چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

رئیس قوه قضاییه، رسانه‌ها و تمامی مسئولان نظام را به همدلی و همکاری قانونی در رسیدگی به پرونده «فساد عظیم بانکی» و پرهیز از فرافکنی، وارد کردن نسبت‌های ناروا به افراد، تشویش اذهان‌عمومی و اخلال در روند پیگیری قضایی این پرونده از طریق اطلاع رسانی‌های غیرقانونی و خلاف واقع فراخواند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه‌قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی عملکرد قوه قضاییه و به‌ویژه دادگستری استان خوزستان در کشف، پیگیری و بررسی فساد عظیم بانکی را مناسب توصیف کرد و با تأکید بر این نکته که «هیچ‌یک از مسئولان و ارکان قوه قضاییه هیچ تردیدی در این جهت ندارند که این پرونده باید به سرانجام عادلانه و قانونی برسد» گفت: دستگاه قضایی تا امروز در حد وسع خود برای رسیدگی به این پرونده تلاش کرده و از همان روز اول کشف و تشکیل پرونده که مدت‌ها قبل از رسانه‌ای‌شدن موضوع بوده با قاطعیت وارد عمل شده است.

وی بزرگنمایی کردن رسانه‌ها و اظهارنظرهای غیرواقعی و غیرقانونی در مورد چنین پرونده‌هایی را موجب برهم زدن رویه رسیدگی قضایی اعلام کرد و گفت: فضاسازی‌های نادرست یا اظهارنظرهایی درخصوص اینکه چه کسی این ماجرا را کشف کرده یا تلاش عده‌ای برای دور‌کردن و تبرئه خود از این ماجرا درست نیست؛ چه لزومی دارد پشت صفحه تلویزیون و در یک مصاحبه مطبوعاتی خودشان را تبرئه کنند؟ اگر بناست کسی تبرئه شود، در تحقیقات قضایی تبرئه می‌شود و اینگونه کارها تنها موجب مشوش شدن اذهان خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: مطمئنم با قاطعیتی که دستگاه قضایی دارد و قوای دیگر هم همراهی کرده‌اند، نسبت به این پرونده و موارد مشابه آن قاطعانه رسیدگی خواهد شد و ما توقعمان این است که همه فضا را برای رسیدگی جدی به این پرونده آماده کنند و مردم شریف ما هم مطمئن باشند که ما ذره‌ای از حقوق آنها کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 146330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز