: در بحث ساخت مترو اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که با اطمینان اعلام می‌کنیم چنانچه مشکلات مالی و پولی نباشد قادر خواهیم بود سالانه ۵۰ کیلومتر تونل مترو احداث و آماده بهره برداری کنیم، کاری که تا کنون کسی حتی جرات اعلام آن را نیز نداشته است.

 شهردار تهران خاطر نشان کرد: در سال‌های گذشته امکان داشت که بیش از ۶ تا ۷ کیلومتر تونل حفر و بیش از ۲ کیلومتر مترو به بهره برداری برسد اما امروز قادریم که سالانه ۵۰ کیلومتر تونل حفر کنیم که رقمی بزرگ و قابل رقابت با دنیاست.

 وی افزود: اگر اعتبارات لازم را داشته باشیم قادریم که در دو سال ۲۱۸ کیلومتر مترو را که بر اساس برنامه باید به آن برسیم را محقق کنیم اما این مهم نیازمند همکاری و هماهنگی همه مسئولان است، به گونه‌ای که از موضوع تصویب اعتبارات تا تخصیص اعتبارات توسط دولت باید همکاری و هماهنگی لازم صورت گیرد.

 قالیباف در ادامه گفت: زمانی عده‌ای می‌گفتند که ساخت مترو زمان بر و هزینه بر است، اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم با نازل‌ترین قیمت و در سریع‌ترین زمان خطوط مترو را توسعه دهیم، در این میان تنها نیازمند تامین اعتبارات و حمایت‌های لازم هستیم و باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر به گذشته نگاه کردیم لحظه به لحظه کارمان را در راه خدمت به مردم ببینیم.

کد خبر 146062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز