گروه شهری: نخستین مراسم زنگ دانش‌آموز شهید دیروز با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران در قطعه شهدای بهشت زهرا و در کنار قبور056شهید دانش‌آموز برگزار شد.

قالیباف

 به گزارش همشهری شهردار تهران همچنین پیش از شرکت در این مراسم با حضور در مجتمع دخترانه آموزشی شهید حجت‌الاسلام غیوری منطقه 20 زنگ آغاز سال تحصیلی 91-90 را به صدا درآورد. شهردار تهران طی سخنانی در این مراسم با تاکید براین که آغاز سال تحصیلی در واقع شروع زنگ تربیت و تعلیم نوجوانان و جوانان ماست، گفت: فرهنگ تعلیم و تربیت باید عجین باشد با فرهنگ انقلابی، دینی، جهاد و شهادت تا عزت و سربلندی و پیشرفت تضمین شود. شهردار تهران ادامه داد: با همکاری بنیاد شهید و مجموعه شهرداری تهران تصمیم خوبی اتخاذ شد مبنی بر اینکه امسال زنگ شروع سال تحصیلی جدید در این محیط و فضای معنوی در جوار قبور 650 شهید دانش‌آموز بر‌گزار شود. وی هدف از این اقدام را تسری فرهنگ شهادت، محبت، برادری و گذشت در مسیر علم و دانش دانست و تاکید کرد: در عالم هستی هیچ موضوعی مهم‌تر از تربیت نیست.

قالیباف گفت: از روح مطهر شهدا و امام شهدا(ره) توفیق می‌خواهیم که ما را دعا کنند تا بتوانیم راه آنان را با تلاش، اخلاص، فعالیت و خوب درس خواندن و توسعه علمی ادامه داده، بر عزت مسلمین و حیات مجدد اسلام و بیداری اسلامی در این مقطع ادامه دهیم. شهردار تهران جوانان و نوجوانان کشور را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی دانست به همین دلیل مسئولیت تعلیم و تربیت این نسل را بسیار خطیر قلمداد کرد و گفت: باید با کمک هم کشور را به سمت پیشرفت توأم با عدالت هدایت کنیم. قالیباف همچنین خطاب به خانواده شهدا گفت: ما با شما و شهدای شما بیعت کردیم و خود را همرزم شهدای شما می‌دانیم و باور داریم که همه امکانات مادی و معنوی امروز ما به برکت خون شهداست.

کاشت650 اصله سرو به یاد 650 دانش‌آموز شهید

بنا براین گزارش علی اکبر توکلی نیا مدیرعامل سازمان بهشت زهرا نیز در جوار آرامگاه 650 شهید دانش‌آموز از کاشت 650 سرو به یاد 650 دانش‌آموز شهید در قطعه شهدا، تجلیل از یکصد دانش‌آموز شاهد، راه‌اندازی وب کیوسک‌های اطلاع‌رسانی قطعات شهدا، آزاد‌سازی‌ 100 کبوتر در قطعات شهدا، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای دانش‌آموز و اهدای بسته‌های فرهنگی شامل نوشت‌افزار و سایر اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان به‌عنوان دیگر برنامه‌های مراسم زنگ دانش‌آموز شهید نام برد.

کد خبر 146603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز