همشهری آنلاین: رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: حضرت مسیح (ع) با عشق و محبت با مردم برخورد می‌کرد و وجود خود را فدای آسایش و رفاه و سلامت انسان‌ها می‌کرد اما رئیس جمهور سابق آمریکا جز تحقیر، تجاوز، بمباران و آدم کشی چیزی را به ارمغان نیاورد چون آدمی فاقد علم و معرفت بود.

احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به استان اردبیل، دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران عصر امروز 24 شهریور در جمع مردم مشکین شهر اظهار داشت: یکی از راه‌های سعادت بشر کسب علم و معرفت است. پیامبر اکرم (ص) کسب علم را واجب کرده است چون شکوفایی و تجلی حقیقت انسان و سعادت و جاودانگی انسان در گرو کسب علم و معرفت است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال همه هستی را خلق کرده در خدمت انسان تا انسان علم و معرفت پیدا کند گفت: علم از اسماء خداست و خدا بزرگی عظمتش را بوسیله علم بیان می‌کند.

احمدی نژاد اضافه کرد: اولین معلم بشر پیامبران هستند که رابطه آنها با مردم بر اساس علم و تعلیم و تربیت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیامبر اعظم اسلام (ص) خزانه علم خدا بود و همه عظمتش به آن است که شهر علم خداست، گفت: یعنی همه علم خدا از طریق پیامبر اکرم (ص) قابل کسب است و پیامبر اکرم (ص) نیز به دنبال انتقال معرفت به انسان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه انسان بدون علم و معرفت با سایر موجودات تفاوتی ندارد بلکه در مقاطعی بدتر از آنهاست، گفت: علم و معرفت به انسان تواضع، حلم، آرامش روحی و گذشت می بخشد و هر چه علم بیشتر گردد محبت نسبت به مردم نیز بیشتر می گردد.

رئیس قوه مجریه در ادامه با بیان اینکه مشکل بشر از روز اول تا کنون به خاطر آن بوده است که بعضی‌ها به خصوص کسانی که در مراکز قدرت جهانی مسلط شده‌اند دل‌ها و اندیشه‌هایشان خالی از علم و معرفت است، گفت: آنها به همین دلیل مغرور و خودخواه هستند، گردنکشی می‌کنند و بر بشریت فخر می‌فروشند و خود را از سایر انسان‌ها برتر و بالاتر می‌دانند و به خود حق می‌دهند که درباره سرنوشت و زندگی ملت‌های دیگر تصمیم بگیرند و روش خود را به زور تفنگ و سرنیزه به انسان‌ها تحمیل می کنند در حالیکه باید از طریق محبت و اخلاق دیگران را به فرهنگ الهی و اخلاق انسانی دعوت و جذب کرد.

احمدی نژاد در ادامه به عملکرد جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا می‌کرد پیرو حضرت مسیح (ع) است در حالیکه حضرت مسیح (ع) مردم را به پاکی و انسانیت دعوت می کرد اما او بشر را به کینه ورزی، جنگ، کینه و اشغالگری دعوت می کرد.

وی اضافه کرد: حضرت مسیح (ع) آمد و با عشق و محبت با مردم برخورد می‌کرد و وجود خود را فدای آسایش و رفاه و سلامت انسان‌ها می‌کرد اما رئیس جمهور سابق آمریکا جز تحقیر، تجاوز، بمباران و آدم کشی چیزی را به ارمغان نیاورد چون آدمی فاقد علم و معرفت بود.

رئیس جمهور ادامه داد: خداوند متعال درباره چنین افرادی می فرماید این افراد کسانی هستند که گمراه تر و پست تر از برخی حیوانات هستند چون حیوانات در یک مسیر قطعی و مشخص شده حرکت می‌کنند و امکان ندارد که حیوانی برای منافع خود دست به قتل یک میلیون حیوان دیگر بزند اما در حالیکه رئیس جمهور سابق آمریکا برای پر کردن جیب‌های خود و دزدهای عالم بهانه تراشی کرد و به منطقه حمله کرد و در عراق و افغانستان بیش از یک میلیون نفر را کشت.

احمدی نژاد تصریح کرد: به خدا در تاریخ سراغ نداریم که هیچ درنده ای در طول عمر خود یک میلیون نفر از همنوع خود را دریده و کشته باشد. پس این‌ها از حیوانات پست تر و گمراه ترند.

وی در ادامه اضافه کرد: خدا را سپاسگزاریم که ملت عزیز ایران و پیشاپیش آنها مردم مشکین مهد علم و معرفتند که در دامان خود علما و دانشمندان بزرگی را همچون حضرت آیت الله مشکینی را تربیت کرده اند.

به گفته احمدی نژاد امروز مهمترین کار همه ملت ایران ساختن کشور است و هر کسی که ایران را دوست دارد باید در مسیر ساختن ایران حرکت کند.

وی گفت: تنها راه رسیدن به پیشرفت و آبادانی کشور کار و تلاش همه مردم در جهت منافع ملی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مصوبات سفرهای گذشته به استان اردبیل و به ویژه مصوبات شهرستان مشکین شهر گفت: در دور اول سفرهای استانی به استان اردبیل 39 مصوبه به شهرستان مشکین شهر اختصاص یافت که 37 مورد آن تا کنون محقق شده یا در حال اجراست و برای 2 مورد هنوز کاری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در دور سفرهای استانی 40 مصوبه به شهرستان مشکین شهر اختصاص یافت که 38 مورد آن یا اجرا شده یا در مسیر اجراست و برای دو مورد آن نیز هنوز اقدامی نشده گفت: در دور دوم سفرهای استانی به اردبیل 13 مصوبه شهرستان مشکین شهر اختصاص یافت که 3 مورد آن اجرا شده و 3 مورد دیگر در حال اجراست و برای 7 مورد هنوز کاری انجام نشده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: همه تلاش خود را می کنیم تا قبل از پایان دولت دهم همه مصوبات به مرحله اجرایی در آید.

کد خبر 145681
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز