همشهری آنلاین: یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر اقتصاد از افزایش تعداد امضاهای طرح استیضاح وزیر اقتصاد به 20 امضا خبر داد و "واگذاری غیرقانونی شرکت‌های دولتی" و "اختلاس بزرگ" را محورهای اصلی این استیضاح عنوان کرد.

 عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع استیضاح وزیر اقتصاد، گفت: به دلیل رسوایی بزرگی که در تخلف در سیستم بانکی کشور به وجود آمد و بر اساس آن سه هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی کشور تخلف مالی یا اختلاس شد، برخی نمایندگان تصمیم گرفتند که وزیر اقتصاد را استیضاح کنند.

 وی افزود: این سوء استفاده از بانک‌هایی صورت گرفته که رئیس شورای عالی بانک‌ها وزیر اقتصاد است؛ وزیر اقتصاد باید اولین نفری باشد که پاسخگوی وقوع این اختلاس است البته در کنار وی رؤسای بانک مرکزی، بانک صادرات و سایر بانک‌ها نیز باید پاسخگو باشد، اما از نظر قانونی وزیر اقتصاد باید به مجلس پاسخگو باشد.

 نماینده مرم کرج در مجلس تصریح کرد: به جز پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، موارد دیگری هم وجود دارد که نمایندگان به آن استناد کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به واگذاری شرکت‌های دولتی با توصیه و دستور مقامات مافوق و خارج از تشریفات قانونی به افراد مختلف، اشاره کرد.

 اکبریان ادامه داد: تعلل در اداره سیستم بانکی کشور نیز از جمله دیگر مصادیقی است که در مورد استیضاح وزیر اقتصاد، نمایندگان به آن استناد کرده و خواستار انجام استیضاح هستند.

 وی خاطرنشان کرد: مردم امروز انتظار ندارند، نظامی که برای آن 220 هزار شهید داده‌اند، امروز چنین تخلفی در سیستم بانکی آن رخ داده و باعث بی‌اعتمادی مردم به این سیستم شود.

 طراح طرح استیضاح وزیر اقتصاد در ادامه از افزایش تعداد امضاهای استیضاح سیدشمس‌الدین حسنیی خبر داد و گفت: در حال حاضر این استیضاح بیش از 20 امضا داشته و در واقع دو برابر حد نصاب امضا دارد.

 اکبریان اضافه کرد: ما بنا نداریم که امضاهای زیادی جمع کنیم، اما نمایندگانی که استیضاح را امضا کرده‌اند باید در این مسیر ثابت قدم باشند تا این استیضاح عملی شود؛ البته به زودی این استیضاح تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد.

کد خبر 146843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز