گروه شهری: نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ارسال پرونده عدم‌پرداخت بودجه 2 میلیارد دلاری مترو به شعبه‌ای در قوه قضاییه اعلام کرد:

چرا باید دولت کار را به جایی برساند که حق مردم تهران از بودجه مترو از طریق دادگاه پرداخت شود؟حسن بیادی با تاکید بر اینکه در تمام سال‌های گذشته شورای شهر و شهرداری تهران تلاش کرده‌اند دریافت مطالبات مردم در بخش حمل‌ونقل عمومی را در مفاهمه و مصالحه با دولت پیش ببرند، به سما گفت: بسیار تلاش کردیم تا دولت را متوجه این موضوع کنیم که همدلی با شهرداری تهران و پرداخت سهم مردم از بودجه دولتی، بهتر از افتادن در پیچ‌های طولانی کارهای قضایی و حقوقی است.

وی افزود: باید از نمایندگان مجلس که همچنان پیگیر مطالبات مردم تهران از دولت هستند تشکر کرد. هرچند هیچ‌کس مایل نبود که برای اجرایی شدن قانون پرداخت 2 میلیارد دلاری متروی تهران و سایر کلانشهرها کار به دادگاه کشیده شود. بیادی اعلام کرد: مردم تهران وقتی این خبر را می‌شنوند که مجلس برای اجرای قانون پرداخت مطالبات حمل‌ونقل عمومی تهران مجبور شده پرونده را به قوه قضاییه بفرستد، این سؤال را مطرح می‌کنند که واقعا چرا کار پرداخت مطالبات آنها از بودجه متروی تهران باید به دادگاه کشیده شود؟

وی گفت: مگر غیراز این است که دولت، مجلس، شورای شهر و شهرداری تهران همگی برای مردم کار می‌کنند و دغدغه تمام مسئولان باید تامین رفاه مردم باشد؟ وی با تاکید بر اینکه متروی تهران نماد بزرگ عدالت همگانی و خدمت رسانی به اقشار متوسط و ضعیف جامعه است، افزود: شعارهای دولت و شخص رئیس‌جمهور هم اجرای عدالت و خدمت به مردم است، به همین دلیل همیشه انتظار داشتیم حتی دولت در ارائه خدمات بیشتر و اختصاص بودجه بالاتر به متروی تهران پیشقدم شود.

کد خبر 148100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز