یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: توده‌های مردم در برابر حق مقاومت جدی ندارند و هر فسادی ناشی از حاکمیت انسان‌های ناصالح و ناپاک است.

احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد در اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: انسان مهمترین مخلوق هستی است و همه عالم برای او خلق شده است. همه موجودات عالم مسخر و سجده کننده در برابر او هستند. انسان برای خدا و برای این‌که تجلی اسماء خدا در هستی باشد خلق شده است. خداوند این ماموریت را به انسان داد و او را در این مسیر تنها نگذاشت و پیامبران را برای او فرستاد تا واسطه‌ای بین خدا و انسان باشند، واسطه باید کامل و در اوج باشد. پیامبران آمدند تا انسان را هدایت کنند و غل و زنجیر را از پای اندیشه و احساس او باز کنند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: خواسته نهایی انسان یک حقیقت است. همه انسان‌ها به دنبال توحید و عدالت و رسیدن به خدا هستند و برای نیل انسان به این هدف خداوند دین را نازل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که «همه پیامبران مسلمان بودند» گفت: پیامبر ما خود را به دین حضرت ابراهیم معرفی کرد که او هم مسلمان بود. همه پیامبرانی که از سوی خداوند آمدند دین‌شان اسلام بوده است و پیامبر ما کامل‌ترین دین اسلام را عرضه کرد. دین اسلام متعلق به هیچ گروه و قبیله‌ای نیست بلکه متعلق به همه بشریت است چراکه پیامبر ما آمده است تا بشر را در مسیر رشد و کمال قرار دهد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بعد از پیامبر، امر هدایت و مدیریت جامعه به دست اهل بیت (ع) استمرار یافت و اهل بیت (ع) ماموریت دارند تا با مدیریت جامعه بشری راه پیامبر را استمرار ببخشند و موانع را از پیش‌ روی انسان بردارند و انسان را به سوی خدا رهنمون کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «کسانی می‌توانند هدایتگر حقیقی باشند که خود در قله کمال قرار داشته باشند» گفت: رهبران جامعه به نسبت نقصی که دارند در جامعه مشکل و اختلاف ایجاد می‌کنند و اهل بیت پیامبر بی‌عیب و نقص هستند و خدا آن‌ها را از عیب و نقص مبرا داشته است و به همین دلیل است که آن‌ها ماموریت هدایت بشر را به عهده گرفته‌اند. اندیشه امامت فراتر از رنگ و نژاد و مرزهای جغرافیایی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مشکل اصلی جامعه بشری در طول تاریخ و امروز به مدیریت‌های ناشایست، غیرالهی و ظالم حاکم بر جوامع بشری است. در طول تاریخ آنچه که از تبعیض، فساد، ظلم‌ها و مانع‌تراشی‌ها در حرکت کمالی بشر اتفاق افتاده از سوی حاکمان ناصالح و غیرالهی بوده است، آن‌ها بودند که باعث ایجاد تفرقه در جامعه بشری شدند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: حاکمان ظالم برای تثبیت حاکمیت خود ملت‌ها را به گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی کردند. در یک قرن گذشته نتیجه این حاکمیت این بوده است که صد میلیون نفر در جنگ‌ها کشته شدند و منابع و امکانات به جای این‌که در خدمت رفاه مردم باشد صرف تولید سلاح‌هایی شد که هر چه بیشتر انسان‌ها را می‌کشد. در این دوره سنگین‌ترین چپاول‌ها علیه ملت‌ها اتفاق افتاد.

رئیس‌جمهور به یازده سپتامبر اشاره کرد و گفت: یازده سپتامبر یک بازی طراحی شده پیچیده برای تحت تاثیر قرار دادن جامعه بشری و برای حمله به کشورهایی نظیر افغانستان و عراق بود که یک میلیون کشته و چندین میلیون زخمی و آواره به این کشورها تحمیل کرد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: پیروان اهل بیت دو ماموریت دارند که مکمل هم هستند؛ یک ماموریت این‌که باید در پی نفی کامل نظام حاکم بر عالم باشد نظامی که در حوزه‌های مختلف صاحب فکر و اندیشه است و نتیجه این نظام این است که امروز ببینیم سه میلیارد نفر در جهان فقیر وجود دارد و هر روز فاصله بین فقیر و غنی بیشتر می‌شود. وقتی که این نظام با بحران اقتصادی مواجه می‌شود ثروت کشورهای دیگر را غارت می‌کنند تا بتوانند بحران‌های خود را حل کنند. آن‌ها به نام آزادی، سنگین‌ترین دیکتاتوری را ایجاد کرده‌اند و نمی‌توان پیرو اهل بیت بود و این نظام را قبول کرد. کسی که پیرو اهل بیت است باید در برابر این طاغوت قد علم کند. پیرو اهل بیت به فکر خود، گروه خود و شیعیان نیست بلکه باید به فکر تمام جامعه بشری باشد.

رئیس‌جمهور به ماموریت دوم پیروان اهل بیت اشاره کرد و گفت: ما باید جوامع بشری را به نظام جایگزین معرفی کنیم. نفی نظام سلطه بدون معرفی جایگزین فایده‌ای ندارد، ما باید ویژگی‌های نظام جایگزین خود را معرفی کنیم. آیا برای این جایگزینی جز حکومت جهانی انسان کامل جایگزین دیگری وجود دارد؟ چه چیزی غیر از آن می‌خواهیم معرفی کنیم که حقیقت داشته باشد. ماموریت ما معرفی حکومتی جهانی و وجود نازنین امام زمان (عج) است، دعوت به امام دعوت به وحدت است.

وی گفت: شیعه اهل بیت (ع) تنها به دنبال نجات خود نیست والا کارش راحت بود و دیگر عاشورایی اتفاق نمی‌افتاد. شیعه اهل بیت (ع) به دنبال نجات همه بشریت از اندیشه‌هایی مانند اومانیسم و لیبرالیسم دموکراسی آدمکش و غیرمتعهد است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «جهان در انتظار یک قهرمان و یک بت‌شکن است و ما باید آن را معرفی کنیم» گفت: جهان در شیب تند تغییرات است و اگر جایگزین مناسب را به دنیا معرفی نکنیم باز هم آدم‌کشان بر جهان حاکم می‌شوند. در جمهوری اسلامی که حاصل یک انقلاب عظیم است نظام ولایت برپا شد که تابلوی راهنمایی به سمت امام عصر (عج) است. اندیشه نظام جمهوری اسلامی اندیشه‌های مبتنی بر ایجاد نظام قبیله‌گی و ملی‌گرا نیست و متعلق به همه بشریت و مستضعفان است.

ر‌ئیس‌جمهور گفت: امروز به فضل الهی زمینه‌ها در حال فراهم شدن است و دل‌ها به سمت حقایق در حال حرکت است. جهان در حال دگرگونی است این بیداری اسلامی که امروز شاهد آن هستیم تنها در جوامع اسلامی نیست بلکه یک بیداری فطرت، عدالت، خداخواهی و کرامت انسانی است و همه این‌ها ذیل دین مبین اسلام است. اسلام دینی است که برای بیدار کردن انسان‌ها آمده است.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: ما نمی‌خواهیم بشریت را به گذشته برگردانیم که زیر بار تعصبات حقیقت را نپذیرد. ما جهان را به وعده‌های داده شده رهنمون می‌شویم، وعده‌هایی که بسیار نزدیک است.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام شبستری طی سخنان کوتاهی گفت: استکبار جهانی با تبلیغ مسائلی مانند شیعه‌هراسی و بروز برخی ناهنجاری‌ها و اختلاف‌ها در کشورهای اسلامی می‌خواهد علیه جهان اسلام توطئه کند و ما وظیفه داریم که مکتب اهل بیت (ع) و اسلام ناب را به جهان معرفی کنیم که می‌تواند توطئه دشمنان را خنثی کند.

وی در ادامه سخنان خود به برخی بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای این مجمع در دوره قبل اشاره کرد.

کد خبر 145324
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز