سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور، سیاست دفاعی ایران را بازدارنده معرفی و اعلام کرد که هیچگاه از قدرت دفاعی خود برای فتح سرزمین‌ها و تسلط بر بشریت استفاده نمی‌کنیم.

 به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی از دستاوردهای صنعت دفاعی کشور، ماه رمضان را هدیه خدا به بشریت برشمرد و گفت: در ماه رمضان فرصت بهره‌مندی از رحمت الهی فراهم است. اگر انسان برای خدا کار کند، کارهایش ماندگار و شکوفا می‌شود.

 وی ادامه داد: حدی و مرزی برای اخلاص و عمل خالصانه وجود ندارد و در مقابل کاری که برای غیرخدا باشد، ساقط کننده است، حتی عبادت نیز اگر برای خدا نباشد، منجر به سقوط می‌شود. شیطان هم هفت هزار سال عبادت کرد و چون اخلاص نداشت، موجب طغیان و طرد او شد.

 احمدی‌نژاد در ادامه گفت: ماه رمضان ماه تمرین اخلاص و کار برای خداست و ماه جلوه رحمت آسمانی و محبت است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اخلاص در عبادات، تصریح کرد: چه بسا کسانی هستند که حافظ قرآن‌اند و قرآن می‌خواندند، اما پای جنایات رژیم صهیونیستی را امضا می‌کنند، حتی کسی که قاتل امیرالمومنین حضرت علی (ع) بود، از شدت عبادات پیشانیش پینه بسته بود و مدعی بود که حافظ قرآن است.

 رئیس‌جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از فعالان صنایع دفاعی کشور، خاطرنشان‌کرد: صنعت دفاعی و قدرت دفاعی و سیاست دفاعی ما بر اساس گسترش محبت است، چرا که ما عدالت و محبت را لازم و ملزوم یکدیگر و هر دو را جلوه‌ای از یک حقیقت می‌دانیم.

 رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: سیاست دفاعی ما بازدارنده و دفاعی است و ما هیچگاه از قدرت دفاعی خود برای فتح سرزمین‌ها و تسلط بر بشریت استفاده نمی‌کنیم و می‌خواهیم با استفاده از آن جلوی ظلم و ستم ، بی‌عدالتی و کینه‌ورزی را بگیریم.

 رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که سیاست و برنامه دفاعی ما بازدارنده است، گفت: بهترین بازدارندگی این است که دشمن به خود جرات تجاوز ندهد و پاسخ ما در دفاع آنچنان کوبنده باشد که دشمن نتواند به تصمیم‌گیری برای تجاوز برسد.

 احمدی‌نژاد در ادامه گفت: تجهیزات دفاعی دشمن باید در مبدا خود از کار بیفتد، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که این تجهیزات از همان ابتدا از کار بیفتد، نه این‌که در آسمان تهران با آن برخورد کنیم. البته در عین حال باید فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی‌مان طوری باشد که به دشمن مجال استفاده از تجهیزات را ندهیم.

 وی گفت: ما خدا را سپاسگزاریم که صنعت دفاعی ما بالنده، پرنشاط و در حال پیشرفت است. برخی دستاوردهای صنایع دفاعی ما قابل رقابت در سطح جهان است و این موجب افتخار برای ما و دلگرمی برای همه مستضعفان است.

 رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: دستاوردهای صنایع دفاعی ما باید دو ویژگی داشته باشد، یکی این‌که از همه علم و فناوری‌ها بهره بگیرد و دستاوردهای عرضه شده در این بخش باید بهترین دستاوردهایی باشد که خود را نشان داده است.

 وی ادامه داد: این دستاوردها همچنین باید موتور پیشروان علم و فناوری در کشور باشد و همه دانشگاه‌ها می‌توانند در این راستا حرکت کنند، چرا که تجهیزات اتخاذ شده در صنایع دفاعی کاربردهای چند منظوره دارد، این دستاوردها افتخارآمیز است و کارهایی بزرگ هدفمند، هوشمند و ارزشمند است. من از تمام دست‌اندرکاران صنعت دفاعی که برای گسترش عدالت و کرامت انسانی تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به شب‌های قدر گفت: این شب‌ها شب‌هایی است که سرنوشت انسان رقم می‌خورد و ملائکه می‌آیند و دستور کارها را برای عالم هستی از امام دریافت می‌کنند. آرمان‌ همه انبیای الهی، اصلاح مدیریت جهان و حاکم کردن انسان کامل بر مقدرات بشر بوده است.

 رئیس‌جمهور پیش از سخنان خود به تعدادی از برگزیدگان صنعت دفاعی کشور لوح تقدیر اهدا کرد.

 همچنین رئیس‌جمهور پیش از مراسم از نمایشگاه صنایع دفاعی کشور که در دانشگاه مالک‌اشتر محل برگزاری مراسم برگزار ‌شد، بازدید و از سه دستاورد بزرگ صنایع دفاعی کشور موشک قادر، سامانه اژدر بومی والفجر و موتور دریایی بنیان یک رونمایی کرد.

کد خبر 143867
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز