همشهری آنلاین: شهردار تهران با بیان اینکه مجاهدت امروز تداوم راه شهدا و امام شهدا تحت رهبری مقام معظم رهبری است گفت : امروز وظیفه داریم با روش های ثبوتی از آرمان های امام (ره) و شهدا دفاع کنیم و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

شهردار تهران در اولین یادواره شهدای شهرداری تهران

به گزارش تهران سما، محمد باقر قالیباف روز چهار شنبه در مراسم اولین یادواره شهدای شهرداری تهران (شهرداران آسمانی) در تالار بزرگ کشور با بیان این مطلب گفت : در روزهای سختی که کشور و انقلاب نیازمند دفاع بود این شهدا خدمت در شهر را رها کردند و به سمت دفاع از انقلاب نظام و کشور رفتند و در این راه صادقانه گام برداشتند و به شهادت رسیدند ؛ بدون شک همه ما در شهرداری امروز مدیون این شهدا هستیم .

وی با بیان این که همه ما امروز وظیفه سنگینی بر دوش داریم افزود : بر این باوریم که هر فردی در کشور با هر گرایشی و سلیقه ای اگر فقط انصاف و وجدان داشته باشد بدون شک همه زندگی خود را مدیون شهدا و امام (ره) شهدا است و این کشور به برکت خون شهدا توانسته است از ظلمات به سمت نور حرکت کند.

شهردار تهران تصریح کرد : امروز استقلال ، عزت ، آزادی و حیثیت نظام جمهوری اسلامی در داخل و خارج کشور چه در بین دوستان انقلاب و مسلمانان دنیا و چه در برابر دشمنان کینه توز انقلاب ، به برکت خون شهدا و امام شهدا(ره) به دست آمده است.

وی در ادامه اظهار کرد : این واقعیت وجود دارد که قبل از دوران دفاع مقدس و انقلاب اگر آمریکا و اسرائیل هیمنه ای داشتند امروز این هیمنه فرو ریخته و همه این ها به برکت خون شهدا است و ما امروز گرد هم آمدیم تا با شهدا ، ایثارگران و آرمان های مقام معظم رهبری پیمان ببندیم که صراط مستقیمی را که آنان ترسیم کردند را ادامه داده و عزت خود را در گرو تداوم این راه بدانیم.

قالیباف تصریح کرد : شهدا با کار و تلاش و خون خود اثبات کردند که با سنت های الهی پیمانی ناگسستنی دارند و ما امروز با آن ها پیمان می بندیم که بر این سنت ها مصمم هستیم و در این راه تلاش می کنیم .

وی با بیان اینکه ثمره خون شهدا فقط پیروزی انقلاب و دفاع از مال و جان و ناموس در مقابل دشمنان نبود گفت : امروز همه حوادثی که در منطقه شاهد آن ها هستیم مرتبط بر سنت های الهی و نتیجه خون شهدا است و هیچ تحلیل دیگری در مورد آن قابل قبول نیست .

شهردار تهران افزود : امروز اگر شاهد به ثمر نشستن بیداری اسلامی در منطقه هستیم ، این به برکت مظلومیت شهدایی است که در عملیات والفجر مقدماتی مجروح شدند و در هوای گرم در کانال ها و بیابان ها افتادند و در حالی که زخمی بودند در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.

قالیباف با تاکید بر این که وعده الهی تخلف ناپذیر است و خدا وعده داده که هر کس او را یاری کند خداوند یاری اش می دهد ، گفت : شهدا با تمام باوری که داشتند به تکلیف خود عمل کردند و بنابر گفتمان مشترک انقلاب و دفاع مقدس که اطاعت مطلق از امام و ولایت بود زمانی که احساس کردند امامشان رفتن به جبهه را واجب کفایی می داند ، رفتند و امروز بیداری اسلامی نتیجه خون آن ها است.

شهردار تهران تصریح کرد : یاری کردن خداوند تنها با حرف نیست و باید برای آن هزینه کرد که شهدا جانشان را که عزیزترین داشته شان بود با خداوند معامله کردند.

وی با بیان این که خانواده معظم شهدا بدانند که این بیداری اسلامی و عزت اسلام که در منطقه و دنیا حاکم است صدقه جاریه است که به برکت خون شهدا به دست آمده و آن ها نیز در آن شریک هستند ، افزود : خون شهدا امروز موجب تجدید حیات اسلام شده است چرا که در روزهای سخت میدان جنگ هیچکس نمی توانست تصور کند که روزی عراق به دست مسلمین فتح شود و صدام با این ذلت به دست دوستان خود نابود شده و این ها همه سنت های الهی است.

وی با اشاره به این که پیروزی وقتی سراغ ما می آید که سختی بکشیم و امتحان خود را پس دهیم گفت: شهدا امتحان خود را به درستی پس داده اند و این کار تنها در عرصه جنگ نیست و ما در همه روزها و شب ها و در همه عرصه های اقتصادی اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی با آن سر و کار داریم .

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: ما امروز باید راه شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری پیش ببریم و این دین ما نسبت به امام (ره) ، شهدا ، مردم و رهبری است تا از این آرمان ها دفاع کنیم و باید از شهدا درس محبت ، اخلاص و شجاعت بگیریم.

قالیباف افزود: گفتمان مشترک شهدا و دفاع مقدس وحدت در سایه امامت و ولایت بود و این گفتمان باید مبنای کار ما قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یک حزب اللهی واقعی ، دوستدار شهدا و سرباز نظام باید در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است این پیشرفت توام با عدالت را در همه شئونات گسترش دهد و با این کار است که می توان مردم و جوانان امروز را به اسلام روحانیت و آرمان های امام (ره) و شهدا وفادار نگه داریم .

شهردار تهران تصریح کرد: امروز تنها با روش های استدلالی نمی توان از انقلاب دفاع کرد روش های استدلالی لازم هست اما کافی نیست ، امروز زمانی است که اسلام و ولایت در مسند قدرت است و در این زمان باید به روش ثبوتی و به طور عینی این قدرت را به مردم نشان داد .

وی افزود: امروز با برخی جریانات و افرادی روبه رو هستیم که فقط می خواهند با حرف از امام (ره) و انقلاب دفاع کنند که این کافی نیست و اگر تبعیت از دین و سنت های الهی داریم باید آن را در عمل نشان دهیم .

قالیباف خاطرنشان کرد : امروز کسانی که دغدغه خون شهدا دارند باید کارآمدی دین در اداره جامعه را در مسئولیت های خود به اثبات برسانند و مردم از مجموعه کارهای ما راضی باشند در غیر این صورت در قیامت پاسخی برای شهدا نداریم.

قالیباف در ادامه اضافه کرد: اگر به گونه ای کار کنیم که افراد جامعه نسبت به اسلام نظام اسلامی و یک مدیر اسلامی بدبین شوند نه تنها فرقی با دشمنان انقلاب و گروه های ملحد نداریم بلکه جرممان از آن ها هم بیشتر است.

شهردار تهران با بیان اینکه مجاهدت امروز تداوم راه شهدا و امام شهدا تحت رهبری مقام معظم رهبری است گفت : امروز وظیفه داریم با روشهای ثبوتی از آرمان های امام و شهدا دفاع کنیم و کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم همه ما به دور از فضاهای حب جاه و مقام و مسائل سیاسی و هر چیزی که ما را از این وظیفه اصلی غافل می کند از خدا بخواهیم که ما را لحظه ای به حال خود وا نگذارد و راه شهدا و امام شهدا را صادقانه و خالصانه پیش ببریم و در ایجاد جامعه ای با زیست مومنانه که مردم به همه امتیازات مادی ومعنوی خود برسند توفیق یابیم .

کد خبر 145630
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز