همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور گفت: روز قدس متعلق به تمام بشریت است، روز فریاد کردن آزادی تمامی ملت‌ها از اسارت برده‌داران و استعمارگران دیروز و طرفداران دموکراسی و حقوق بشر امروز است.

احمدی‌نژاد

 به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه خدا را سپاسگذاریم که توفیق درک یک ماه مبارک رمضان و روز قدس دیگری را داد، گفت: این موهبت بزرگی است، ماه رمضان هدیه بزرگ خداوند بر انسان‌هاست و همه درهای آسمان بر روی مردم گشوده شده است فرصت بهره مندی از تمام خیرات و برکات فراهم شده است، ماه رمضان ماه تمرین اخلاص است.

 رئیس‌جمهور با بیان اینکه کاری ماندگار است که برای خداوند باشد و کاری که غیرخدایی باشد فاقد ارزش است و حاصلی جز سقوط انسان و اضمحلال انسانیت نخواهد داشت، گفت: ماه رمضان ماه رحمت و محبت است قلب انسان کانون رحمت و محبت است و اساس حرکت مومن نیز براساس محبت و رحمت است.

 رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه انبیاء الهی و ائمه اطهار همه تجسم رحمت خداوند هستند، گفت: همه مشکلات عالم به خاطر این است که عده‌ای با قلب‌های خالی از محبت و سرشار از کینه مدیریت عالم را به دست گرفتند و اگر به جایی برسیم که دل‌ها سرشار از محبت شوند تمام مشکلات جهان حل می‌شود.

 وی ادامه داد: ماه رمضان نیز ماه عبادت است و امام عینیت اخلاص و رحمت است و اساس حرکت امام براساس محبت است. شب قدر نیز شب امامت و تجلی مدیریت عالم هستی به دست خلیفةالله امام عصر(عج) است و خداوند بزرگ را سپاسگذاریم که ملت ایران قدردان ماه مبارک رمضان است و ملت ما در این ماه با تلاوت قرآن، ذکر دعا و توسل و توجه به نیازمندان و مطالبه خیر و خوبی برای همه می‌کند و امیدواریم که خداوند در شب قدر بهترین‌ سرنوشت‌ها را برای ملت ما و تمام بشریت رقم زده باشد و آن محو ظلم و ستم از گیتی و حاکمیت جهانی عدالت مبتنی بر توحید ناب با زعامت مولایمان انسان کامل حضرت مهدی (عج) است.

 رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود به روز قدس و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: امروز روز قدس است روزی که با ابتکار امام عزیزمان مبدا تحولات عظیم در منطقه و جهان شد و همه طراحی‌های مستکبران و نظام سلطه را در هم کوبید.

 رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه این سوال مطرح است که چرا روز قدس مهم است و چرا امام آنقدر به روز قدس اهتمام داشتند و چرا دشمنان ما با روز و نام قدس این همه کینه و دشمنی دارند، ادامه داد: به نظرم برای پاسخگویی به این سوال باید به دو موضوع توجه کنیم اول از همه اهمیت سرزمین فلسطین است و دوم ماهیت عملکرد رژیم صهیونیستی. امروز بر همگان روشن است که منطقه ما، منطقه جوشش تمدن، فرهنگ و منطقه ثروت و انرژی و چهارراه ارتباطی جهان است و هر کس بر منطقه ما مسلط شوند راه برای تسلط بر دنیا و مدیریت جهان باز می‌شود و فلسطین قلب منطقه ماست.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که مستکبران و سلطه‌گران جهانی صدها سال در آرزوی تسلط بر فلسطین بوده‌اند و دهها سال جنگ‌های طولانی در این باره اتفاق افتاده است، گفت: بارها فلسطین دست به دست شد آنها در آرزوی تسلط بر فلسطین و به تبع آن منطقه ما و در نهایت جهان بودند و صدها سال در انتظار تصرف یک سر پل و یا یک پایگاه در قلب منطقه ما بودند.

 احمدی‌نژاد با بیان اینکه سرزمین فلسطین یک سرزمین معمولی نیست، ادامه داد: استکبارگران در اوایل قرن بیستم و حتی از مدت‌ها قبل آن با طراحی پیچیده و با استفاده از موج نارضایتی ناشی از مدیریت غلط و رفتارهای نامناسب حکومت عثمانی و همین طور با تکیه به برخی از تعصبات و خودخواهی‌ها و قدرت‌خواهی‌های برخی از سران طوایف و اشخاص ذی‌نفوذ و سوءاستفاده از غفلت تاریخی ملت‌ها نقشه و طراحی خود را به پیش بردند و با یک هجوم گسترده بر فلسطین و منطقه ما حاکم شدند و مقدمات تاسیس یک رژیم جعلی را ایجاد کردند و به مرور به آن شکل حقوقی دادند و با استفاده از سازمان‌های بین‌المللی که بخشی از این شبکه برای تسلط بر جهان است آرام آرام به این رژیم جعلی شکل حقوقی دادند.

 رئیس‌جمهور ادامه داد: تاسیس این رژیم به تنهایی خواسته‌های آنان را تامین نمی‌کرد و برای این رژیم یک ماهیت، یک شخصیت و رفتاری را طراحی و دیکته کردند که مقدمات و شرایط را برای سلطه درازمدت و سلطه گری بر جهان فراهم کند. رژیم صهیونیستی در حال حاضر محور وحدت استکبارگران و برده‌داران شده است. در غرب و اروپا به بهانه آزادی بیان تمام مرزهای قدسی زیر پا گذاشته می‌شود ولی اگر کسی بخواهد در مورد عملکرد رژیم صهیونیستی تحقیقی بکند و در مورد ماهیت آن سخنی بگوید کار آن با زندان و فشارهای سنگین روبرو خواهد بود.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که غربی‌ها بعداز جنگ‌های طولانی و بعد از جنگ جهانی اول و دوم به این نتیجه رسیدند که باید مشکلات خود را به بیرون منتقل کنند و برای انتقال مشکلات به خارج از منطقه اروپا متحد شدند، گفت: آنها در این ارتباط با تاسیس رژیم صهیونیستی تلاش کردند که مشکلات خود را به سایر مناطق و ثروت ملت‌ها را به سرزمین خود انتقال دهند و تمام توان خود را در حمایت از رژیم صهیونیستی به کار بردند.

 وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی محور وحدت تمام استکباران و سلطه‌گران ضد بشر است، گفت: این رژیم نماد تمام صفت‌ها، ارزش‌ها و اصول دنیای سرمایه‌داری و بی‌فرهنگ غرب است. نماد تمام وحشی‌های برده‌داران و استعمارگران است. آنها به راحتی آدم می‌کشند با اعلام قبلی ترور می‌کنند و به هر بهانه‌ای جنگ ایجاد می‌کنند کشتار می‌کنند و مردم را آواره می‌کنند.

 احمدی‌نژاد با اشاره به ماموریت‌های رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم ماموریت دارد که به صورت دائم فضای منطقه را فضای تهدید، تجاوز، ترور، ‌اختلاف‌ و فریبکاری قرار دهد تا فرصت برای نفوذ و سلطه سرمایه‌داران غربی فراهم شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: جلوگیری از پیشرفت و اقتدار ملت‌ها از دیگر ماموریت‌های این رژیم است به محض این‌که ملتی حرکت کند، زنجیرها را پاره کند و بخواهد پیشرفت کند بلافاصله بلندگوها فعال می‌شوند و به بهانه به خطر افتادن امنیت این رژیم حملات شروع می‌شود و اگر توانستند با نفوذ و تخریب و کارشکنی جلوی پیشرفت را بگیرند این کار را می‌کنند و اگر نتوانستند همه ساز و کارهای بین‌المللی نظام سلطه را به میدان می‌آورند تا جلوی پیشرفت ملت‌ها را بگیرند، چراکه از دید آن‌ها ملت‌های منطقه باید همواره وابسته و عقب‌مانده باشند که آنها بتوانند سلطه‌گری کنند و این اتفاق در موضوع هسته‌یی شدن ملت ایران و پیشرفت‌های ملت ایران در این زمینه نیز اتفاق افتاد. به بهانه امنیت این رژیم تمام سلطه‌گران با تمام ساز و کارهای به ظاهر بین‌المللی در برابر ملت ایران ایستادند.

 رئیس‌جمهور با بیان این‌که رژیم صهیونیستی نماد اندیشه مادی و مدیریت سرمایه‌داری تبعیض آلود است، ادامه داد: روشن است که مساله فلسطین و سلطه رژیم صهیونیستی یک مساله بین پیروان حضرت موسی و مسلمانان نیست یک مساله بین یهودیان و عرب‌ها نیست بلکه فرصت‌سازی برای برده‌داران و استکبارگران برای تداوم سلطه و غارت است و تمام مقدمات این رژیم مبتنی بر فریبکاری است و هولوکاست نیز یکی از این دروغ‌های بزرگ است. موجودیت این رژیم فقط علیه فلسطین و ملت‌های منطقه نیست بلکه عملکرد این رژیم در نقطه مقابل منافع و کرامت انسانی تمام ملت‌هاست. تمام ارزش‌ها و اصول انسانی و اصولی که خود آنها برای تسلط‌شان بر ملت‌ها وضع کردند زیر پای صهیونیست‌ها قربانی می‌شود و در واقع صهیونیست‌ها ابزار سلطه غرب است و باز کننده راه برای تسلط سرمایه‌داران بی‌فرهنگ است در آمریکا و اروپا خیل وسیع توده‌های مردم باید در بدترین شرایط اقتصادی از جیب خود هزینه نگهداری از این حاکمیت ضد انسانی را بپردازند.

 رئیس‌جمهور با اشاره به شعار آنها مبنی بر نیل تا فرات گفت: این شعار، شعار تسلط بر جهان است.

 رئیس‌جمهور در ادامه گفت: روز قدس متعلق به تمام بشریت است روز فریاد کردن آزادی تمام ملت‌ها از اسارت برده‌داران و استعمارگران دیروز و طرفداران دموکراسی و حقوق بشر امروز است. این رژیم محور وحدت تمام دزدها و جنایتکاران عالم است و در نقطه مقابل آن روز قدس، روز وحدت تمام آزادی‌خواهان، عدالت‌طلبان علیه ظلم و ستم به هدف محو کامل رژیم صهیونیستی است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، روز قدس را روز احیای انسانیت، شرافت انسانی و دفاع از حقوق همه مظلومان و مستضعفان عالم دانست و افزود: در این 62 سال چه گذشت؟ اربابان رژیم صهیونیستی بعد از فراهم کردن مقدمات و تاسیس این رژیم، مهم‌ترین مساله‌شان به رسمیت شناختن و تثبیت این رژیم بود. آن‌ها می‌خواستند با آواره کردن، کشتار و تسلیم برخی رژیم‌های سازشکار منطقه خود را تثبیت کنند که البته تا حدودی هم موفق شدند اما ناگهان از عمق تاریخ، فطرت و آسمان، امام خمینی (ره) آمد و پرچم آزادی، توحید و عدالت را برافراشت و ملت ایران نیز لبیک گفت و حرکت کرد و به این ترتیب موج عظیمی در دنیا به راه افتاد و از دل این موج روز قدس به عنوان محور آزادی، عدالت و انسانیت سر برآورد.

 وی در ادامه گفت: نجات فلسطین به سرعت به آرمان همه ملت‌های منطقه و آزادی‌خواهان تبدیل شد و آنها به مقابله با موج‌های ایجاد شده برخاستند. در این میان دشمنان فکر می‌کردند می‌توانند در تمام فلسطین یک دولت آن هم دولت نژادپرست صهیونیستی را تثبیت کنند اما با مقاومت ستودنی ملت فلسطین و با شکست سنگین این رژیم در لبنان و غزه، اربابان صهیونیست‌ها به این باور رسیدند که تثبیت رژیم صهیونیستی در تمام سرزمین فلسطین ناممکن است. به ناچار و به عنوان یک تاکتیک و برای گرفتن یک فرصت تاریخی و بازیابی و نجات رژیم صهیونیستی، تاسیس دو دولت را پذیرفتند. این نیست که امروز دولت آمریکا به فلسطینی‌ها منت بگذارد و با گرفتن ده‌ها امتیاز آن را به رسمیت بشناسد. ملت فلسطین از 70 سال پیش وجود داشته است.

 احمدی‌نژاد در ادامه گفت: این امتیازی نیست که آمریکایی‌ها بخواهند به فلسطینی‌ها بدهند. آنهایی که امروز در فلسطین حضور دارند عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی هستند. اصل مدیریت نیز پشت صحنه‌ آمریکاست. ممکن است آنهایی که در جلوی صحنه هستند خود را ناراحت نشان دهند و خواهان گرفتن امتیاز بیشتر باشند اما اصل این است که اساس رژیم صهیونیستی به خطر افتاده است و آنها می‌خواهند با به رسمیت شناختن دولت فلسطین در محدوده‌ای ناچیز بپردازند.

 رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که همه باید بدانند که دنیای استکباری در نقطه ضعف تاریخی‌اش قرار دارد، گفت: به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی نقطه نهایی هدف نیست بلکه گام اول است و گامی به جلو در جهت هدف آزادسازی همه سرزمین فلسطین است که در این راه باید همه مراقب باشند.

 وی با بیان این‌که شعار آزادی تمام فلسطین، شعار مقدسی است، افزود: ملت فلسطین و مقاومت فلسطین توجه داشته باشند که مبادا فقط به یک دولت ضعیف، کم‌اقتدار و کم‌اختیار آن هم در قطعه‌ ناچیز از سرزمین فلسطین بسنده کنند. هدف مقدس، آزادسازی فلسطین است که یک لحظه هم نباید از آن غفلت کرد. همه‌ی عزت و عظمت در استمرار مقاومت و تلاش برای آزادسازی همه‌ فلسطین است و عدول از آن به منزله‌ی خودکشی و فرصت دادن به دشمن در آستانه‌ی محو و هلاکتش است.

 احمدی‌نژاد با اشاره به حضور نیروهای ناتو در منطقه گفت: همه باید هوشیار و مراقب باشیم که این اهداف بزرگ یعنی آزادی، عدالت و حق تعیین سرنوشت هرگز از لوله‌ تفنگ نیروهای ناتو و آمریکایی‌ها بیرون نخواهد آمد. هم‌چنین باید مراقب باشیم که آرمان فلسطین، مقابله با مستکبران و خط مقاومت حفظ شود. دولت‌ها و ملت‌ها باید بنشینند و در فضای دوستانه و بر اساس آزادی، عدالت و کرامت انسانی به حل و فصل مشکلات بپردازند. دیگر نمی‌شود با روش‌های قبلی و غیرمردمی بر مردم حکومت کرد. دولتی که با مردمش رابطه‌ی خوبی ندارد و آزادی و عدالت را از آنها دریغ می‌کند نمی‌تواند پایدار بماند.

 وی در ادامه با طرح این سوال که آیا راه حل، دخالت ناتو و مستکبران است؟ افزود: آنها نشان دادند که هرکجا وارد شوند جز نابود کردن اساس ملت‌ها، فرهنگ و اقتصادشان دستاورد دیگری ندارند.

 رئیس‌جمهور هم‌چنین نسبت به همکاری برخی کشورهای منطقه با دشمنان و اقدامات آنها در کشورهایی که علیه نظام‌های خود قیام کرده‌اند هشدار داد و گفت: احدی حق ندارد در نقشه‌ دشمن بازی کند. همه باید مراقبت کنیم که وارد نقشه‌ دشمن نشویم.

 احمدی‌نژاد افزود: اعلام می‌کنم بر اساس معیارهای اسلامی و الهی ملاک سنجش صداقت افراد، گروه‌ها، شخصیت‌ها در آزادی‌خواهی، عدالت‌طلبی، مردمی بودن و مخالفت بنیادین با موجودیت رژیم صهیونیستی و سلطه‌ غرب و به‌ویژه آمریکاست. کسی نمی‌تواند مدعی شود که طرفدار دشمن نیست اما مستقیما و یا پشت صحنه دستش در دست آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد. کسی که مدعی آزادی است اما در عمل در خط آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد حتما یک دروغگوی خیلی بزرگ است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که باید در مقابل دشمنان اصلی آزادی و عدالت‌طلبی ایستاد، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: امروز همه‌ دنیا فهمیدند دست شما رو شده است. اساس موجودیت شما برای چپاول است. شما آمدید تا بکشید و ریشه‌کن کنید اما دوره‌ی شما تمام شد. ملت‌ها بیدار شدند و قدرت ایمانشان سر باز کرده است. به نفعتان است که به خانه‌هایتان برگردید، دست از جنایت بردارید و بیش از این پرونده‌ کثیفتان را سیاه‌تر نکنید. خیال نکنید با رسمیت یافتن دولت فلسطین موجودیت شما تثبیت می‌شود. شما نزد ملت‌های جهان و نزد ما جایی ندارید و نمی‌توانید حتی در یک وجب از خاک فلسطین به حیات ننگین خود ادامه دهید.

 احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به دولت‌های غربی تصریح کرد: دیگر بس است. 400 سال برده‌داری و استعمار و در 100 سال اخیر جنگ و چپاول ملت‌ها، دیگر بس است. شما در تمامی جنایات رژیم صهیونیستی شریک هستید. اگرچه ممکن است فکر کنید دارید جغرافیای سیاسی منطقه را ترسیم می‌کنید.

 رئیس‌جمهور افزود: 100 سال قبل ملت‌های ما در آستانه‌ی یک خواب عمیق بودند اما ملت‌های ما امروز در اوج بیداری و هوشیاری‌اند. بدانید که همه‌ی مناسبت‌های ظالمانه‌ جهان زیر سوال رفته است.

 وی خطاب به برخی دولت‌های منطقه گفت: به برخی دولت‌های منطقه که 60 یا 100 سال به هر انگیزه‌ای از جمله قدرت، رقابت‌های داخلی، مسائل طایفه‌ای و غیره غفلت کرده‌اند می‌گویم بس است. مراقب باشید که در نقشه‌ دشمن بازی نکنید. بدانید که این دور، دور آخر و دور تعیین سرنوشت است. با موج عظیم حرکت بیداری در منطقه همراه شوید.

 احمدی‌نژاد هم‌چنین به چپاول برخی کشورهای منطقه از سوی غرب به بهانه‌های مختلف اقتصادی اشاره کرد و گفت: آنها به وقت حادثه و به اقتضای منافعشان شما را قربانی می‌کنند. این بد است که یک دولت عربی برای ایجاد درگیری در کشور دیگری اسلحه بفرستد. این بد است که پول و ثروت یک کشور به اسلحه تبدیل شود و در کشور دیگری علیه مسلمانان از آن استفاده شود. مراقبت کنید و همراه با این موج عظیم ضداستکباری باشید. امروز دیگر اقدامات پنهان نمی‌ماند. بیایید و در جبهه‌ی مقاومت و عدالت قرار گیرید و اگر جایی مشکلی هست جلسه بگذارید و تفاهم ایجاد کنید. نظر ایران نیز روشن است. ایران خواهان آزادی، عدالت و کرامت برای همه است.

 رئیس‌جمهور گفت: نصیحت دوستانه و برادرانه‌ من به برخی کشورهای منطقه این است که اگر فریب دشمن را بخورید و در نقشه‌ آن شرکت کنید به جایی نخواهید رسید. ملت‌ها و ایمانشان و اسلام پیروز است اما از شما جز نام و ننگی در تاریخ باقی نخواهد ماند.

 وی در پایان از ملت ایران و تمام کسانی که در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند و این روز را گرامی داشتند تشکر کرد.

کد خبر 144045
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز